Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania i terkotanie z prawej strony silnika jak w benzyniakach


kabulek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

Posiadam Megane II z 2004r 1.5dCI 80kM, przebieg 203tys. km. Mam problem ze zdiagnozowaniem zwiększonych drgań i dziwnego terkotania w czasie jazdy dochodzącego z od strony pasażera.

Wszystkie objawy zostały opisane w tematcie 1.6V http://megane.com.pl/topic/4386-14-16v-terkotanie-przy-silniku-gdy-dodam-ga/page__p__39857__hl__terkotanie+z+prawej+strony__fromsearch__1#entry39857 , gdzie koniec końców skończyło się na elektrozaworze pochłaniacza par paliwa.

Dodam, że w połowie stycznia miałem kolizję w wyniku której został wymieniony cały pas przedni (obie chłodnice, belka, zderzak i plastiki).

W ciągu ostatniego miesiąca przeszedłem wymianę wszystkich filtrów (także paliwa), oleju w silniku, przekładni kierowniczej razem z drążkami i końcówkami, a tydzień temu wymieniłem rozrząd.

Pierwszy mechanik sugerował terkotanie od rozrządu, ale po wymianie (83tys. od pierwszej wymiany) terkotanie nie ustało (drgania są trochę mniejsze), a przy okazji zostały sprawdzone poduszki silnika i niby są ok.

Drugi mechanik, stwierdził, że to dwumasa, ale w wersji 80KM nie ma dwumasy, więc po wycofaniu się z tej opinii rzucił oczywiście zużytymi wtryskami (jeszcze ich nie sprawdziłem).

Auto odpala normalnie (drugi mechanik stwierdził, że silnik przy odpalaniu na zimno trochę nierówno chodzi, ale po rozgrzaniu wszystko jest ok), nie wyczuwam żadnych spadków mocy, ani żadnych innych niepokojących objawów. Średnie spalanie wg komputera po przejechaniu niecałych 5000km od resetu -> 3,7l/100, więc elegancko.

Co może powodować dokładnie takie same objawy w dieslu jak w zacytowanym wyżej temacie z benzyniakami?

-wyraźnie słyszalne (wewnątrz auta z prawej) terkotanie przy prędkościach powyżej 70-80km/h, zarówno przy dodawaniu gazu jak i jeździe na luzie, przy niższych prędkościach terkotanie jakby ustawało, albo jest tak delikatne, że go nie słyszę, na biegu jałowym jest OK - odgłos przypomina wolną jazdę po drobnej kostce brukowej, jest miarowy i jednostajny.

-problem jest niesłyszalny od zewnątrz

-przy odpalaniu i gaszeniu silnika słychać głośniejsze 2-3 "puknięcia" jakby silnik podskakiwał (co ewidentnie sugerowało poduszki, no ale zakładam, że mechanik sprawdził je należycie)

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? I czy to w ogóle jest problem?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla potomnych podaję informacje jakie uzyskałem od mechanika, który pracował kilka lat w serwisie Renault.

 

Przejechaliśmy kilka km autkiem wsłuchując się we wspominane terkotanie. Co ciekawe ciężko było je uchwycić w ten dzień (zrobiłem kolejne 3000km od pierwszego posta, czasami dość mocno przeganiając megankę po autostradzie - zero problemów z mechaniką).

Wyeliminowaliśmy pierwszy pomysł - łożysko podpory półosi, gdyż sprawdziliśmy autko na postoju, na luzie i przy ok 1400 można usłyszeć wspomniane terkotanie (aczkolwiek wg mnie dźwięk terkotania na postoju nieco różni się od tego w trakcie jazdy).

W ruch poszedł stetoskop i uszy 2 asystentów :) Przy okazji oględzin wykryliśmy bardzo delikatne metaliczne postukiwanie w silniku. Jest ono nieregularne, powtarzające się z niewielką częstotliwością, przypomina alfabet Morse'a. Oprócz tego, 4 wtrysk lekko hałasuje (ale słuchać to tylko na stetoskopie), pozostałe trzy są ciche. Wrócił też temat poduszki olejowej z lewej strony. Niestety nie mogłem uczestniczyć w oględzinach poduszek przy okazji wymiany rozrządu więc nie widziałem dokładnie w jakiej są kondycji, a mechanika obsłuchującego autko samo stwierdzenie, że "poprzedni uznał poduszki za OK", nie wystarczyło do wyeliminowania możliwości takiej usterki.

 

Podsumowując:

-pierwotne terkotanie słychać na postoju przy ok 1400-1800 obrotach, ale jest o wiele cichsze niż w trakcie jazdy, nie zdiagnozowano przyczyny, stwierdzono jedynie, że słychać je "za silnikiem"

-zauważono bardzo delikatne metaliczne stuki w nieregularnych odstępach czasu

-mechanik odradził sprawdzanie wtrysków i diagnozowanie silnika, bo odgłosy są tak delikatne i subtelne, że będzie ciężko cokolwiek na ten temat powiedzieć jednoznacznie - mam jeździć i obserwować :P

-na koniec rzucił, że kiedyś naprawiał silnik megankowy, który miał podobne objawy, ale znacznie mocniejsze i głośniejsze i powodem były poluzowane korbowody...

 

Czyli dalej nic nie wiem. Jeżdżę codziennie i niby nic się nie dzieje. Ostatnio jakby to nawet ucichło i coś tam mooooże słychać przy 1800-1900 obrotach, ale pasażerowie tego nie zauważają. Niedługo zmieniam opony na letnie, poprzyglądam się dokładnie tym zimowym czy nic dziwnego się z nimi nie podziało.

Edytowane przez kabulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!