Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania i terkotanie z prawej strony silnika jak w benzyniakach


kabulek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

Posiadam Megane II z 2004r 1.5dCI 80kM, przebieg 203tys. km. Mam problem ze zdiagnozowaniem zwiększonych drgań i dziwnego terkotania w czasie jazdy dochodzącego z od strony pasażera.

Wszystkie objawy zostały opisane w tematcie 1.6V http://megane.com.pl/topic/4386-14-16v-terkotanie-przy-silniku-gdy-dodam-ga/page__p__39857__hl__terkotanie+z+prawej+strony__fromsearch__1#entry39857 , gdzie koniec końców skończyło się na elektrozaworze pochłaniacza par paliwa.

Dodam, że w połowie stycznia miałem kolizję w wyniku której został wymieniony cały pas przedni (obie chłodnice, belka, zderzak i plastiki).

W ciągu ostatniego miesiąca przeszedłem wymianę wszystkich filtrów (także paliwa), oleju w silniku, przekładni kierowniczej razem z drążkami i końcówkami, a tydzień temu wymieniłem rozrząd.

Pierwszy mechanik sugerował terkotanie od rozrządu, ale po wymianie (83tys. od pierwszej wymiany) terkotanie nie ustało (drgania są trochę mniejsze), a przy okazji zostały sprawdzone poduszki silnika i niby są ok.

Drugi mechanik, stwierdził, że to dwumasa, ale w wersji 80KM nie ma dwumasy, więc po wycofaniu się z tej opinii rzucił oczywiście zużytymi wtryskami (jeszcze ich nie sprawdziłem).

Auto odpala normalnie (drugi mechanik stwierdził, że silnik przy odpalaniu na zimno trochę nierówno chodzi, ale po rozgrzaniu wszystko jest ok), nie wyczuwam żadnych spadków mocy, ani żadnych innych niepokojących objawów. Średnie spalanie wg komputera po przejechaniu niecałych 5000km od resetu -> 3,7l/100, więc elegancko.

Co może powodować dokładnie takie same objawy w dieslu jak w zacytowanym wyżej temacie z benzyniakami?

-wyraźnie słyszalne (wewnątrz auta z prawej) terkotanie przy prędkościach powyżej 70-80km/h, zarówno przy dodawaniu gazu jak i jeździe na luzie, przy niższych prędkościach terkotanie jakby ustawało, albo jest tak delikatne, że go nie słyszę, na biegu jałowym jest OK - odgłos przypomina wolną jazdę po drobnej kostce brukowej, jest miarowy i jednostajny.

-problem jest niesłyszalny od zewnątrz

-przy odpalaniu i gaszeniu silnika słychać głośniejsze 2-3 "puknięcia" jakby silnik podskakiwał (co ewidentnie sugerowało poduszki, no ale zakładam, że mechanik sprawdził je należycie)

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? I czy to w ogóle jest problem?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla potomnych podaję informacje jakie uzyskałem od mechanika, który pracował kilka lat w serwisie Renault.

 

Przejechaliśmy kilka km autkiem wsłuchując się we wspominane terkotanie. Co ciekawe ciężko było je uchwycić w ten dzień (zrobiłem kolejne 3000km od pierwszego posta, czasami dość mocno przeganiając megankę po autostradzie - zero problemów z mechaniką).

Wyeliminowaliśmy pierwszy pomysł - łożysko podpory półosi, gdyż sprawdziliśmy autko na postoju, na luzie i przy ok 1400 można usłyszeć wspomniane terkotanie (aczkolwiek wg mnie dźwięk terkotania na postoju nieco różni się od tego w trakcie jazdy).

W ruch poszedł stetoskop i uszy 2 asystentów :) Przy okazji oględzin wykryliśmy bardzo delikatne metaliczne postukiwanie w silniku. Jest ono nieregularne, powtarzające się z niewielką częstotliwością, przypomina alfabet Morse'a. Oprócz tego, 4 wtrysk lekko hałasuje (ale słuchać to tylko na stetoskopie), pozostałe trzy są ciche. Wrócił też temat poduszki olejowej z lewej strony. Niestety nie mogłem uczestniczyć w oględzinach poduszek przy okazji wymiany rozrządu więc nie widziałem dokładnie w jakiej są kondycji, a mechanika obsłuchującego autko samo stwierdzenie, że "poprzedni uznał poduszki za OK", nie wystarczyło do wyeliminowania możliwości takiej usterki.

 

Podsumowując:

-pierwotne terkotanie słychać na postoju przy ok 1400-1800 obrotach, ale jest o wiele cichsze niż w trakcie jazdy, nie zdiagnozowano przyczyny, stwierdzono jedynie, że słychać je "za silnikiem"

-zauważono bardzo delikatne metaliczne stuki w nieregularnych odstępach czasu

-mechanik odradził sprawdzanie wtrysków i diagnozowanie silnika, bo odgłosy są tak delikatne i subtelne, że będzie ciężko cokolwiek na ten temat powiedzieć jednoznacznie - mam jeździć i obserwować :P

-na koniec rzucił, że kiedyś naprawiał silnik megankowy, który miał podobne objawy, ale znacznie mocniejsze i głośniejsze i powodem były poluzowane korbowody...

 

Czyli dalej nic nie wiem. Jeżdżę codziennie i niby nic się nie dzieje. Ostatnio jakby to nawet ucichło i coś tam mooooże słychać przy 1800-1900 obrotach, ale pasażerowie tego nie zauważają. Niedługo zmieniam opony na letnie, poprzyglądam się dokładnie tym zimowym czy nic dziwnego się z nimi nie podziało.

Edytowane przez kabulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!