Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sportowe zawieszenie Megane Classic


jarosz13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Moim marzeniem zawsze było zmodernizowanie mojej Megi do stanu, sportowego auta, jedynego takiego na ulicach. Co za tym idzie do tej pory udało mi sie sporo zrobić, piękne felgi, układ wydechowy ULTER, lekkie modyfikacje mocy (z 95km KM na 110km KM) no i w końcu przyszedł czas na zawieszenie. Nie jestem człowiekiem, który gania się w zakrętach i chodzi mi o mega twarde zawieszenie, bardziej o nadanie charakteru dla mojego auta, obniżeniu i pociechą z wyglądu. Dlatego kieruje do was pytanie, ponieważ właśnie rozglądam się za zawieszeniem. Pierwszym pomysłem było zachowanie seryjnych amortyzatorów z przodu i jedynie zakupem sprężyn obniżających marki JAMEX -40mm oraz zakupem amortyzatorów sportowych Blinstein tył -35mm. Jednakże z upływem czasu amortyzatory Blinstein zniknęły na allegro. Jakie zawieszenie polecacie? Nie musi ono być twarde jak w wozie drabiniastym bardziej chodzi mi o wygląd no i oczywiście lepsza stabilność niż na oryginalnych amortyzatorach. Myślałem nad takim zestawem :

I . http://allegro.pl/jamex-sprezyny-obnizajace-40mm-renault-megane-1-i5103921225.html http://allegro.pl/maxtrac-amortyzatory-sport-tyl-renault-megane-1-i5098556875.html

Pytanie jest następujące czy po założeniu nie będzie widać znacznej różnicy ? Przód -40mm tył -20mm . Będzie się zgrywało ?

 

czy lepiej dołożyć i kupić :

II . http://allegro.pl/renault-megane-i-1-zawieszenie-gwintowane-atest-24-i5173384004.html

 

Proszę o pomoc i wszelakie porady. Może ktoś modził tak też swoją Megi ?

Jest różnica między km (kilometrami) a KM (koniem mechanicznym) Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zaufanego mechanika, który zna sie na rzeczy, została "podkrecona" na komputerze, oczywiscie wszystko przy zdrowym rozsadku oraz przy utrzymaniu spalania, całkowity wydech ULTER, wymiana kolektora wydechowego, rozrzad od 1.6, stożkowy filt powietrza. Po testach na hamowni 109 koni :)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj sprężyn H&R -30mm - przód ładnie siądzie, nie stracisz komfortu, a wyglądać będzie ładnie.

Na forum meganecoupe.pl kol. Nygus87 sprzedaje tylną obniżoną belkę z coupe, miał też amortyzatory bilsteina na tył.

Jamexy i tanie gwinty ja bym odpuścił. Szkoda kasy. No chyba że trafisz używany dobry gwint np KW to możesz go nawet regenerować i będzie jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy użyciu samych sprężyn na przód będzie to się trzymało ? Czy auto pomimo, że będzie niższe to nie będzie miękkie, bo taka opcja nie byłaby ani za bezpieczna, ani za komfortowa tak myślę. Żeby nie wyszło tak, że będzie niższe o te 35mm, ale amortyzator nadal będzie pracował w tym samym przedziale? Co do belki moja jest w dobrym stanie, więc wystarczyłoby trochę obniżyć. Czy od coupe te tylne amortyzatory będą pasować do mojego sedana ?

A co myślicie o tych TA-Technix ? Tak jak wspomniałem dla mnie to nie musi być twarde jak w wozie drabiniastym, zakretów nie będe ścinał przy zawrotnych prędkościach, zależy mi po prostu na sztywnym zawieszeniu i na wyglądzie auta, bo jak wiadomo te które mam to sprawuje się jak dobra kanapa. Czy te TA-Technix nie starczyłoby ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!