Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Korekcja paliwa na wtryskach - wibracje silnika


krzemyk

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z wibracjami silnika na wolnych obrotach. Odwiedziłem dwa warsztaty - standardowo różne diagnozy - dwumasa lub wtryski.

W załączniku załączam screen z clipa wykonany podczas drgań silnika na biegu jałowym. Generalnie wartości chwilami przekraczają +/- 2 mg.

Moim zdaniem przynajmniej środkowe wtryski do regeneracji/wymiany, co o tym myślicie?

 

thumb_hosting_zdjec_1426617594__korekcja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - poduszki sprawdzone (rok temu wymieniana ta przy rozrządze na oryginał), poduszka pod silnikiem te jest w miarę nowa,

nie została sprawdzona poduszka przy skrzyni.

W zasadzie nic nie wskazuje na poduszki ponieważ te wibracje są okresowe - tzn często są momenty w których nic się nie dzieje i wszytsko jest ok.

Wedug mnie, podejrzane są wtryski i dwumasa. Zdaża się też, że zimny silnik faluje na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam MIII 1.9 dci 130 KM i dokładnie ten sam problem. Wymieniłem wszystkie poduszki łącznie z tą od skrzyni i dalej to samo. Są chwile gdzie prawie nie czuć drgań, silnik jednocześnie ciszej pracuje. Rozwiązałeś swój problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z metalicznymi stukami i drganiami zostało wymienione również koło pasowe wału, miało widoczne delikatne bicie na boki. Niestety pokusiłem się na zamiennik CORTECO, bije na boki jeszcze bardzie. Koło podobno jest bez tłumika drgań skrętnych (pełne stalowe). Dzisiaj zamówiłem oryginalne koło z Renault i nową śrube mocującą. Jak dojdzie i wymienię to dam znać czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem też już koło pasowe na oryginał, poduszki i dalej nic. Według mnie jest to sprzęgło (dwuamasa) lub wtryski. Ostatnio doszedł nowy objaw mianowicie ciężko zmienia się biegi - szczególnie 1->2. Musze cisnąć sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę wymieniłem koło pasowe wału na oryginał, w efekcie koło pracuje teraz równo, ani nie drgnie. Niestety drgania w dalszym ciągu są odczuwalne. Pozostaje jedynie dwumasa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Miałem podobny problem a jego przyczyną okazała się złamana sprężyna przedniego amortyzatora. Szukałem długo a wyszło przy wymianie hamulców. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajto - uszkodzona sprężyna przedniego amortyzatora powodowała, że czułeś drgania silnika siedząc w samochodzie na postoju ?

 

Dokładnie tak było.

 

Czy podczas jazdy sprężyna nie dawała o sobie znać ?

 

O dziwo nie, moja Megana siedzi dość twardo zawieszona i może temu. Nie chcę tu nikomu wmawiać ze w jego przypadku wibracje idą od elementów zawieszenia, lecz warto sprawdzić, zwłaszcza ze nie jest to jakiś straszny wysiłek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!