Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Długie odpalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam problem z odpalaniem auta.

Szukałem problemu na forum lecz niestety nic nie znalazłem. Próbowałem przed odpaleniem auta pod pompować paliwo, możliwe że pompka jest nie szczelna. Niestety nic to nie dało. Jest szczelna. (Jedynie co lata na instalacji to bąbelek). Sprawdziłem świece żarowe, świeci się żarówka. Tylko troszkę dziwnie ponieważ nie na zapłonie. Ostatnio była ładna ciepła pogoda i zdziwieniem auto odpaliło za 2 zakręceniem (tak wiem, DCI mają do tego, że za pierwszym nie odpalą. Mam VV Golfa + z DCI i też tak odpala)

Jedyną rzeczką jaka jest w aucie zależna od ciepła to świece żarowe. Na jakiej zasadzie one działają? Jak silnik się zagrzeje to odpala nawet za 1-2 ruchem. Wyczytałem na forum, że świece podczas zapłonu mają cały czas 5V czyli dogrzewają silnik podczas jazdy. Po kilku sekundach powinno być 12V. Jak działa ich grzanie? W nie których autach jest ikonka która pokazuje grzanie auta a tutaj jak to wygląda?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe co piszesz kolego, ponieważ ja mam 1.9 DCI z tym, że 130KM, ale gdy odpalam nawet na mrozach zawsze na 1-2 ruchy max. Tylko jak jest zimno trzeba troszkę poczekać, aż je nagrzeje, on chyba nie ma na to kontrolki ale powinien robić to sam. Ile czekasz od naciśnięcia przycisku do uruchomienia rozrusznika? W ogóle po postoju nie zdarza ci się to, że odpali za 1 razem?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem świece żarowe, świeci się żarówka.
jak żarówka się świeci??? świece przewodem zwykłym sprawdzasz, na iskrzenie

 

Mam VV Golfa + z DCI i też tak odpala
takich herezji to głośno nie mów...

 

W nie których autach jest ikonka która pokazuje grzanie auta a tutaj jak to wygląda?
w każdym dizlu jest ikonka świec. czasem może być "spalona".

 

w którym miejscu masz bąble w paliwie? ważne by nie było ich przed pompą

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bąbelek jest za pompą. Po ręcznym pompowaniu on idzie do przodu i się wraca.

Jak wygląda ikona od świecy żarowej?

thumb_hosting_zdjec_1427026095__11072163_805150892886686_210568640_n.jpg

 

Może robię błąd ale odpalam auto tak że wciskam hamulec i daje start.

Auto od razu zaczyna kręcić. Chyba że to może być winda uszkodzonego czujnika temperatury w lusterku + wadliwy termostat?

Skąd auto pobiera temperaturę?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na elektrycznym ekranie nic nie pokazuje, czasami waha się od 20 do 50 stopni.

Nie wiem czemu ale lutowałem nowy czujnik i nadal nic nie pokazuje...

Sprawdzałem kable w całym lusterku też nic..

Gdy podłączyłem lusterko sąsiada temperatura była ok..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały licznik musiał by być z lusterkiem, wycinasz kable od starego czujnika i lutujesz nowy. Lutowałem kilka razy i nic... Sprawdzałem kilka czujników też nic. Chyba że układ kabli w kostce jest walnięty...

Myślę, że ten czujnik odpowiada tylko za nagrzewanie i chłodzenie w aucie. Nic więcej. Czujnik od świec to chyba jest w termostacie.

Gdzieś wyczytałem, że kupuje się cały komplet. Termostat, czujnik itp.

Jest jeszcze jeden czujnik jakiejś temperatury. W rurce od płynu chłodniczego koło EGR. Został wymieniony na nowy, więc powinno być ok.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co on ma do nagrzewania i chodzenia w aucie. Mnie do tej pory wydawało się, że on tylko służy wyświetlaniu temp. I tak chyba jest… W takim razie jak będziesz wiedział czy jest ok to daj znać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez termometru źle CI grzeje. Załóżmy że mi się wyświetliło 50 stopni to grzało słabiej niż na 20.

Po za tym bez termometru chłodzi CI cały czas auto i grzeje tylko na 27 stopniach przy maksymalnym ustawieniu dmuchawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma własne czujniki ale jeżeli np pokazuje że na dworze jest 50 stopni a wewnątrz np 20 stopni i chcesz mieć np 23 stopnie to i tak będzie chłodzić zamiast grzać ponieważ ciepło leci z dworu i auto ma obowiązek chłodzić. Jedynie zacznie Ci grzać jak ustawisz temperaturę na maksa. Wtedy blokada jest zdejmowana i leci tyle ile może. Czyli takie ponad 27 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!