Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pokrywa zaworów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam tydzień temu odkręciłem pokrywę zaworów ładnie wyczyściłem dałem silikon do uszczelniania na wysokie temperatury i nie cieknie .Pojechałem dzisiaj do mechanika od renówek na wymianę rozrządu jak zobaczył silikon dookoła pokrywy to mnie wyśmiał i zapytał kto tak robi . Powiedział że jak silikon się dostanie do głowicy to mam po głowicy .Może ktoś się wypowie na ten temat co o tym myśli czy facet ściemnia żeby zarobić dodatkowe pieniądze czy ma rację .Na forum nic nie piszą otym każdy daje silikon.

Edytowane przez jurant22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w profilu jest prawidłowo wpisany model silnika, to nie ma uszczelki. Pokrywę zaworów uszczelnia się silikonem wysokotemperaturowym.

Z drugiej strony, jeżeli model silnika jest prawdziwy, to gratuluję koledze odwagi. Po zdjęciu pokrywy unoszą się wałki rozrządu, a to może doprowadzić do przestawienia rozrządu. Pokrywa jednocześnie "trzyma" wałki rozrządu.

Z drugiej strony, przy tradycyjnej pokrywie, z uszczelką papierową czy gumową, zawsze można posmarować uszczelkę z obu stron silikonem. Posmarować to nie znaczy nawalić tego silikonu ile się da. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silikonu nie dałem dużo bardzo mało, przy dokręceniu śrub pokrywy ile byś nie dał zawsze wyjdzie trochę na zewnątrz .Wałki po odkręceniu pokrywy praktycznie się nie unoszą jeden tylko uniósł się do góry tylko może 1cm .Bardziej trzeba uważać przy zakładaniu pokrywy żeby nie podwinąć uszczelniaczy wałków żeby się nie przesunęły w bok. Mechanik twierdzi, że ten silikon, który został wyciśnięty od środka pokrywy zaworów kiedyś się zerwie i wszystko poleci do głowicy a wtedy wiadomo co się stanie.

 

Dodano: 29 mar 2015 - 09:28

Widzę, że trzeba chyba zamknąć temat żaden znawca tematu się nie chce wypowiedzieć, a szkoda dosyć poważne zagadnienie.

 

Dodano: 01 kwi 2015 - 11:57

Witam ponownie wczoraj byłem w autoryzowanym servisie renault Pasikowski w Płocku mam informacje jednoznaczne nie daje się żadnego silikonu jest specjalny uszczelniacz do złączy sztywnych sprzedają to w serwisie lub można kupić loctite 518.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie nastraszyliście bo ja też mam pod pokrywkę nawalony silikon...znaczy się w sumie nie wiem czy to silikon bo nie jest czerwony jak te wysokotemperaturowe tylko szary. Ponad rok temu miałem robioną uszczelkę pod głowicą, robił to znajomy mechanik w Poznaniu i on założył uszczelkę pod pokrywkę zaworów. Ponoć po przejechaniu większego dystansu warto dokręcić szpilki głowicy, a że nie wybierałem się do Poznania wtedy to zajechałem z tym do jakiegoś mechaniora u siebie w Łodzi. Ten nie dał nowej uszczelki pod pokrywkę tylko właśnie takie uszczelnienie szare. W moim silniku to też źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli to jest silnik taki jak podany na profilu to u ciebie występuje normalna uszczelka kartonowa,lub z azbestowo-metalowych włókien,mechanik moim zdaniem powinien założyć nową nie jest to wielki wydatek około 30zł,ale jedni smarują i jest dobrze inni nie smarują i też im dobrze......

co kto lubi , każda metoda ma swoje racje, pozostaje kwestia kto które uzna za ważniejsze. . W mojej megance jest trochę inny silnik 1.4 16V nie występuje normalna uszczelka.

Edytowane przez jurant22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Zarówno silikon jak i ten "specjalny" uszczelniacz nadają się do uszczelniania pokrywy zaworów w silnikach 16V.

Renault ma nawet swój silikon do pokryw o numerze 7711427907. To co "fachowcy" z serwisu renaulta określili jako "specjalny"

to uszczelniacz anaerobowy. Produkuje go kilka firm, ogólnie ceny ... duuże. Można z powodzeniem zastosować Technicqll 5518.

To samo zastosowanie, te same parametry, cena przystępna (normalna).

Większe znaczenie ma sposób nałożenia oraz ilość. Jeśli nałożymy za dużo "specjalnego" uszczelniacza , efekt będzie podobny

do wystających wałków silikonu. Co do szkód jakie może narobić silikon , osobiście wątpię w to (ale jest to moje zdanie).

Osobiście używałem silikonu loctite 5910 (opakowanie 50ml). Nakłada się z niego idealnie. Dwa cienkie paski i zero "wałków" z silikonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Odgrzeję temat :-). też zastosowałem do porywy odmy silikon wysoko temperaturowy czarny wg mnie estetyczniej, cieniutko posmarowałem i tak się co nie co wycisnęło. Pierwotnie pokrywa była przyklejona na jakieś szczeliwo coś w stylu jak ktoś pamięta "hermetyk" paskudztwo się trzymało tylko jednej powierzchni a olej sączył się na tylną część silnika czyli od strony wydechu "Megane ll 2007 1.6 16V" Uszczelniłem i kłopot znikł poza tym pierwszy raz słyszę by silikon uszkodził głowicę :-))) no ale tyle teorii ilu fachowców. U mnie był instalowany gaz. Jak to jest, uszczelnienie odmy nie zostało wymienione na nowe "oring " stary był sztywny i już nie spełniał swoich właściwości, olej lał się na silnik hmmm i nie miałem na szybko takiego uszczelniacza więc dorobiłem z korka od układu ogrzewania ( mam kilka takich EPDM ) i powiem szczerze ta uszczelka doskonale się spisywała ale to jeszcze było przed uszczelnieniem pokrywy odmy. Przy uszczelnieniu odmy zastosowałem inna uszczelkę i działa a mianowicie uszczelniacz popychacza 126p rewelacja. Efekt za 11 zł dzielone na 8 sztuk czyli uszczelka 1,38 zł :D to na tyle z uszczelnienia pokrywy odmy. Jeśli bym uszczelniał pokrywę zaworów która trzyma wałki też bym to uszczelnił silikonem, cieniutko symbolicznie, porządnie odtłuścić i nie ma siły musi trzymać. 

ODMA2 (1).jpg

ODMA2 (2).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!