Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciągle świecące się światła wstecznego.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem mój polega na tym, iż cały czas świecą się światła wstecznego. Wymieniłem łącznik wstecznego w skrzyni to samo. We wtyczce po odpięciu od tego czujnika, na obu przewodach jest 12V. Rozłączyłem tylną wiązkę żeby wyeliminować zwarcie na tyle. nadal na obu przewodach zasilenie. Odłączyłem od modułu komfortu wszystkie wtyczki nadal zasilanie na obu. Odłączyłem radio to samo. Odłączyłem moduł wtrysków to samo. Jakieś pomysły ?

Renault scenic 2001r 1,8 16v benzyna z automatyczną klimatyzacja i czujnikami ciśnienia w oponach. Szukałem schematu do mojego ale nigdzie nie mogłem znaleźć. Potrzebny jest VISU NT8191A patrzyłem na najbardziej zbliżony NT8200A. Ponoć bywają dwa łączniki wstecznego ale to tylko na tym schemacie mógłbym sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wyjęciu tego bezpiecznika gaśnie wsteczny. Dodam może to istotne ale wcześniej przy wbiciu wstecznego biegu właśnie ten bezpiecznik palił się bywało tak że przez dwa dni tak było za każdym razem gdy wrzuciłem wsteczny, ale i bywało też tak że przez 2 miesiące bez żadnych problemów można było śmigać autem. Zastanawiam się czy czasem w moim modelu scenica oprócz radia modułu wtrysków i modułu komfortu coś jeszcze nie jest podpięte co mogło by dawać +12v. Dołączę plik ze schematem ale nie wiem czy ten schemat pokrywa się z instalacją w moim aucie.

post-79624-0-11317600-1428143960_thumb.jpg

Edytowane przez rafal3010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wyjęciu tego bezpiecznika gaśnie wsteczny.

Czyli ewidentnie masz stałe zwarcie z przewodu wychoszącego ze skrzynki bezpieczników będącego pod napięciem z wiązką idącą do świateł cofania. Na rysunku zaznaczyłem na żólto przewody które są ze sobą zwarte. Możesz rozłączyć złącze R 34 i gdy światło cofania zgaśnie to wówczas zwarcie występuje na części przewodów zaznaczonych na różowo czyli między łącznikiem skrzyni biegów a złączem R 34.

A te urządzenia które wymieniłeś to one nie dają zasilania + 12 V tylko otrzymują zasilanie z bezpiecznika F19 po wbiciu wstecznego.

post-4670-0-34284000-1428147126_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozłączyłem R34 (światło wstecznego gaśnie) i sprawdziłem miernikiem na zwarcie wtyczkę do łącznika wstecznego brak zwarcia. Magia. Wychodzi na to że między R34 a 155 jest wpięte coś jeszcze oprócz 120 i może dawać 12V.

Edytowane przez rafal3010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdziłem może dlatego że późno już było deszcz i śnieg :), w środę jeszcze raz sprawdzę. Wczoraj tzn dzisiaj do 2:00 walczyłem. Poskręcałem auto bo na święta potrzebne. Dam znać wieczorem w środę co dalej. Na tą chwilę dziękuję za pomoc. Odezwę się co i jak.

 

Problem usunięty. Okazało się, iż zaraz za łącznikiem wstecznego stopiły się razem przewody. Wcześniej sprawdzałem miernikiem końcówkę i nie było zwarcia, tylko dlatego że wysuneła się jedna z wsuwek. Wymieniłem łącznik na nowy problem najprawdopodobniej był w nim. Robił czasami zwarcie. Narazić jest OK. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam i dziękuję.

Edytowane przez rafal3010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam wszystkich. Dziękuję za aktywowanie konta. Mam na imię Krzysztof jestem z lubuskiego. Kilka dni temu kupiłem Megane 1.4 16V, 2002 rok. Mam kilka problemów do usunięcia w aucie, a pierwszym z nich jest brak świateł cofania. Najwięcej informacji zaczerpnąłem z tego wątku i poczyniłem już pewne ustalenia, do momentu aż utknąłem. Będę się posiłkował schematem zamieszczonym w tym wątku. A więc:

- żarówki, bezpiecznik F19 sprawne,

- łącznika wstecznego nie sprawdzałem

- po odłączeniu zielonej wtyczki od łącznika wstecznego, zmostkowałem wejścia wtyczki - bez efektu

- ciągłość przewodów, pomiędzy łącznikiem wstecznego 155, a złączem R32 pod maską jest,

- po podaniu napięcia na biały przewód nr 7 w kostce R2, światła działają!

- ciągłości białego przewodu pomiędzy wtyczką R2, a wtyczką R32 brak

I tutaj utknąłęm. Ze schematu wynika, że jest tam jeszcze element EUCH9A. Czy to jest przekaźnik? Obawiam się, czy jest możliwy dostęp do niego, bez prucia połowy samochodu. Proszę o pomoc i pozdrawiam, szczególnie nieocenionego moderatora Aniewa.

Edytowane przez akm97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedź. W takim razie chyba nie ma sensu szukać miejsca przerwania przewodu tylko wstawić obejście pomiędzy R2 i R34? Na mój gust to bardzo cienkie te przewody idące z kostki R34 do czujnika, więc obawiałem ale, że będzie dodatkowy przekaźnik, ale rozumiem, że zasilą te 2x21W?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, akm97 napisał(a):

ale rozumiem, że zasilą te 2x21W?

Z powodzeniem, fabryczny przewód posiada 0,6 mm2 i według tabeli może mieć obciążenie do 120 W.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!