Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciągle świecące się światła wstecznego.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem mój polega na tym, iż cały czas świecą się światła wstecznego. Wymieniłem łącznik wstecznego w skrzyni to samo. We wtyczce po odpięciu od tego czujnika, na obu przewodach jest 12V. Rozłączyłem tylną wiązkę żeby wyeliminować zwarcie na tyle. nadal na obu przewodach zasilenie. Odłączyłem od modułu komfortu wszystkie wtyczki nadal zasilanie na obu. Odłączyłem radio to samo. Odłączyłem moduł wtrysków to samo. Jakieś pomysły ?

Renault scenic 2001r 1,8 16v benzyna z automatyczną klimatyzacja i czujnikami ciśnienia w oponach. Szukałem schematu do mojego ale nigdzie nie mogłem znaleźć. Potrzebny jest VISU NT8191A patrzyłem na najbardziej zbliżony NT8200A. Ponoć bywają dwa łączniki wstecznego ale to tylko na tym schemacie mógłbym sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wyjęciu tego bezpiecznika gaśnie wsteczny. Dodam może to istotne ale wcześniej przy wbiciu wstecznego biegu właśnie ten bezpiecznik palił się bywało tak że przez dwa dni tak było za każdym razem gdy wrzuciłem wsteczny, ale i bywało też tak że przez 2 miesiące bez żadnych problemów można było śmigać autem. Zastanawiam się czy czasem w moim modelu scenica oprócz radia modułu wtrysków i modułu komfortu coś jeszcze nie jest podpięte co mogło by dawać +12v. Dołączę plik ze schematem ale nie wiem czy ten schemat pokrywa się z instalacją w moim aucie.

post-79624-0-11317600-1428143960_thumb.jpg

Edytowane przez rafal3010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wyjęciu tego bezpiecznika gaśnie wsteczny.

Czyli ewidentnie masz stałe zwarcie z przewodu wychoszącego ze skrzynki bezpieczników będącego pod napięciem z wiązką idącą do świateł cofania. Na rysunku zaznaczyłem na żólto przewody które są ze sobą zwarte. Możesz rozłączyć złącze R 34 i gdy światło cofania zgaśnie to wówczas zwarcie występuje na części przewodów zaznaczonych na różowo czyli między łącznikiem skrzyni biegów a złączem R 34.

A te urządzenia które wymieniłeś to one nie dają zasilania + 12 V tylko otrzymują zasilanie z bezpiecznika F19 po wbiciu wstecznego.

post-4670-0-34284000-1428147126_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozłączyłem R34 (światło wstecznego gaśnie) i sprawdziłem miernikiem na zwarcie wtyczkę do łącznika wstecznego brak zwarcia. Magia. Wychodzi na to że między R34 a 155 jest wpięte coś jeszcze oprócz 120 i może dawać 12V.

Edytowane przez rafal3010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdziłem może dlatego że późno już było deszcz i śnieg :), w środę jeszcze raz sprawdzę. Wczoraj tzn dzisiaj do 2:00 walczyłem. Poskręcałem auto bo na święta potrzebne. Dam znać wieczorem w środę co dalej. Na tą chwilę dziękuję za pomoc. Odezwę się co i jak.

 

Problem usunięty. Okazało się, iż zaraz za łącznikiem wstecznego stopiły się razem przewody. Wcześniej sprawdzałem miernikiem końcówkę i nie było zwarcia, tylko dlatego że wysuneła się jedna z wsuwek. Wymieniłem łącznik na nowy problem najprawdopodobniej był w nim. Robił czasami zwarcie. Narazić jest OK. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam i dziękuję.

Edytowane przez rafal3010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam wszystkich. Dziękuję za aktywowanie konta. Mam na imię Krzysztof jestem z lubuskiego. Kilka dni temu kupiłem Megane 1.4 16V, 2002 rok. Mam kilka problemów do usunięcia w aucie, a pierwszym z nich jest brak świateł cofania. Najwięcej informacji zaczerpnąłem z tego wątku i poczyniłem już pewne ustalenia, do momentu aż utknąłem. Będę się posiłkował schematem zamieszczonym w tym wątku. A więc:

- żarówki, bezpiecznik F19 sprawne,

- łącznika wstecznego nie sprawdzałem

- po odłączeniu zielonej wtyczki od łącznika wstecznego, zmostkowałem wejścia wtyczki - bez efektu

- ciągłość przewodów, pomiędzy łącznikiem wstecznego 155, a złączem R32 pod maską jest,

- po podaniu napięcia na biały przewód nr 7 w kostce R2, światła działają!

- ciągłości białego przewodu pomiędzy wtyczką R2, a wtyczką R32 brak

I tutaj utknąłęm. Ze schematu wynika, że jest tam jeszcze element EUCH9A. Czy to jest przekaźnik? Obawiam się, czy jest możliwy dostęp do niego, bez prucia połowy samochodu. Proszę o pomoc i pozdrawiam, szczególnie nieocenionego moderatora Aniewa.

Edytowane przez akm97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedź. W takim razie chyba nie ma sensu szukać miejsca przerwania przewodu tylko wstawić obejście pomiędzy R2 i R34? Na mój gust to bardzo cienkie te przewody idące z kostki R34 do czujnika, więc obawiałem ale, że będzie dodatkowy przekaźnik, ale rozumiem, że zasilą te 2x21W?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, akm97 napisał(a):

ale rozumiem, że zasilą te 2x21W?

Z powodzeniem, fabryczny przewód posiada 0,6 mm2 i według tabeli może mieć obciążenie do 120 W.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!