Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1,5 dci 300kkm - sprzedawać czy jeździć?


arus

Rekomendowane odpowiedzi

Serwisówka jest w downloadzie, ale nie wiem, czy tam jest opisana ta operacja.

Nie jest szczególnie skomplikowana.

Najpierw mierzysz luzy tak jak w każdym innym aucie, ale reguluje się je przez wymianę popychaczy.

Zwykle nie trzeba nowych kupować, czasem wystarczy je pozamieniać miejscami.

Zawory ssące 0,20 +/- 0,05 mm.

Zawory wydechowe 0,40 +/- 0,05 mm.

Pomiar oczywiście na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe, skoro producent przewiduje sprawdzenie i ewentualną regulację co 60 tyś km :)

Regulacja hydrauliczna w dCi jest dopiero w 2,0 i chyba też w 1,6.

Poniżej skan, który kiedyś wklejał Aniewa.

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=11950

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba taka sama jak we wszystkich silnikach (najbardziej do K9K zbliżona jest regulacja w starych silnikach Renault typu F) :)

http://megane.com.pl/topic/29707-how-to-regulacja-luzu-zaworowego-k7m/ (numeracja cylindrów i które zawory się wtedy sprawdza)

http://www.renault19.pl/forum/viewthread.php?thread_id=24749

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a czy te Megany 1.5 o których piszecie 440tkm, 330tkm, 300tkm, czy to wszystko na seryjnych panewkach czy ktoś "profilaktycznie" je wymieniał ?

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

jako twórca tematu dorzucam ostatnie słowo o samochodzie: 

przy 360k km wjechał mi w tył facet przed pasami, tak skutecznie, że szkoda całkowita. Samochód w sumie jeździ, ale go sprzedaję. Przy tym przebiegu wtryski i turbo nadal oryginalne, płynów nie ubywa, oleju trzeba dolać litr co 15k km (bo serwis longlife, czyli wymieniam co 30k km, i w sumie dolewałem dopiero raz). Sprzęgło drugie, skrzynia bez awarii, listę awarii pobocznych wymieniłem w pierwszym poście. Strasznie styrana oryginalna kierownica bo to PH1, pozatym fajne auto, polecam! ;-)

Panewek nie ruszałem. 

Tankowałem w 90% w Auchan, potem Tesco, potem markowe stacje. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!