Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dci 1.5 Dephi, Siemens czy Bosch?


piter10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Właśnie kupiłem Megane II 1.5 dci 85 KM podemonstracyjny z 2007. Tyle się naczytałem na tym forum na temat padających wtrysków firmy Delphi do tego silnika. Renault miało zmienić te wtryski na mniej zawodne firmy Siemens lub Bosch.

I teraz pytanie: czy silniki produkowane w 2007 r mają wtryski Delphi czy może już innej firmy? Chodzi mi konkretnie o mój silnik. Ewentualnie jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego po co się martwisz na zapas, chcesz wywołać wilka z lasu. Lej dobre paliwko i wszystko będzie ok. Przecież teraz nie zmienisz wtrysków bo po co. Ja mam układ Delphi i już 100 kkm bez problemu ale zawsze dobre paliwko 8-) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba lepiej nie wywoływać licha! Tankuję tylko na dużych znanych stacjach ale podobno i to nie pomaga jak pisali niektórzy. Te wtryski Delphi ponoć nie przystosowane są do nędznej jakości naszego paliwa. Renault miało zmienić wtryski na lepsze tylko pytanie kiedy i w jakim typie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to po lifcie w 2005 stosowano wtryski Bosch. Poza tym jak będziesz lał paliwo tylko na dobrych stacjach to wybij sobie problem z głowy. Dla 100% pewności tankuj zawsze na jednej stacji albo jednego producenta paliwa (Shell, BP), dostajesz punkty i koniecznie zbieraj paragony. Jak za 4 lata zaczną zdychać wtryski (w co wątpię) to masz jakąś podkładkę. Ja mam 5 letni samochód, od 20 tysięcy na pewno lany jest tylko Shell Diesel zwykły (bo sam go nalewam), łączny przebieg prawie 100 tysięcy i nie mam problemu z wtryskami. Przy tej ilości paliwa jaką spala ten silnik te parę złotych za dobre paliwo nie uszczupli portfela a spał będziesz spokojnie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ci dadza paragony? chyba tylko lepsze samopoczucie :->

Stacja moze powiedziec, zreszta z niemala racja, ze mogles zatankowac gdzies indziej raz i akurat tamto paliwo spowodowalo uszkodzenia. Jak udowodnisz, ze nie tankowales nigdzie indziej? Musialbys spisywac licznik przy kazdym tankowaniu i prosic o podbicie na stacji na parogonie stanu licznika... plus oczywiscie licznik zaplombowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco mnie upokoiliście... :?:

Zawsze staram się tankować tylko lepsze (czyt. droższe) paliwa! Rozmawiałem ze znajomymi mechanikami, jak usłyszeli Renault dci to od razu ryknęli śmiechem, że zawodne wtryski, turbina a w ogóle Megane to shit nad shity...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta z ciekawości spytam jakie samochodziki stały w warsztacie ;-) pewnie same nieawaryjne VW i Audi :?: . Ostatnio też byłem u takiego mechanika co podobnie twierdził, a placyk miał zastawiony samymi niemcami i to w większości w miarę nowymi. Mój ojcieć ma VW Borę tyle km co ja i już mu zaczyna olej podciągać. Wiesz dlaczego części do VW są tańsze ? Bo ich się więcej sprzedaje :?:

Jak dbasz o samochód to będzie ci chodził długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to po lifcie w 2005 stosowano wtryski Bosch.

dokładnie, poza tym poznać można po "dużej czarnej pompie" :?: z napisem siemens :?:

 

układ delphi miał wadę polegającą we wtryskach na zastosowaniu sprężyny domykającej ze złego stopu, po iluś tam cyklach sprężyna się skracała i na listwie CR nie było odpowiedniego ciśnienia bo wtryski nie były domknięte.

Potem jeszcze pojawiły się problemy z pompami polegające na przycieraniu się pomp a co za tym szło odrywaniu opiłków metalu z chyba wirnika pompy i uszkadzaniu wtrysków. Jednoznacznie to nie da się powiedzieć, czy w tym drugim przypadku winne były zbyt późno zmieniane filtry, czy jakość a raczej suchość paliwa polskiego, niemniej jednak takie problemy występowały.

Dokładnie takie same problemy w swoich silnikach miał ford, który stosuje również układ delphi

 

[ Dodano: 2008-03-15, 13:00 ]

acha wada tej sprężyny nie dotyczy wersji 100 konnych, które mają wtryski całkowicie piezoelektryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniałem olej w serwisie i znalazłem pompę ale srebrną z napisem Delphi... :-( To wtryski też pewnie są Delphi. Po naczytaniu się o nich tylu krytycznych opinii dziwi mnie tylko że Renault nie wymieniło ich całkiem do 2007 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda z końcówki 2005 jeszcze z przed face, ale jestem strasznie zdziwiony że przez taki okres czasu nie usunęli tej wady. Może Delphi wprowadziło w tych wtryskach jakiś korekty. Mam przebieg prawie 100k i na razie odpukać żadnych problemów.

Zastanawiam się jak z tą suchością paliwa co pisał look, czy paliwa premium też są za suche, w sumie paliwo v-power jest robione jako jedyne w Niemczech. Ostatnio czytałem, że shell i BP podpisali umowę z lotosem na dostawę paliw więc diesel extra na shellu to zwykły lotos, wątpię żeby zlecali jakąś specjalną procedurę uszlachetniania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

a czy ktoś wie jakiej firmy są wtryski w MIII z silnikiem 105 KM. Wiem, że są tam już wtryski piezoelektryczne, co sugerowałoby na układ Siemensa. Ale jak jest naprawdę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!