Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaz BRC Sequent wątpliwości po montażu


zibi457

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Po długich rozważaniach, dzwonieniu, pytaniu i nawet oglądaniu instalacji wykonanych w różnych warsztatach wybrałem i warsztat i instalację. Założyłem i chciałbym się podzielić moimi wątpliwościami, obawami i przemyśleniami.

Założyłem instalację BRC Sequent, montaż schludny i przemyślany (przynajmniej pod maską, pod spodem nie wygląda to już tak ładnie, bo przewody gazu zamiast być wpięte w wolne miejsca w spinkach są dociągnięte do przewodów hamulcowych opaskami do kabli :( ). Po jeszcze dość kródkim użytkowaniu i dokładnych oględzinach widzę kilka innych problemów:

- jest wilgotno pod kolektorem górnym (wcześniej tego nie było)

- na desce świeci się engin check gazownik twierdzi że tak musi być i że za jakiś czas zgaśnie, ale na moje nie powinno się nic świecić (zapewne ze względu na to że gazownik zapomniał, lub celowo nie wpiął czujnika temperatury na kolektorze, niestety wpięcie wtyczki jest niemożliwe ze względu na to że listwa wtryskowa jest przykręcona do radiatora i uniemożliwia wpięcie wtyczki)

- listwa wtryskowa skierowana jest do góry (nie znam się na tyle na instalacjach żeby uznać to za błąd ale po studiowaniu internetu wychodzi na to że listwa jednak powina być skierowana w dół)

- zauważyłem duże ubytki płynu chłodniczego, niby wszędzie jest sucho, ale tak jak przed montażem instalacji płyn z max. do min. schodził po 10-15 tys. km. tak teraz w kilka dni schodzi z max. do połowy

 

O ten czujnik i wycieki płynu będę go cisnął, bo tak nie może być. Jednak czy upierać się nad przekładaniem wtrysków tak aby były w dół? No i ten kolektor mnie trochę martwi.

 

Prosiłbym o jakieś podpowiedzi czy naprowadzenie na dobre rozwiązania. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wrzuć zdjęcia instalacji, ale już po Twoim opisie widać, że niezłe kwiatki masz pod maską.

Dopuszczalne jest montowanie wtryskiwaczy "do góry nogami" ale lepiej zawsze jest odwrotnie. Przy takim montażu wkrętki masz zapewne w kolektorze plastikowym, co jest dużym błędem.

Checka nie powinno być! Sprawdź najprostszym skanerem jakie masz błędy. Ja bym się bał tak jeździć. Bo jak np. masz ustawione na "ubogo" to Ci głowica spłynie.

Dawaj zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, udało się jakoś ten czujnik podłączyć (nie wiedziałem że gniazdo można obracać). Błąd powodujący Engin check to jakże by inaczej brak czujnika temperatury w kolektorze. Teraz jest ok.

Z ciekawości napisałem zapytanie do BRC co do montażu wtrysków w górę i twierdzą że to nie ma znaczenia, pytanie tylko czy piszą tak bo tak faktycznie jest czy liczą na to że szybciej na mnie zarobią.

Faktycznie mogłem dodać zdjęcia, tak więc czynię. Wkrętki są w kolektorze dolnym niedaleko wtrysków benzyny, wężyki wchodzą od góry przez szczeliny między kanałami kolektora górnego.

Pozostaje Mi więc wątpliwość co z tym wilgotnym kolektorem no i gdzie ucieka płyn, ponieważ nie widzę kompletnie żadnych nieszczelności w układzie?

 

Ogólnie silnik ładnie chodzi i ma dobre depnięcie, praktycznie nie odczuwa się jazdy na gazie.

post-76194-0-85386600-1430146715_thumb.jpg

post-76194-0-57270600-1430146756_thumb.jpg

post-76194-0-91639100-1430146801_thumb.jpg

post-76194-0-89999900-1430146878_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc, tragedii nie ma, ale estetyki żadnej. Wtryski mogą pracować pod "górkę" ale zmniejsza im się trwałość ponieważ na tłoczkach osiada syf z gazu. Więc jak jest możliwość daje je się do dołu.

Reduktor ładnie się mieści pod akumulatorem. Bagnetu od oleju też chyba też nie wyciągniesz. Co do płynu, może Ci nie odpowietrzyli układu chłodzenia i teraz sam się odpowietrza a jak ubywa go cyklicznie to poczytaj: uszczelka i sprawdz czy nie masz takich objawów. Ja miałem gorzej zamontowane. Ale po poprawkach wygląda tak:

post-33168-0-17303700-1430208645_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę coś z tymi wtryskami pomyśleć, do pionu ich pewnie nie postawię bo wężyków nie starczy, ale może pod kątem w dół się jakoś da zamontować. Przestrzeń od góry zagozpodarowali u mnie dość rozrzutnie, ale z bagnetem sobie poradzę na szczęście mam długie ręce i szczupłe dłonie. Tymniemniej z tym bagnetem to inżynierowie z Renault musieli się długo zastanawiać gdzie go wcisnać bo jeszcze nie miałem nigdy auta z tak nieciekawie zlokalizowanym bagnetem. Osobiście wątpię w to żeby odpowietrzali układ, ale myślę że przejechałem wystarczająco żeby się sam odpowietrzył i mam wrażenie że dalej ubywa, no ale zobaczymy, może się uspokoi. Co do uszczelki pod głowicą to wątpię ze względu na to że do tej pory wszystko było ok, więc samo założenie gazu nic by tu nie zmieniło, no chyba że gazownicy w swej fantazji dotarliby aż tak głęboko do silnika ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, jeżeli w dalszym ciągu masz jakieś wątpliwości co do poprawnie zamontowanego gazu z tego co wiem przy instalacjach BRC jest zawsze 2 letnia gwarancja na taką instalacją i wszelkie błędy montażowe zakład który montuje gaz powinien naprawiać we własnym zakresie i na swój koszt. Zawsze możesz skorzystać z pomocy innego zakładu w wydaniu opinii i jeśli okaże się, że montażysta popełnił błąd (do którego się czasami nie przyzna) walcz o swoje. Tutaj masz link do wszystkich zakładów montujących BRC http://www.lpg-brc.pl/index3.html i zakładów z zakresu Assistance http://www.lpg-brc.pl/page2aa.php, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!