Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rasowy pomruk silnika objawem usterki ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Szukałem czegoś o podobnym problemie na różnych forach, ale nie odnalazłem nic ciekawego:(

Megane I phII 1.6 16v 2002r 200kkm. Kilka tygodni temu wymieniony pasek rozrządu z osprzętem i pompą. Serwisant specjalizujący się w Renault. I tu się zaczyna problem - auto po tym zabiegu pracuje inaczej. Moc, spalanie, praca na biegu jałowym - wszystko w normie. Ale podczas jazdy z chwilą dodawania gazu wyraźnie słychać (choć niezbyt głośno) dziwny, basowy pomruk... coś jak brzmienie boxera. Odpuszczam lekko gaz - obroty prawie bez zmian ale dźwięk ten ustaje.

Byłem u wspomnianego mechanika podzielić się wątpliwościami. Gość obejrzał, obsłuchał na biegu jałowym i stwierdził, że nie widzi nic dziwnego i jego zdaniem silnik chodzi perfekcyjnie. Prawda jest jednak taka, że jak już pisałem, słychać to tylko podczas jazdy i tylko podczas przyśpieszania.

Poduszki silnika wydają się być ok. Nie wiem... czy możliwe, że podczas wymiany paska mógł uszkodzić się elastyczny łącznik tłumika? Czy wtedy jednak nie słyszałbym hałasu cały czas? Czy jednak poszła poducha silnika, nigdy nie wymieniana, a podczas roboty rozrządu dostała w kość? Czy jakaś nieszczelność w układzie dolotowym? Dodam jeszcze, że olej (10W40) wymieniony kilka dni po rozrządzie. I na starym i na nowym oleju problem ten sam.

Panowie, jakieś sugestie???

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej stawiałbym na nieszczelność (pęknięcie) na łączniku elastycznym.

Ale podczas jazdy z chwilą dodawania gazu wyraźnie słychać (choć niezbyt głośno) dziwny, basowy pomruk... coś jak brzmienie boxera. Odpuszczam lekko gaz - obroty prawie bez zmian ale dźwięk ten ustaje

Przy dodawaniu gazu, jak silnik ciągnie, to zmienia trochę położenie i wtedy ta nieszczelność się ujawnia, po odjęciu gazu silnik jest mniej obciążony i wraca mniej więcej w to samo położenie i stopień nieszczelności maleje. Z czasem to się będzie zwiększać, aż dojdzie do pęknięcia na całym obwodzie i rura opadanie na dół. Nieprzyjemne to może być wtedy jak wydech wisi na tym łączniku i podwieszeniu tłumika końcowego - tak było na początku w mojej megance. Na szczęście wcześniej wydech podparłem dodatkowo przed środkowym tłumikiem i to pęknięcie całkowite w czasie jazdy skończyło się tylko na głośnym wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie. Jutro przyjrzę się wydechowi. Kurcze, słyszałem że jest dosyć trudny dostęp do tego elastycznego łącznika. Czy uda mi się to sprawdzić samemu pod autem czy jednak jest to zbyt przysłonięte i lepiej gnać do mechanika ?

Przy okazji sprawdzę gdzie podwieszony jest cały wydech :)

Edytowane przez tomtt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% jest to złącze elastyczne bo ostatnio sam to przerabiałem. Myślałem, że sprzęgło się kończy, a to było złącze elastyczne. Podnieś maskę włącz komórkę i nagrywanie przystaw do tego złącza elastycznego komórkę i gazuj i później odsłuchaj.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne. Mieliście rację panowie z tym elastycznym łączem. Obejrzałem je z pod auta. Trudny dostęp jak diabli , mało co widać , ale z pomocą małego lustereczka i latarki dałem radę obejrzeć ją w całości. Plecionka przerwana całkowicie na całym obwodzie od strony tłumików. Kiedy lekko poruszałem wydechem w tył i w przód przesuwał się o jakieś pół centymetra w miejscy łączenia plecionki z rurą. Żeby do końca się upewnić czy to właśnie dawało ten dźwięk , założyłem kawałek mocnej gumowej opaski na zawieszenie końcowego tłumika , która dociąga cały wydech w kierunku silnika zmniejszając nieszczelność układu. Zrobiłem rundkę autem i już wiadomo , że to właśnie to ! Zero basowego warkotu...

Patrząc na dostęp do tego elementu , boję się że tanio nie będzie. Jak było u Was ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plecionka przerwana całkowicie na całym obwodzie od strony tłumików.

U mnie już ze dwa lata nie ma w ogóle plecionki, bo spadła, pozostała tylko harmonijka, ale nadal szczelna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawelosek , wymienili cały element na nowy czy naprawiali plecionkę ? Jeśli wymiana to czy to jeden cały element z katalizatorem ?

 

Tego się raczej nie naprawia, ale wymienić można samą plecionkę. Na rynku spotkać można złącza elastyczne zwykłe (sama plecionka) albo wzmacniane w środku spiralą/peszlem (często nazywane typem VW). Dobre i tanie produkuje firma Fischer. Wystarczy, że wymierzysz stare złącze, a po średnicy wlotu/wylotu i długości dobierzesz sobie pasujący zamiennik do wspawania w miejsce starego. Na Allegro jest tego cała masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za wszystkie porady i uwagi. Mądrego to i przyjemnie posłuchać - jak powiedział kiedyś klasyk :)

Na dziś zostawię jak jest. Będzie więcej kasy to podjadę do fachowca. Tak czy owak czas mam do września bo wtedy autko pojedzie na MOT czyli angielski przegląd , a jak część z Was pewnie wie jest on ciut bardziej restrykcyjny niż w Polsce... i pewnie raczej nie przejdzie nieszczelny wydech.

Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!