Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zajrzałem dziś do klocków...myślałem że się kończą ale wyglądają prawie jak nowe...autko kupiłem tydzień temu i niepokoi mnie jedna rzecz. czasami przy hamowaniu z dużych prędkości mam wrażenie, że hamulce nie działają najlepiej. muszę naprawdę mocno deptać by skutecznie hamować. jak wyżej napisałem klocki wyglądają ok, płynu pod dostatkiem. Zrobiłem też test na suchej nawierzchni. przy ok 120 km/h hebel w podłogę i było ok. Podejrzewam, że albo to wina serwa(za słabo wspomaga) albo opon(tył zimówki-continental, a przód michelin energy letnie). kapcie i tak zaraz zmienię na nowe ale boję się że problem może pozostać.

PS: napisałem to bardziej po polskiemu niż po polsku ale wybaczcie...ciężka nocka była :?:

Megi II 2004 1,9 dCi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nacisnij raz mocno a potem drugi raz mocno i porównaj czy dał sie docisniąc ,pedał oczywiście ,do tego samego miejsca jak za pierwszym razem i jest wyżej jeśli jest wyzej to moasz powietrze w ukałdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam

 

Mam podobny problem

Czy kolega go rozwiązał?

 

Połączono z istniejącym postem.

Witam

 

Od jakiegoś roku do dwóch lat mam problem z pogarszającym się hamulcem. Mam oryginalne tarcze renault i klocki Ferodo przód tył, jednak od pewnego czasu mam coraz większe problemy z hamowaniem. Zacząłem odpowietrzać hamulce co roku i wymieniać płyn hamulcowy. Zauważyłem, że po wymianie płynu (pedałowaniu hamulca) samochód lepiej hamuje lecz po pewnym czasie pedał twardnieje i przy naciśnięciu na postoju nie opada. Ostatnio jak wyjechałem z myjni to mnie zaczęło ściągać w lewo i prawie wcale nie miałem hamulców. Serwo raczej chyba trzyma bo czyściłem wężyk podciśnienia (był już raz wymieniany od nowości na oryginalny) i przy wyjmowaniu go z serwa po dwóch godzinach od wyłączonego silnika było słychać syczenie jak powietrze się cofało do serwa (było podciśnienie w serwie). Czasem przy wyłączonym silniku nawet po ośmiu godzinach można było po pompować pedał hamulca więc podciśnienie trzyma serwo.

Dziś wyjeżdżając z parkingu miałem problem z zahamowaniem przed innym autem. Pedał był twardy i ospały.

Zauważyłem również, że jak zaciągnę ręczny na maksa i popedałuję pedał hamulca na włączonym silniku a potem spuszczę hamulec ręczny to mi lepiej hamuje.

Hamulec ręczny działa w miarę ok gdyż go używam w czasie jazdy kiedy tylko się da a na postoju auto stoi na biegu.

Jeżdżę na płynie hamulcowym Renault DOT5.1 przeznaczonym do układów hamulcowych współpracujących z dot3.0 i dot 4.0

Czy może to być wina klocków? Ostatnio mechanik mówił mi, że musiał wywalić FERODO z Laguny (nie chciała hamować) i założył ATE (była znaczna poprawa). Dodam, że był czas, że nie mogłem przy dużych prędkościach ostro zahamować.

Na ostatnim przeglądzie siła hamowania wynosiła przód 1,8kN tył 1,4kN

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!