Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lusterka składane megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o radę megane II 2005r nie mam składanych lusterek a mam zamiar dokupić lusterka składane wraz z przełącznikiem. Czy to zadziała i czy działanie lusterek uzależnione jest od komputera komfortu?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładając do Meganki takie lusterka i układ jaki zrobiłem do Sceniola, z opisanymi tez na tym forum jego modyfikacjami dla aut bez fabrycznych składanych lusterek, nie musisz nawet przełącznika wymieniać i całość dokładasz z pominięciem komputera. Uzyskujesz przy tym automatycznie składanie lusterek przy zamykaniu auta.

Opis układu w downloadzie, dokładniejszy opis modyfikacji tego układu, znajdziesz w już istniejącym temacie o lusterkach dla meganki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed założeniem lusterek elektrycznie składanych sprawdź czy masz w drzwiach przystosowaną do tego instalację tzn. w lewych przednich drzwiach po odpięciu wtyczki lusterka w instalacji drzwi powinna być ta kostka z pinami (wystających 7 bolców w kostce) a w prawych drzwiach ta sama sytuacja ale kostka z 9 pinami. Jeżeli masz taką instalację w drzwiach możesz zakładać lusterka. Nie wiem tylko jak sytuacja z kostką od przełącznika składania lusterek czy jest ta sama kostka bo w składanych lusterkach kostka ma 10 pinów - w sumie odczep swój przełącznik i też sprawdź. Jeżeli masz te kostki śmiało zmieniaj lusterka. Po zmianie wszystko odrazu będzie same działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady lusterka zakupiłem wraz z przełącznikiem lusterka zamontowane ale problem z lusterkiem prawym nie składa poza tym wszystko śmiga w lewym działają wszystkie funkcje nadmieniam iż z uwagi na inną wtyczkę w przełączniku przełożyłem całą wiązkę drzwi lewych natomiast w drzwiach prawych na starej wiązce jak i na nowej nie działa składanie kostka ze starego wyłącznika ma o 1 kabel mniej od nowej dlatego postanowiłem ją wymienić proszę sugestie co dalej czy jest po drodze jakiś bezpiecznik na prawe drzwi

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

 

Dodano: 28 maj 2015 - 07:54

Po małych perypetiach lewa stroną działa bardzo dobrze lecz w prawej działają wszystkie funkcje oprócz składania. Przełącznik oraz lusterko na pewno sprawne proszę o schemat wyłącznika do składania lusterek .

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jedna strona się składa, to nie jest wina przełącznika. Przełącznik nie obsługuje oddzielnie składania każdej ze stron.

Tylko regulacja ustawienia zwierciadeł jest rozbita na lewe i prawe.

A dokładnego schematu samego przełącznika jeszcze nie widziałem. Jest tylko ten, który jest rozrysowany przez kol. DrNO w temacie o składanych lusterkach w meganie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uproszczony schemat znajdziesz w moim poradniku dotyczącym automatu składania lusterek;

http://megane.com.pl/files/file/165-automat-skladania-lusterek-scenic-ii/

Schemat jest na 16 stronie, a na 15 opis.

Znajdziesz tam zdanie, o potrzebie przecięcia 2 przewodów biegnących do silniczków, szary i pomarańczowy.

To tych przewodów szukasz.

Jest też widoczne z których pinów, z kostki pod przełącznikiem wychodzą. Dla ułatwienia kostka ma zaznaczony zatrzask.

Kolory jednak są odnośnie sceniola II, w megi może to być inaczej.

No i oczywiście nic nie przecinasz. Przecięcie jest potrzebne jak wstawiamy automat do składania lusterek.

(to jedyna ingerencja w fabryczny układ połączeń)

Przewody te (obydwa) biegną przez instalację równolegle, do obydwu lusterek. W przypadku składania, czy też rozkładania następuje w nich odwrócenie polaryzacji.

Tak więc, sam widzisz, że jeśli jedno lusterko się składa a drugie nie, to przyczyna leży gdzieś w wiązce w poprzek kokpitu, złączach przy drzwiach lewych lub prawych, albo samym siłowniku składającym lusterko.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Zakup części ich przesyłka + robocizna 1 gotowej płytki (tylko przewody bez kostek) opisywanie przewodów, pakowanie i wysyłka pod wskazany adres to koszt około 120zł.

Niestety mnie nie chce się tego pojedynczo rzeźbić.

Mam ciekawsze zajęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, nie wymagam tego ale myślałem, że w sklepie takie coś kupię. A to jest robione po domowemu. A po zainstalowaniu tych lusterek obojętnie jakim sposobem nie będzie burzyło elektroniki Scenica? Bo to francuz i nie wiadomo jak komputer może zareagować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym układzie jaki opisałem, nie ingerujesz w elektronikę auta ani w UCH (komputer komfortu)

Pobiera się tylko odpowiednie potencjały z fabrycznych kosztek Czyli plus po zapłonie wprowadzasz do dzrwi lewych 2 przewody łączysz do sterowania centralnym zamkiem w tych drzwiach i pobierasz stały plus i masę z kostki pod przełącznikiem lusterek.

Jedynie co się przerabia, to przecięcie 2 przewodów od tego przełącznika do silniczków lusterek, by automat przejął kontrolę nad układem i zdublował (zastąpił) ręczne przekręcanie przełącznika.

Dokładny opis, zestawienie części, wzór płytki oraz sposób jej wykonania, a także schemat blokowy podłączenia, znajdziesz w zrobionym przeze mnie manualu, zamieszczonym w downloadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!