Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z odpaleniem auta. Do przedwczoraj było wszystko ok, żandych problemów, wrócilem do domu z dłuższej trasy. Po dwóch dniach przerwy poszedłem do garażu, i napotkałem problem. Otóż po przekręceniu stacyjki zaczynają migać wszystkie kontrolki, podświetla się i gaśnie wyświetlacz z przebiegiem, lekko poddnoszą i się i opuszczają wskaźniki, jest problem z zamknięciem drzwi centralnym zamkiem, słychać charakterystyczne cykanie spod maski w okolicach akumulatora.Nie ma żadnej próby opalenia, nic nie przekręca. Nie jestem znawcą, ale sprawdziłem pod maską połączenia klemy - akumulator, napięcie akumulatora wynosi 12,5V wiec chyba ok, zdjąłem obudowę bezpieczników pod maską i wyczułem, że takie cykanie pochodzi z jednego z bezpieczników/przekaźników (dokładnie ten na samej górze po prawej na zdjęciu). Załączam też filmik, który obrazuje jak zachwoują się zegary przy próbie odpalenia.

Czy spotkaliście się z taką sytuacją? Co może być przyczyną?

 

Samochód: Megane I ph II 2002r. 1.9dci

IMG_0994.MOV

post-24512-0-62190500-1432879300_thumb.jpg

Edytowane przez johnjohn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.A jak mierzyłeś napięcie akusia to miałeś coś włączone? Spróbuj włączyć mijania i długie.I wtedy zmierz akuś.Miałem taki przypadek że przyjechałem autem do domu i na następny dzień tylko kontrolki migły i akumulator umarł.Może mieć przerwę miedzy płytami i brak napięcia występuje tylko przy obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Sprawdziłeś jeszcze raz ten akuś z obciążeniem światłami? Tak jak napisał kolega wyżej 12-13v to napięcie w pełni naładowanego akumulatora,ale tu jest jeszcze ważny prąd jaki jest w stanie dać ten akumulator.Widziałem przypadki że akuś miał napięcie 12,5v a po obciążeniu go np czterema świecami żarowymi (to jest w granicach 30 Amper)jego napięcie spadło do 6v.Przyrządy do sprawdzania sprawności akumulatorów mierzą napięcie U i prąd I .Na tej podstawie pokazują sprawność w procentach baterii.

Przykład. Akumulator 50Ah 400EN .To jest akumulator który ma prąd rozruchowy 400 Amper.Jeśli zmierzymy go takim testerem i wyjdzie nam że jego rzeczywisty prąd wynosi 200EN to jest to 50 procent sprawności- innymi słowy złom.Co nie oznacza że autko z silnikiem benzynowym o pojemności 1.4 nie zapali-może jeszcze pokręcić..ale tylko 3 razy po 8 sekund. (:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raz jak się bawiłem z ledami jak je podłączyć to po 1h w ogóle rozrusznik nie chciał ruszyć, na pych go odpalałem. A napięcie było 12,3V a takie napięcie przez zimę miałem i odpalałem ale przy próbie odpalania napięcie spadało grubo poniżej 6V. Podłączyłem pod prostownik, naładowałem i śmiga cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!