Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

M/S II Injection Fault , problem z uruchomieniem


pol555

Rekomendowane odpowiedzi

i po wszystkim, okazało się że jednak poma była :) problem nierównego ciśnienia w układzie wynikał z rozwalonych wtrysków, trzy mają nowe "bebechy" i rok gwarancji, błędy pokasowane, silnik równiutko i ładnie pracuje, jeszcze jutro sprawdzę jak pali zimny, ale jak odbierałem do magika dziś to odpalił od dotknięcia, tylko ten koszt... no ale mam nadzieję że już dłuuuugo złotówki nie włożę w ten samochód :) bo już zainwestowałem trochę i mam dość wydawania pieniędzy na naprawy... ech, ale i tak bym megi nie zmienił.

jeszcze ją sobie ładnie umyję i znów będę się cieszył nią jak dziecko :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Uprzejmie donoszę, że nadal walczę z pojawiającym się raz na kilka tys. km komunikatem "injection fault". Auto jest hospitalizowane w ASO i mogę Wam powiedzieć, co to z pewnością nie jest. Otóż nie są to świece żarowe (pierwsza wizyta w serwisie), nie są to wtryskiwacze i pompa wtryskowa (zrobili diagnostykę), nie jest to EGR (przeczyścili), nie są to piny w stykach (wymienili przy drugiej wizycie w serwisie). Po odebraniu auta po raz drugi z ASO, dzisiaj przy przeciąganiu po obrotach na dwójce i trójce komunikat pojawił się ponownie. Auto jeździ jak marzenie, nie gaśnie, nie traci mocy, nie krztusi się, nic kompletnie się nie dzieje, poza tym skubanym komunikatem.

 

Czy ktoś może poradził sobie już z tym tematem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może też się przyłączę, objaw taki sam jak u prawie wszystkich, podczas jazdy na 2 sekundy pokazywał się alarm injection fault + stop i znikał, na diagnostyce pokazywało: zbyt małe ciśnienie na listwie - czyli standard - jak mówili w serwisie (nie aso) wszystko po kolei do wymiany lub regeneracja wtryskiwaczy (o kosztach tego nie wspomnę), postanowiłem zmienić paliwo (teraz BP ultimate diesel), przejechałem prawie 3 tys i nic i oby tak dalej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

sprawdź bezpieczniki przy klemie plusowej. jeżeli przy poruszaniu kabli będziesz słyszał charaktetystyczne klikanie komputera, to znaczy że jeden z nich pękł. u mnie to dawało identyczne efekty, a komputer nic nie pokazywał bo sam był przyczyną usterki (nie dostawał napięcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołączę się do tematu ...

Dodatkowo przy szybszym kopnięciu poza komunikatem "injection fault" + STOP całkowicie spada moc i właściwie trzeba się zatrzymać. O tyle jest to niepokojące, gdyż podobną sytuację miałem na trasie podczas wyprzedzania szeregu dostawczaków prawie bez miejsca na zjazd.

Zatrzymanie silnika ... 5 minut odpoczynku i można jechać.

Bardzo martwi mnie ten spadek mocy ... zaczynam tracić zaufanie do Meganek tym bardziej, że opisywana sytuacja nie była śmieszna i stwarzała realne zagrożenie na drodze. :evil:

 

Czy ktoś wie co się psuje i jak można temu zaradzić (poza radami typu jedź do ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Serwis to raczej omijaj ale musisz gdzieś podjechać kto ma Clipa do dyspozycji i powie jakie błędy wywala komputer. Z tego co opisujesz to trudno podpowiedzieć co to się może dziać w twoim aucie - równie dobrze może być to wynik słabego paliwa, uszkodzonego wtrysku, pompy wysokiego ciśnienia, zapchanego filtra paliwowego, przerwanego jakiegoś obwodu, powypadkowej przeszłości auta i kiepskiej naprawy itp. Jak widzisz trudno jednoznacznie wskazać ale ja w takiej sytuacji na pewno odwiedziłbym komputer - być może jest to jakaś mało skomplikowana usterka ale warto sprawdzić, ze względu na objawy.

P.s. nie trać wiary w MII ja odpukać jakoś 3 lata się poruszam i nie narzekam leje petrole i grzeje do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich,

u mnie występuje podobny problem w Scenicu II. Gaśnie nagle podczas jazdy po czym pojawiają się najczęściej 2 komunikaty:

 

1. błąd wtryskiwaczy / INJECTION FAULT i/lub

2. błąd ABS/ASR

 

Pojechałem do serwisu (nie ASO), podpieli go do kompa i wyskoczył błąd jakiegoś czujnika (to chyba ten z nr 272 ze schematu, czyli wychodziłoby na czujnik temperatury powietrza w układzie wtrysku). Mechanik stwierdził jednak, że na początek trzeba zacząć od prostych rzeczy i wymienił filtr paliwa. Wyjechałem z serwisu i po paru kilometrach błąd wyskoczył ponownie. Wróciłem do serwisu, ponownie podłączyli pod kompa i odczyt jest ten sam. Oczywiście wina nie leżała po stronie filtra paliwa. Sprawdzili kabelki biegnące od tego czujnika i okazało się, że coś nie styka przy module elektronicznym układu wtrysku (nr 120 na schemacie), ponieważ przy ruszeniu tym modułem silnik wyłączał się wywalając błąd. Panowie przeczyścili styki "KONTAKTEM" stwierdzając jednak, że to "grubsza" sprawa zalecając udanie się do jakiegoś elektronika, w celu dokładnej diagnozy. Postraszyli tylko kwotami 4 cyfrowymi. Mam nadzieję, że przyczyna leżała po stronie być może zaśniedziałych styków i problem pojawiać się już nie będzie. Pojeździmy - zobaczymy. 3 dzień dzień jazdy, jak narazie bezproblemowy.

 

picture2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

u mnie pojawilo sie to po raz pierwszy przedwczoraj, jechalem z trasy, zaladowany, caly czas ok 150 km/h, czyli dosc obciazajac silnik, chwila przerwy i znowu wsiadlem i przy wyprzedzaniu gdzies na 3. biegu gaz w podlodze, nagle pipka, swieci czerwony STOP i INJECTION FAULT, przerazilem sie, wrzucilem na luz i chcialem zjechac na pobocze, po ok 5 sek zgaslo, auto ma 162 tys z czego ja juz zrobilem 20 od tamtego roku... poza tym nie dziala mi klima jakby to mialo jakies znaczenie i pare razy mialem blad blokady kierownicy STEERING NOT LOCKED przez co nie dalo sie wlaczyc auta. jakies sugestie? czy zostaje kieszenioczyszczace ASO??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!