Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z pedałem gazu i "duszeniem" silnika


mati220

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Megane II Ph I z 2002 roku z silnikiem 1.6 16v tak na wstępie. :P Od jakiegoś czasu a w zasadzie od kupna zauważyłem kilka dziwnych "problemów".

 

Jeden z nich to gdy włączam samochód pierwszy raz w dniu lub po dłuższej przerwie (np. 8-9 h) silnik normalnie zapala a po jakiejś sekundzie może dwóch nagle przygasa i albo udusi się całkiem albo tylko obroty nieprzyjemnie spadną i potem się podniosą. Potem już wszystko ok. Normalnie jeździ i spalanie też w normie.

Następnym jest pedał przyśpieszenia. Dziwne jest w nim to, że dziwnie jest jakby wyregulowany czy coś. Gdy dajmy na to lekko go naciskam obroty lekko się podnoszą albo nawet czasem falują a gdy dodam nieco tylko więcej gazu to od razu samochód zawyje (tzn. obroty +3500). Występuje taki dziwny skok. Nic, nic, nic a potem nagle gdzieś wkręca się na obroty. Początkowo jak wsiadłem w samochód to musiałem się do tego przyzwyczaić bo np gdy chciałem ruszać to samochód wył co z zewnątrz mogło sugerować, że nie umiem ruszać :P a gdy chciałem szybciej ruszyć to się udusił. Normalnie jeździłem wieloma samochodami i ruszać umiem także to odpada i tam normalnie chodziło. Teraz to już się do tego przyzwyczaiłem i "wyczułem" ale to denerwuje. Na dodatek to nie jest tylko mój przypadek, ponieważ gdy dałem mechanikowi się przejechać by sprawdził stukanie przy skręcaniu w kolumnie to by prawie udusił a potem wkręcił go kilka razy na obroty +4000/4500. :D W sumie kolega w Seacie Ibiza II fl też tak ma. Jechałem też identyczną Renią tyle że w Dieslu i tam tak nie było :D

 

Sorki za te garść nieprzydatnych informacji ale chciałem opisać co i jak.

Jeśli jednak ktoś dotarł na koniec to proszę o jakieś opinie, pomoc albo coś w tym stylu. Z góry zaś dziękuję. :D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. KZFR... z 4 miesiące temu wymieniałem rozrząd i nie pomyślałem by to wymienić. A czy jeżdżąc z ową usterką nie spowoduje to pojawianie się innych? Co do problemu nr 2. Nie wiecie jaka będzie kwota naprawy takiej rzeczy?

 

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odnośnie problemu nr 2 to mój kolega miał tak, że silnik czasem przestawał reagować na pedał gazu i auto samo zaczynało się wkręcać na obroty, które przy okazji falowały od 2 - 3,5k. Poradziłem mu, żeby wymienił pedał gazu (kompletny) i od tej pory problem ustąpił. Z tego co pamiętam to zapłacił chyba mniej niż 100 zł na szrocie w Krakowie. Dostał nawet dwa różne, bo nie wiedział jaki dokładnie ma u siebie. Jeden z nich tylko pasował. Wcześniej wymieniał 2 razy przepustnicę, ale to nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!