Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z pedałem gazu i "duszeniem" silnika


mati220

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Megane II Ph I z 2002 roku z silnikiem 1.6 16v tak na wstępie. :P Od jakiegoś czasu a w zasadzie od kupna zauważyłem kilka dziwnych "problemów".

 

Jeden z nich to gdy włączam samochód pierwszy raz w dniu lub po dłuższej przerwie (np. 8-9 h) silnik normalnie zapala a po jakiejś sekundzie może dwóch nagle przygasa i albo udusi się całkiem albo tylko obroty nieprzyjemnie spadną i potem się podniosą. Potem już wszystko ok. Normalnie jeździ i spalanie też w normie.

Następnym jest pedał przyśpieszenia. Dziwne jest w nim to, że dziwnie jest jakby wyregulowany czy coś. Gdy dajmy na to lekko go naciskam obroty lekko się podnoszą albo nawet czasem falują a gdy dodam nieco tylko więcej gazu to od razu samochód zawyje (tzn. obroty +3500). Występuje taki dziwny skok. Nic, nic, nic a potem nagle gdzieś wkręca się na obroty. Początkowo jak wsiadłem w samochód to musiałem się do tego przyzwyczaić bo np gdy chciałem ruszać to samochód wył co z zewnątrz mogło sugerować, że nie umiem ruszać :P a gdy chciałem szybciej ruszyć to się udusił. Normalnie jeździłem wieloma samochodami i ruszać umiem także to odpada i tam normalnie chodziło. Teraz to już się do tego przyzwyczaiłem i "wyczułem" ale to denerwuje. Na dodatek to nie jest tylko mój przypadek, ponieważ gdy dałem mechanikowi się przejechać by sprawdził stukanie przy skręcaniu w kolumnie to by prawie udusił a potem wkręcił go kilka razy na obroty +4000/4500. :D W sumie kolega w Seacie Ibiza II fl też tak ma. Jechałem też identyczną Renią tyle że w Dieslu i tam tak nie było :D

 

Sorki za te garść nieprzydatnych informacji ale chciałem opisać co i jak.

Jeśli jednak ktoś dotarł na koniec to proszę o jakieś opinie, pomoc albo coś w tym stylu. Z góry zaś dziękuję. :D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. KZFR... z 4 miesiące temu wymieniałem rozrząd i nie pomyślałem by to wymienić. A czy jeżdżąc z ową usterką nie spowoduje to pojawianie się innych? Co do problemu nr 2. Nie wiecie jaka będzie kwota naprawy takiej rzeczy?

 

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odnośnie problemu nr 2 to mój kolega miał tak, że silnik czasem przestawał reagować na pedał gazu i auto samo zaczynało się wkręcać na obroty, które przy okazji falowały od 2 - 3,5k. Poradziłem mu, żeby wymienił pedał gazu (kompletny) i od tej pory problem ustąpił. Z tego co pamiętam to zapłacił chyba mniej niż 100 zł na szrocie w Krakowie. Dostał nawet dwa różne, bo nie wiedział jaki dokładnie ma u siebie. Jeden z nich tylko pasował. Wcześniej wymieniał 2 razy przepustnicę, ale to nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!