Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik zabrudzony olejem


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

tak jak w temacie silnik obrudzony chyba olejem, ktorego o dziwo nie ubywa. Załączam zdjecia. Dodatkowo na zimnym czasem nie rowno pracuje a jak sie zagrzeje to brakuje mocy. Silnik jest strasznie mało elastyczny, szybkie ruszenie spod świateł jest nie możliwe.

post-76172-0-16407800-1435770661_thumb.jpg

post-76172-0-01416000-1435770670_thumb.jpg

post-76172-0-55435700-1435770679_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ubywa to bym się nie przejmował. Też mam 1,5 dci. Twój ma 180 tys km przejechanych, zapocenia tu i ówdzie będą normalne, szczególnie w okolicach przepustnicy.

Czy rzeczywiście masz to na myśli, że silnik jest mniej elastyczny gdy jest rozgrzany niż wtedy kiedy jest zimny??

1,5 dci to nie jest jakiś wybitnie elastyczny silnik. Mało tego jeśli masz 1,5 dci 106KM który nie ma FAPu to odziwo jest on jeszcze mniej elastyczny i moment obrotowy jest tak koło 1900 obrotów zamiast 1750. No i z świateł raczej elastyczność nie jest ważna. Jest istotna np. przy wyprzedzaniu na trasie.

Nierówne obroty na zimnym-tu coś może być. Może wrzuć filmik. Miałem kiedyś Toyote i były nierówne obroty na zimnym silniku bo kolektor był pęknięty po rozgrzaniu kolektor się uszczelniał i było ok. Trzeba było wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwi mnie to że auto raz ma moc a raz nie. Jak auto jest bardzo przymulone to turbo gwiżdże jak głupie. Może to być sprzęgło ? A moge dla próby odłączyć EGR i sprawdzić jak wtedy auto reaguje na pedał gazu ?

Auto ma już przejechane 197 tyś.

Tak dokładnie gdy silnik złapie prawidłową temperature staje się mniej elastyczny i słabiej przyśpiesza.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dzisiaj spróbuje odłączyć.

U Uio byłem juz kilka razy i niby jest wszystko ok na clipie żadnych błędów a mimo to auto jeżdzi kiepsko.

W następnym tygodniu jadę do Uio na przęglad to może jeszcze raz go poprosze zeby sprawdzić co i jak.

Wydaje mi się że źródłem oleju jest ta rura. Po odkręceniu zauwążyłem że od spodu jest cała brudna z oleju. Wyczyściłem i mocno dokręciłem. Jakie jest zadanie tej rury i czy powinien być w niej olej ? Napewno na niej jest zamontowany czujnik doładowania.

post-76172-0-37757800-1436023098_thumb.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!