Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ma ktoś może jakieś rozwiązanie?

U mnie w scenicu, chwilę po włączaniu się gazu, czasem zdarza się że wyskakuje ESC wyłączony. Auto gaśnie czasem w trakcie jazdy, czasem przy zatrzymaniu (skrzynia automatyczna). Na benzynie przejechałem raptem 300 km i auto zostało zgazowane. Podrzućcie jakieś info.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś zgasł po raz kolejny, czyli wniosek z tego taki że serwis z 16.09.2015. polegający na czyszczeniu przepustnicy nie pomógł za bardzo. ESC wyłączony ESC włączony, na dojeździe do drogi głównej przy redukcji mój sprzęt znowu padł. Obserwuję to dalej.

Edytowane przez 9rze9orz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja z opisanymi problemami walczę już od marca tego roku. W serwisie byłem około 6, 7 razy i następna wizyta jest planowana na następny tydzień. Generalnie problem gaśnięcia silnika i pojawiania komunikatu ESC pojawił się u mnie na wiosnę, koniec lutego początek marca (samochód nowy kupiony we wrześniu zeszłego roku). Najczęściej pojawia się to przy dojeździe do świateł, ruchu w korku. U mnie problem pojawia się raz na jakiś czas. Może być raz w miesiącu a innym razem trzy razy w ciągu dnia. Generalnie im cieplej ma dworze tym częściej samochód gaśnie. Dodatkowo objawem towarzyszącym jest falowanie obrotów na zimnym silniku gdy temperatura na dworze ma powyżej 14 stopni. Jak jest mniej to samochodzik ładnie obniża sobie obroty i problemu nie widać.

 

Serwis do tej pory wykonywał różne akrobacje z przepustnicą (czyścił, programował etc.). Ostatnio po podłączeniu do komputera stwierdzili nieprawidłową wartość jednego parametru i go wyzerowali, to jednak nie pomogło. Obecnie jestem również w kontakcie z przedstawicielem głównym Renault, bo już po którejś wizycie w serwisie i zapewnianiu, że już będzie dobrze, miałem dosyć.

 

Podusmowując, serwis do którego jeżdżę nie zna rozwiązania tego problemu. Jeżeli ktoś zna rozwiązanie było by super gdyby je opisał. A i u mnie nie ma LPG.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to mam. U mnie wyłączał się przy pierwszym przełączaniu na LPG, auto średnio dogrzane i zostawione na dłużej na sprzęgle co za każdym razem powodowało że obroty spadły do końca aż silnik gasł. Po kilku zmianach w oprogramowaniu instalacji LPG problem zniknął. I oby się taka tendencja utrzymała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Problem dotyczy też samochodu mojego ojca, 1.6 z Landi odebrane z salonu w lutym tego roku. Już z 5 razy wywinął numer z ESC. Muszę podjechać do Lisowskeigo z tym problemem + szalejące czujniki ciśnienia powietrza w kołach i spalanie LPG na poziomie 13-14l/100km. Samochód ma przebieg 9 tys a działo się to od samego początku użytkowania.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga.

O masz, kolejny zadowolony klient Auto Spektrum, ciśnienie szaleje bo temperatury się wahaną i u mnie jest w ciągu doby między 2.1 a 2.7. przy tym co mamy na zewnątrz. A jeśli Ci instalację przyjacielu zakładało Auto Spektrum to masz to samo co ja. Mi też zakładali, pewno wg tych samych wytycznych. Ja swoją mam już cycuś naprawioną. Samochód już nie gaśnie, i pali max 10,5 l. lpg.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę, świat jest mały. To powiedź proszę co Ci spaprali z instalacją ?

To nam w mieście żłopnie z 13 litrów a Tata jeździ spokojnie.

Mnie się już ten salon nie podobał jak traktował nas sprzedawca od klientów biznesowych, chyba się rozczarował, że chcemy nabyć tylko jeden samochód na firmę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga.

 

Jeśli chodzi o salon sprzedaży to jest OK, współpracuję od 2006r. i sprzedażowo zawsze się dogaduję. Ale z serwisem coś się tam zaczęło dziać jakiś czas temu. W Krakowie testowałem jak na razie Lisowski/Auto Spektrum oraz Andora. Aż założyłem wątek o ASO, i opisałem 3 eksperymenty na mnie. http://megane.com.pl/topic/65156-aso-krakow/page__p__443684__fromsearch__1#entry443684 jest też moja historia z LPG. Skończyło się tym że w Auto Spektrum jak zgłosiłem że szarpie przy przełączaniu na LPG a potem że gaśnie sporadycznie to odbyłem 3 wizyty, które trwały od 2h do 2 dni. jedna nawet z samochodem zastępczym. A na koniec usterkę usunęło FUGAZI na Lindego w sumie w 25minut podczas dwóch wizyt. Mają tam autoryzowany Serwis Landi. Zmienili charakterystykę wtrysków, gaz się przełącza na obrotach rosnących nie na spadających ale w sposób sekwencyjny - żeby nie szarpało, nie wszystkie wtryski na raz a każdy osobno po kolei - no i ogólne było czary mary w komputerze. Napisałem już o tym kierownikowi serwisu ASO Auto Spektrum, także jak się u nich pojawisz to pewnie szybciej Cię naprawią. Daj znać czy już poznali rozwiązanie tej zagadki, dlaczego gaśnie i szarpie. Jeżdżę głównie obwodnicą, i czasem do miasta, nigdy nie spalił więcej jak 10,5/ a w spokojnej trasie potrafi lekko ponad 8 spalić.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiedź mi jeszcze jedno, czy mi się wydaje czy jak silnik jest zimny i ruszasz to nagle coś szarpie? Podobny motyw miałem kiedyś w MII 1.4 16v

Hehe z fugazi mam nie miłe wspomnienia jak mi spaprali gaz w 2009r w Clio II gdzie walczyłem z wyciekami gazu bo zapomniało się opasek założyć technikowi. Będę musiał na dniach się umówić do nich. Serdecznie dziękuję za pomoc !

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga po raz 3

 

Ja czułem jedynie spore szarpnięcie kiedy po porannym uruchomieniu, i przejechaniu około 1km przełączał się na LPG - co jakiś czas wtedy też gasł wyświetlając ESC. Potem na ciepło przełączał się cudnie.

Dlatego teraz mam ustawione sekwencyjne przełączanie się z PB na LPG. Chodzi pięknie, nawet nie wiem kiedy się przełącza. W Fugazi pytajcie o Jacka, zresztą pewnie od kopa na niego wejdziecie dlatego że koordynuje pracę serwisu LPG. Powodzenia życzę.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga po raz 4

 

Rozliczone wg. cennika, ale to w sumie tylko 25min pracy zajęło. Lepsze to niż dojazd do auto spektrum, który mają ciężki jak mało kto - korki, centrum miasta i tylko z jednej strony da się tam podjechać, i potem ślęczenie tam dwie godziny, potem znowu 2 godziny a na koniec 2 dni. I tak to się ciągnęło od końca lipca jak mi robili instalację.

U mnie jak na razie pomogły korekty w oprogramowaniu, w samej instalacji nie było ingerencji (myślę że Autospektrum w trakcie tej ostatniej dwudniowej wizyty poprawiał hardware, taki miałem jakiś rozgardiasz w samochodzie po wizycie że raczej dłubali tu i tam). Wiesz, to jest naprawdę problem kiedy ASO nie umie czegoś zrobić i inni muszą to poprawiać, w sumie co chłopaków z Fugazi interesuje że ASO nie radzi sobie. Zaniesiesz do ASO w razie czego fakturę jak uznasz że warto.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi już dawno nie zgasł (ostatni raz jakieś 1,5 miesiąc temu). Jeśli chodzi zaś o instalację to jestem bardzo zadowolony. Na minus - falowanie obrotów gdy startuje klima- następuje dosyć duży spadek obrotów odczuwalny w środku. Gdy klima jest wyłączona spadek obrotów jest praktycznie niezauważalny. Jeśli chodzi o przełączenie benzyna/gaz jest zupełnie niezauważalne. Mam instalację Landi i średnie spalanie z kalkulatora to około 7,5l/100 (70% trasa). Auto generalnie ma jakieś małe wkurzające mankamenty z których największym to w/w falujące obroty, ale w tej cenie nie dostał bym nic lepszego tak dobrze wyposażonego. No i przejechanie 100km to koszt 15zl, także coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My jesteśmy bardzo zadowoleni z gazu. Nie ma żadnego falowania obrotów, szarpania. Nawet moment przełączenia jest nie odczuwalny. Co ciekawe to gaz włącza się po osiągnięciu danej temperatury i po przekroczeniu 3 tys obrotów. Ciekawe rozwiązanie jak na sekwencje. Jedyne ale to spore spalanie. Myślę że to kwestia ustawień. ESC nie włącza się już z jakieś dwa miesiące. Wczoraj próbowałem wywołać go niskimi obrotami i się nie udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mój fluence na landi renzo też zgasł wczoraj pierwszy raz i dzisiaj drugi raz. Sytuacja w obu przypadkach jak podciągnąłem obroty na 3 biegu do ponad 4tyś. następnie sprzęgło i esc wyłączone. Tydzień temu byłem na wymianie termostatu bo się nie zamykał a teraz nowy nie dobija na stałe drugiej kratki tylko mruga wskoczy zniknie i takie cięcie. Problem z termo to chyba montaż termo 83 a nie 89 stopni, a co do gaśnięcia to chyba wole pojechać do konkretnych speców zapłacić 100zł i spokój.

Ps. po wymianie termo cała skrzynia i osłona pływała w płynie. Szkoda, że nie sprawdziłem przy odbiorze, a dopiero w garażu jak zaczeło zajeżdżać kocimi sikami. Sam ogarnąłem, bo znając ASO to jeszcze by karczerem przejechali. Spróbuję pojeździć na PB i zobaczę czy jest różnica, później podzielę się wrażeniami pozdrawiam.

 

Po sprawdzeniu ten efekt na pb nie występuje a co do gazu to w ASO zmienili mi mapy podobno teraz mają nowe bardziej aktualne i pierwsze odczucia dużo lepiej auto ciągnie nie czuć różnicy czy pb czy lpg i nie gaśnie.

Muszę jeszcze trochę pojeździć i pobadać żeby moja odpowiedź była bardziej rzetelna. Termo też zaczął trzymać temp. z tym że na polu troche cieplej zobaczymy co dalej.

Edytowane przez NoAh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!