Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trudności z odpalaniem. Falują obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, od pewnego czasu mam problem ze swoim samochodem. Renault megane 1ph2 1.6 16V + LPG (sekwencja)

 

Co zauważyłem:

- Ciężko odpala (Nie tylko na zimnym, czasem nagrany też nie chce odpalić. Po kilku próbach się udaje.

- Na zimnym silniku jak już odpali to strasznie falują obroty

- Na zimnym silniku po dodaniu gazu obroty strasznie spadają, potafi zgasnąć (Po minucie czy dwóch przechodzi)

- Na ciepłym silniku przy gwałtownym dodaniu gazu lekko spadają obroty i wzrastają (nie zawsze tak jest, tylko czasem - Możliwe że wina LPG)

- Po nagrzaniu na luzie trzyma bardzo niskie obroty (Ok 550/600 obrotów) Przy dodaniu gazu również potrafi zgasnąć (Możliwe że wina LPG).

- Podczas jazdy silnik chodzi prawidłowo, nie hałasuje, obroty nie skaczą, płynnie przyśpiesza.

 

Tyle z rzeczy co zauważyłem, co może być przyczyną? Często się zdarza że winowajcą jest jedna rzecz a potrafi sprawić sporo kłopotów. Czekam na odpowiedzi.

Dzięki za pomoc :)

Edytowane przez KrzyGeek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie samochód kupiłem 2 miesiące temu. Zaraz po kupnie wymianiłem wszystkie filtry, olej + rozrząd. Problemy zaczęły się dopiero teraz.

Świec nie wymieniałem.

Edytowane przez KrzyGeek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumowy wężyk od sensora

w 16V nie ma żadnego wężyka. MAP jest wsadzony bezpośrednio w kolektor wydechowy, ale rzeczywiście może jego uszczelka już nie spełnia swej funkcji.

Do wykonanie:

1) czyszczenie przepustnicy z silniczkiem krokowym

2) sprawdzenie potencjometru przepustnicy(o ile to nie jest przepustnica elektroniczna)

3) sprawdzenie i czyszczenie czujnika położenia wału.

4) co najmniej czyszczenie świec(ze sprawdzeniem szczeliny)a najlepiej wymienić, czyszczenie cewek i gniazd cewek.

5) ...

6) ...

7) podpięcie pod CLIP-a, możliwe że coś pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy MAPie warto też sprawdzić gumowy wężyk od sensora czy nie jest dziurawy, też od tego auto głupieje...

Tu MASP-sensor siedzi bezpośrednio w przewodzie dolotowym, na gumowej, okrągłej uszczelce, która moze być pęknięta lub nieszczelna.

Sam MAP-sensor też może być niesprawny - ale to już pokaże tylko pomiar parametrów livedata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuż po zgaszeniu auta następnym razem odłącz przewód podciśnienia od reduktora (łączy kolektor ssący z reduktorem), rano przed odpaleniem podłącz ponownie, jeżeli odpali bez problemu- masz winowajcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie, po 2 miesiącach walki znalazłem winowajcę. To "Czujnik położenia wału". Problemy z odpalaniem zniknęły (wymienione 2 tygodnie temu, codziennie odpalany kilka razy)

Pozostały 2 problemy

- Na zimnym silniku po dodaniu gazu obroty strasznie spadają, potrafi zgasnąć, jeśli ruszam od razu to podczas jazdy trochę szarpie.(Po minucie czy dwóch przechodzi)

- Po nagrzaniu przy wciśnięciu sprzęgła trzyma bardzo niskie obroty (Ok 550/600 obrotów czasem nawet i 500) również potrafi zgasnąć (głównie jak hamuję, dojeżdżam do ronda).

 

Dodam że identyczny problem jest na benzynie jak i na gazie. Zauważyłem że nawet na luzie lekko obroty spadają (i nie rosną) jak włączę nawiew czy nawet skręcę kierownicą na postoju.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie u mnie jest przepustnica elektroniczna, nie ma silniczka krokowego. Nie wiem, to można jakoś wyczyścić? Potem nie wymaga interwencji komputera?

Co do wypadających zapłonów. Raczej pali na wszystkie cylindry, ale faktycznie jak wystygnie będę musiał sprawdzić i się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz elektroniczną, to nawet szybciej pójdzie.

Wyciągnij całą na zewnątrz, porządnie wyczyść środek i gniazdko oraz wtyczkę złącza elektrycznego.

Można też spróbować zrobić kalibrację przepustnicy, pomaga to w niektórych przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem oring na przepustnicy (był naderwany, pewnie przez poprzedniego właściciela.

Obroty:

Wszystko wyłączone (oprócz świateł i radia) obroty min 750

Włączone ogrzewanie na max obroty min 700/650

Włączona klima na max obroty min 650 (minimalnie 600)

 

Po włączeniu klimy gdy samochód jest na luzie obroty spadają do jakiś 550 obrotów i po chwili rosną, potem przy dojeździe do ronda lub krzyżówki wahają się tak na 650/600

Czy to prawidłowe obroty? Silnik nie gaśnie.

 

edit.

Niestety za szybko się cieszyłem. Nadal nagrzaniu przy wciśnięciu sprzęgła trzyma niskie obroty, no tym razem ok 600 obrotów... Zaraz po wyczyszczeniu było idealnie, bez ogrzewania i klimy cały czas min 750, niżej nie spadało. Teraz zaczyna coraz niżej lecieć. W sumie obecnie czuję się tak samo jak przed wyczyszczeniem...

post-82109-0-94211500-1446565959_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto podejrzeć na komputerze, czy prawidłowo odczytywany jest zakres pracy potencjometru pedału gazu.

Nie zaszkodzi podmiana przepustnicy, żeby się upewnić co do stanu obecnej.

Sprawdź jeszcze, czy czujnik ciśnienia powietrza jest szczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!