Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z buczeniem przy pasku akcesorii


zales

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich:) Mój problem polegał na tym, że w poprzednim tygodniu padł mi alternator. Sprzęgiełko się posypało w mojej megi II phl:). Kupiłem używany alternator od megane II 1.5dci 110A. Wszystko pasuje elegancko, lecz następnego dnia było słychać buczenie wychodzące od strony paska akcesorii między 1000obr a 3000obr, jak dodaje gazu i jak z chodzi z obrotów cały czas buczy. Wymieniłem pasek akcesorii i rolkę napinacza, bo myślałem, że to w tym tkwi wina lecz nie. Szukałem dalej i dzisiaj jak popsikałem na rolke (koło) sprężarki klimatyzacji problem ucichł na chwile, psikałem wd40 na miejsce gdzie chodzi pasek czyli na zewnętrzną część koła w to miejsce z rowkami po których porusza się pasek i problem znikał na chwile. Gdy w innych miejscach psikałem nic nie pomagało nawet gdy psikałem za kołem sprężarki i gdziekolwiek indziej nie pomagało. A gdy psikam na te rowki (po których chodzi pasek) na kole sprężarki problem znika ale na chwile. Nie wiem jak to można zlikwidować i co tak naprawdę jest problemem. Brak mi już pomysłów. Szukałem już wszędzie na forum ale nie napotkałem nigdzie na taki przypadek. Liczę na waszą pomoc może ktoś taki miał problem. Mam megane II phi 1.6 16 V 2004 rok.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zales, na przyszłość warto było zregenerować alternator byłbyś pewny że zregenerowany alternator pociągnął by dłużej niż najlepszy używany ponieważ już na drugi dzień zaczęły być zanim problemy nawet po wymianie paska i napinacza być możne i w nim rolka wolnobieżna się kończy, ale mało kto wie że objawy o których wspomniałeś mogą pochodzić od paska osprzętu dlaczego? nowe paski (nawet bardzo renomowanych producentów) średnio wpasowują się w rolki i potrafi wydawać najróżniejsze dźwięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł a co masz na myśli te same koło pasowe?? założyłem identyczny alternator z tym samym uderzeniem obydwa są z valeo. Ale jak kolega Merkaba powiedział że mogłem wymienić sprzęgiełko w swoim alternatorze niż kupować używany o 100zł drożej niż używany ale na pewniaka. człowiek uczy się na błędach. Dziwi mnie to że jakby drugi alternator by się miał rozsypać też to już by chyba wyzionął ducha bo już tak jeżdzę tydzień i to tylko buczy w okolicach paska akcesorii i nic się nie dzieje jedynie to zauważyłem że alternator po jeździe jest bardziej gorący niż silnik a sprężarka o wiele chłodniejsza także myślę że ze sprężarką klimy jest wszystko ok. Ale martwi mnie nadal te buczenie i do tej pory nie mogę go zlokalizować dokładnie na 100%. Wiem na pewno że to któryś z tych osprzętów ponieważ ściągałem pasek akcesorii i odpalałem auto i była totalna cisza silnik mruczał aż miło. Chciałbym te buczenie zlikwidować bo to nie przyjemny dźwięk. Alternator ładuje bez problemu buczenie cały czas jest gdy auto wchodzi na obrtoy i jak schodzi z obrotów, a z tego co słyszałem to jak pada sprzęgiełko w alternatorze to buczenie jest jak wchodzi auto na obroty a jak schodzi z obrotów to jest cisza. Więc nie mam już pomysłów://

 

Dodano: 11 lip 2015 - 23:43

A i kolego Merkaba te buczenie było przed wymianą paska i rolki napinacza i po założeniu nowego paska i rolki napinacza sytuacja była bez zmian niestety:/ jutro chyba spróbuje sposobu wysmarować sam pasek płynem do naczyń bo chce całkowicie wyeliminować, że to wina paska ale sądzę że to nic nie zmieni ale dam znać jutro jak poszło:)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były co najmniej dwa typy kół pasowych i mogą być też inaczej osadzone.

Pasek wchodzi, ale może być lekko przekrzywiony.

Jesteś w 100% pewny, że to jednak nie alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł czy jestem pewnien czy to nie alternator to nie jestem pewnien:/ a w ktorym miejscu mogę popsikac wd40 na alternator zeby sprawdzić czy to jego wina?? a jeżeli pasek idzie krzywo to czy można jakoś czymś posmarować rolke alka, żeby przestało buczeć?? a jeszcze sprawdzałem czy jest krzywo w taki sposób że na kole sprężatki i tym większym kole (co wchodzi do silnika i nie pamiętam jak się nazywa dokładnie) są szersze i mają o jeden ząbek więcej. Więc pasek przestawiłem tak żeby na tym dużym kole był pasek bliżej silnika i tak samo zrobiłem na sprężarce i nic nie pomogło więc przestawiłem go spowrotem tak jak producent zaleca czyli zostawiłem wolny rowek na kołach od strony silnika. w najgorszy wypadku będę zmuszony do wymiany sprzęgiełka alka i łożyska klimy jak nie dojdę czym spowodowane jest te buczenie... a najlepiej byłoby jakby coś padło całkowicie wtedy był się dowiedział czyja wina to była:P hehe:)

 

Dodano: 12 lip 2015 - 14:12

Kolego aston 76 myślisz że alternator pada?? sprawdzałem w rodziców dacii dusterze w silniku 1.6 16V alternator i też jest bardziej gorący niż silnik a to jest nowe auto więc chyba tak po prostu jest.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pasek idzie po skosie, to łożyska są bardziej obciążone. I to może powodować problemy z alternatorem. Sprawdź jak zachowuje się alternator po zdjęciu paska alternatora. Czy nie ma zacięć jak pokręcisz wirnikiem i czy płynnie się obraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!