Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem w zbiorniczku płyny chłodzącego ślady oleju...

Prawdopodobnie to wina tej nieszczęsnej uszczelki termostatu, z uwagi że termostat powinno się wymieniać wg niektórych co dwa lata jako typowy element ekspolatacyjny a wymiana samej uszczelki nie ma sensu więc przymierzam się do wymiany całego termostu :rolleyes:

Na co zwrócić szczególną uwagę podaczas tej wymiany? Czy wspomagać tą uszczelką dodatkowo silikonem itp. ?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, że jak najbardziej :) Termostat przkrywa kanał olejowy w głowicy, wadliwa uszczelka powoduje, że olej którym ma wyższe ciśnienie niż układ chłodzenia w małych ilościach przedostaje się do kanału wodnego.

Czy K4M posiada chłodniczke oleju?

photo_(1).jpg

Edytowane przez cemaksiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku ma.

Na Twoim miejscu spróbowałbym tam założyć metalową obudowę, rozbieralną. Termostat wymienia się bez problemu po odkręceniu 3 śrubek.

Ta obudowa spełnia również funkcje chodniczki oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

cemaksiu jak poszło?

Mnie też to czeka, tyle tylko, że u mnie termostat albo za wcześnie się otwiera, albo cały czas jest otwarty i nie pozwala się dogrzać silnikowi (raczej to drugie).

Edytowane przez kcbr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Temat trochę stary, ale mam nadzieję że tutaj mi pomożecie.

Mam do wymiany sam wkład termostatu - silnik za długo się grzeje, wygląda jakby termostat cały czas był uchylony.

Czy mogę wymienić sam wkład? nie ruszając tej uszczelki wspólnej dla części wodnej i olejowej głowicy? W każdym cywilizowanym samochodzie da się wymienić wkład termostatu, tutaj - nie wiem jak to zrobić :-(

Mam Scenic II 1,6 16V K4M z 2005r.

Pozdrawiam.

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Tak.

O ile masz oczywiście termostat w obudowie plastikowej - wtedy musisz wymienić całość. Termostat plus obudowa czyli chłodniczka oleju.

Jak masz obudowę aluminiową, wtedy wymieniasz standardowo jedynie sam wkład termostatu i chłodniczka może zostać na miejscu.

Edytowane przez Bodzion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując...

Do mojego silnika ( 1.6 16V (BZ0H) (101 KM / 74 KW ) pasujące są następujące elementy:

- Uszczelka termostatu

https://www.ucando.pl/p/uszczelka-korpus-termostatu-elring-364.670/N-U15C035D583-317

- Obudowa termostatu

https://www.ucando.pl/p/termostat-gates-th40289g1/N-U19C021D878-316

Z tym, że wymieniając to drugie, wymieniam zarówno uszczelkę jak i chłodnicę oleju?

Edytowane przez LesterFyssas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy konstruktor tego termostatu miał zamiar stworzenia przy okazji chlodniczki oleju. Być może wersja ameliniowa spełnia taką funkcję, ale wersja plastikowa na pewno nie. Choć faktem jest, że olej silnikowy przepływa również przez obudowę w wersji plastikowej. Pojemność miski olejowej w silnikach k4j czy k4m jest stosunkowo duża, a silniki niezbyt wysilone, więc uważam, że jakiekolwiek dochladzanie oleju w tym silniku nie ma sensu. Ten termostat z drugiego linka to jest raczej wyposażony w uszczelkę, więc nie ma potrzeby ją dokupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!