Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 20.02.2020 o 22:03, latirro napisał:

Witajcie, wymieniłem ostatnio tą plastikową obudowę termostatu, była pęknięta i ciekła po rozgrzaniu silnika, dodatkowo miałem olej w płynie chłodniczym, ilości niewielkie, po zlaniu lekkie zabarwienie na czarno i dosłownie parę oczek oleju na powierzchni. Mógłby ktoś na zdj przedstawić gdzie znajduje sie ten kanał olejowy w obudowie i głowicy? Mechanicy twierdzili że pod obudową nie ma się jak mieszać płyn z olejem(w przypadku otraty szczelności) bo tam nie ma kanałów olejowych, ale z racji pęknięcia udało się to wymienić, wypłukać układ, umyć zbiorniczek i chwilowo nie obserwuje zmiany koloru plynu, a już była groźba ściągania głowicy.. w niedzielę znów robię trasę 1300km więc zobaczymy co się będzie działo, przez ostatnie 15k km silnik chodził naprawdę rowno, super odpala, nie kopci, oleju zniknęło ok 200-250ml ale większość przebiegu w trasie na LPG więc jest to do przyjecia, jedynie wyciek mnie drażnił i martwiła obecność oleju w płynie chlodniczym . pozdrawiam

Obudowa termostatu stanowi chłodnicę oleju. Po jej zdjęciu będziesz wiedział który kanał to olejowy. Uszczelka każdorazowo nowa, obudowa dokręcana odpowiednim momentem i kolejnością śrub.

Szybkość nagrzewania silnika: zauważyłem, że w MII jak jest spory minus to szybciej osiąga temperaturę niż jak jest np: 0. Efekt bogatej mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszła cala nowa obudowa i mam spokój. Wymianę przeprowadzili ludzie robiący od lat głównie Renault więc myślę, że dokręcili z głową :)

Zbiorniczek też wymieniłem i jest czysty. Temperatura rośnie bardzo szybko, jeżdżę na LPG i jest to dla mnie dość istotne żeby się szybko przełączało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
W dniu 8.05.2017 o 09:41, joobyy napisał:

Mi się poci na łączeniu obudowy termostatu z blokiem silnika i zastanawiam się czy wymiana samej uszczelki nie rozwiąże problemu.

a jeszcze mam pytanie... rozumiem, że element zaznaczony na obrazku poniżej to czujnik temperatury, czy ten szujnik można wymienić ? bo nie mam nr tej części ?

samego termostatu w tej obudowie zapewne nie wymienię...

 

post-91379-0-04039000-1494229397_thumb.png

 

lapka2.gif

 

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ?

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Witam. Mam problem z cieknącym termostatem w swojej Megane 3. Chciałbym zapytać z jaką siłą dokręcał pan termostat??, wyczytałem że powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym z siłą 10NM. Czy będzie to prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2019 o 12:31, michal.8a napisał:

Kup od razu uszczelkę i wyczyść wszystko od strony silnika na gładko i zakładaj bo stara uszczelka jest i tak już bezużyteczna, skoro puszcza.  

Witam. Jaką degradacja papieru ściernego wyczyścic miejsce przylegania uszczelki termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam serdecznie. Mam problem z Megane 1.6 16V 110KM. Ubywa delikatnie płynu chłodniczego, a na bagnecie pojawiają się pojedyncze żółte smarki "masła". Podejrzewam mieszanie się pod termostatem płynu z olejem. Robiłem test na UPG i nic nie wykazał. 

Jak dostać się do wszystkich śrub termostatu ? Między akumulatorem, a obudową termostatu jest u mnie strasznie mało miejsca. Dodatkowo zamontowali tam sterownik z LPG.

Zdejmowaliście jakoś obudowę akumulatora do tego ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, do wymiany jest uszczelka termostatu. Śruby są dokręcone chyba 10 Nm. Trzeba również wymienić płyn lub odsączyć z niego olej - olej będzie pływać na płynie w zbiorniczku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siłę dokręcenia poszczególnych śrub powinieneś mieć podana na ulotce przy termostacie/uszczelce. Z tego co pamiętam to są 2 różne stopnie dokręcenia dla poszczególnych śrub. Dokładnie  jak niżej. 

Screenshot_20221207_184120_Google.jpg

Edytowane przez Zan821
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odnośnie zapalnia się belek na zegarach.
W przypadku mojego 1.6 16v 110km (K4M 858)
Druga belka zapala się przy 80C (obserwowane na CarScanner) i gaśnie dopiero jak temp spadnie do 74C. Przy 75C nadal świeci.
Tak czy siak mam do wymiany termostat zapewne ale moze komus pomorze to info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!