Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Po ilu przejechanych kilometrach pojawia się pasek?

Sprawdzałem dziś jak jechałem do pracy i kostka zapaliła się po przejechaniu 2,1km.

Pod firmą parkowałem po przejechaniu 6,5km i paska dalej nie było.

Temperatura na zewnątrz -3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh aż jutro sprawdzę jak to u mnie wygląda, a ma być jakies około -7 nad ranem ( -12 w nocy), nagram filmik jak jadę normalnie po mieście od wyjazdu spod bloku do uzyskania dłuższego paska od temperatury, nie trwa to wcale tak długo jak niektórzy tutaj piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja mam pytanie czy podczas wymiany tej uszczelki metalowej obudowy termostatu poleci olej z silnika, po odkęceniu tej podstawy termostatu?

 

Myślę o uszczelnieniu tej starej uszczelki szarą masą uszczelniającą do silników - czy lepiej się w to nie bawić i dać tylko nową uszczelkę? Czy może w ogóle dać nową uszczelkę na masę? Coś tam się z nimi dzieje więc to wada designu tych silników i myślę czy próbować to "ulepszyć" - co możecie poradzić? Kto z Was robił podobne rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam, jakaś rada dla cieknacej obudowy? Jestem po wymianie i nietstey podcieka od spodu. Najpierw spróbuję dokręcić mocniej, teraz nie używałem zbyt dużej siły. Jednak zanim zastosuje rozwiązanie bardziej fizyczne chciałbym się doradzić czy są jakieś inne patenty na ten problem. 

 

Edytowane przez Zan821
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zan821 napisał:

Witam, jakaś rada dla cieknacej obudowy? Jestem po wymianie i nietstey podcieka od spodu. Najpierw spróbuję dokręcić mocniej, teraz nie używałem zbyt dużej siły. Jednak zanim zastosuje rozwiązanie bardziej fizyczne chciałbym się doradzić czy są jakieś inne patenty na ten problem. 

 

Siemasz jeżeli masz sprawny termostat to kup nowa uszczelke tylko do poprawnego przykrecenia jest potrzebny niby klucz dynanometryczny i musisz zachować kolejność przykrecanych srubek jak znajdę to ci podeślę bo mam gdzieś w domu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka zamówiona. Będzie w poniedziałek do tego czasu muszę się przebujać z tą. Na szczęście tylko się sączy na tyle mało że nawet nie widać ubytku w zbiorniczku. Możecie kogoś polecić we Wrocławiu (najlepiej od strony Bielan wrocławskich) u kogo będę mógł wymienić tą uszczelekę? Sam juz bez klucza nie będę podchodzić do tematu. 

 

 

AKTUALIZACJA 

wczoraj wymieniona uszczelka u mechanika, dokręcone kluczem z odpowiednimi siłami... I dupa znów cieknie. Po przejechaniu 100km zalana skrzynia uciekło że zbiornika całość płynu. Efekt jeszcze gorszy niż po moim dokręcaniu "na oko". Jestem w kropce. Chyba podokrecam ale tym razem delikatnie tak żebym mógł podjechać do serwisu. 

Dodatków okazało się że mam dużo opiłków w płynie więc jest podejrzenie kończącej się pompy. 100k przebiegu. Wymienię rozrząd w komplecie i mam nadzieję że to zamknie temat. 

 

Edytowane przez Zan821
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie, wymieniłem ostatnio tą plastikową obudowę termostatu, była pęknięta i ciekła po rozgrzaniu silnika, dodatkowo miałem olej w płynie chłodniczym, ilości niewielkie, po zlaniu lekkie zabarwienie na czarno i dosłownie parę oczek oleju na powierzchni. Mógłby ktoś na zdj przedstawić gdzie znajduje sie ten kanał olejowy w obudowie i głowicy? Mechanicy twierdzili że pod obudową nie ma się jak mieszać płyn z olejem(w przypadku otraty szczelności) bo tam nie ma kanałów olejowych, ale z racji pęknięcia udało się to wymienić, wypłukać układ, umyć zbiorniczek i chwilowo nie obserwuje zmiany koloru plynu, a już była groźba ściągania głowicy.. w niedzielę znów robię trasę 1300km więc zobaczymy co się będzie działo, przez ostatnie 15k km silnik chodził naprawdę rowno, super odpala, nie kopci, oleju zniknęło ok 200-250ml ale większość przebiegu w trasie na LPG więc jest to do przyjecia, jedynie wyciek mnie drażnił i martwiła obecność oleju w płynie chlodniczym . pozdrawiam

Edytowane przez latirro
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

@aro76 Właściwie to i tak i nie. Wtedy nagrałem tylko ten filmik ale mnie tam prawie w temacie jeden "kolega"  zjadł, że nagrywam na ciepłym aucie, gdzie auto stało cały dzień aż do momentu kiedy do niego nie podszedłem na filmiku. Temperatura wtedy wyższa, w tym roku przy -19 nie nagrywałem, a szkoda bo może i byłoby warto.

 

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz ELM i zobacz przy jakiej temperaturze termostat pozostaje otwarty. Ja przed mrozami wymieniłem termostat bo wskakiwalo drugie pole tj. to do poziomu wskazania ale ELM pokazywał że temperatura nie przekraczała 75 stopni więc warto się temu przyjrzeć i zadbać o prawidłową temperaturę pracy silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!