Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przerwy w pracy silnika w 1.5 dci


Ratan1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój problem wygląda następująco:

Jadąc moją Megi , z reguły po zmianie biegów następuje przerwa w pracy silnika-chociaż nie tylko-zdarza sie to również podczas normalnej jazdy.

Wrażenie jest takie jak by nagle został odcięty dopływ paliwa (jeżeli to by był benzyniak napisałbym że został wyłączony zapłon).

Cała sytuacja trwa ok. 1 sekundy komputer nie wyświetla żadnych komunikatów.

Jeżeli ktoś wie o co biega to czekam na odpowiedzi.

Pozdrawiam. ;-)

P.S.

Wymieniłem wszystkie filtry, tankowałem na różnych stacjach (wszystkie firmowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to jest przyczyną, przedruk z dialogys:

Wskutek połączenia kilku parametrów, takich jak temperatura oleju napędowego, zużycie części, zanieczyszczenie filtra oleju napędowego,... system może osiągnąć swoją graniczną wartość działania w trakcie okresu eksploatacji. W takim przypadku, ciśnienie w rampie nie może zostać utrzymane z powodu braku wydajności pompy. Opisywana strategia, w przypadku braku wydajności pompy, spowoduje

zmniejszenie żądanego przepływu aż do wartości, która pozwoli na przywrócenie regulacji ciśnienia przez system kontroli ciśnienia.

Użytkownik może odczuć pogorszenie osiągów pojazdu w chwili włączenia tej strategii (potwierdzenie przez stan ET563 "Funkcja określania wielkości przepływu"). Jest to związane z normalnym trybem działania."

Uważam że nie ma czym się przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelolsztyn

u mnie byly podobne objawy (bardzo krotkie przerwy w dostawie paliwa, bardzo krotka utrata mocy) z dodatkowym komunikatem. Bylo to - egr (podlaczenie pod kompa potwierdzilo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie jest podobnie, do tej pory tankowałem się tylko na Shellu (zwykły diesel extra) i zdarzało się to bardzo sporadycznie, ostatnio dwa pełne baki na Neste i zdarza mi się to prawie codziennie. Jak wyjeżdżę obecny zapas paliwa to zatankuje na powrót Shell i zobaczymy czy się coś zmieni :P

 

Dodam, że żaden komunikat mi się nie wyświetla.

 

Rozumiem, że mogę jeździć bez obaw, że rozkraczy się na trasie?

 

Kolego Ratan1, czy objawy u Ciebie ustały samoistnie czy EGR wymagał czyszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Ja zawsze tankowałem na shellu i wtedy pojawił się opisywany problem,zmieniłem stację na BP zdarzało się to odrobinę rzadziej.

Kolega poradził mi abym spróbował na LOTOSIE (nowa stacja),zatankowałem trzy zbiorniki - na razie wszysto super <ok>

(jeżeli coś się zmieni to dam znać-mam nadzieję że nie!!!!!)

Próbuj na różnych stacjach, u mnie się uspokoiło może u Ciebie będzie podobnie.

Pozdrawiam. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Żadnych komunikatów w samochodzie,auto nie kopci,podłączony do kompa w serwisie-wszystko OK,analizator spalin na niezależnej stacji-wynik OK a nawet lepiej.

 

Przykro mi ale nie widzę związku.

Pozdrawiam. ;-)

 

Nie cytujemy posta w całości, pisząc bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. <ok>- gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie analizatora spalin szkoda czasu nic się nie dowiesz w początkowej fazie jak go nie wyłapuje czujnik stuku to i Clip nic nie wyświetli. Jak niewiadomo co to na początek sprawdza się wtryskiwacze na symylatorze. w 80% usterek w tych silnikach winowajcami są wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że masz rację.

Sytuacja sama się wyklaruje(robię od 4tkm do 5tkm miesięcznie)

 

Pytanie do gojgiena:jak wyobrażasz sobie przytoczenie tak krótkiego postu nie w całości???

 

Pozdrawiam. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ratan1, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim nie przytaczasz poprzedniej wypowiedzi. Jeśli jednak chcesz podkreślić do kogo się zwracasz, najłatwiej w tym przypadku i zgodnie z regułami na forum przyjętymi, posta zaczynać od kliknięcia na login usera któremu odpowiadasz. (ten pogrubiony po lewej stronie) Masz wtedy podświetloną ramkę na odpowiedź gdzie już jest wstawiony login z BBCode [ b ]....... [ /b ], a post wygląda tak jak ten który teraz czytasz. Proste <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!