Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem dotyczy Megane II 1,9Dci, 2003r.

 

W tamtym roku w czerwcu nabijałem klimę czynnikiem z kontrastem (było tylko 100g. czynnika w układzie, nie chłodziła dobrze jedna strona w aucie - u mnie zawsze w pierwszej kolejności spada chłodek z kratek po stronie kierowcy) - mechanik po 2 tyg. od nabicia dodatkowo jeszcze sprawdzał lampą UV czy nie ma jakichś wycieków - nic nie zauważył ale tylko pobieżnie poświecił - może źle/niedokładnie to wykonał), układ też sprawdzany pod ciśnieniem i też było OK... w tym roku już w maju było odczuwalne że z powrotem lewa część auta dużo słabiej chłodzi (strona kierowcy - pewnie znowu czynnika już prawie niema) - na dłuższej trasie temp. wywiewu z kratek po obu częściach się wyrównywała, auto mam 6 lat i klimy była już nabijana 3 razy lub 4 jeśli teraz bym nabił , w układzie klimy nigdy nie wymieniałem żądnych części, filtry i odgrzybianie robione na bieżąco teraz bym nabił i teraz pytanie :

 

1. Czy ja mam jakąś sporą nieszczelność skoro w niecały rok znika prawie cały czynnik? powinny być jakieś ślady kontrastu po wycieku czynnika? czy może mam bardzo małą nieszczelność i lampą UV nic się nie podziała?

2. Czy są jakieś miejsca bardziej narażone na wyciek? czy może to powstać w każdym miejscu?

3. Dodatkowo mam taki problem że stojąc autem na wolnych obrotach sprężarka od klima się włącz i wyłącza - w czasie jazdy lub na postoju ale wyższych obrotach ten problem nie występuje - dziej się tak bez zależności - czy jest dużo, czy mało czynnika w układzie.

 

Dodano: 19 lip 2015 - 18:02

1. czy ten czujnik od Opla będzie pasował? i czy faktycznie jego uszkodzenie może powodować takie cykliczne wł/wył. sprężarki - szczególnie na postoju? :

http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-klimatyzacji-opel-fiat-renault-i5554775213.html

2. Czy po roku od nabicia mogą być jeszcze widoczne ślady po kontraście (wyciek)? i czy to prwada że jak raz się wpuszczało kontrast to już wićej razy nie powinn się tego robić? tak piszą w serwisówce.

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy ja mam jakąś sporą nieszczelność skoro w niecały rok znika prawie cały czynnik? powinny być jakieś ślady kontrastu po wycieku czynnika? czy może mam bardzo małą nieszczelność i lampą UV nic się nie podziała?

Wyciek zapewne jest dość spory.

Może być w miejscu, w którym nie podejrzysz go lampą UV.

W moim aucie dziura była od wewnętrznej strony chłodnicy, widać ją było dopiero po zdemontowaniu.

Dziurka też może być wewnątrz auta, na parowniku, lub nieszczelność na wężach.

2. Czy są jakieś miejsca bardziej narażone na wyciek? czy może to powstać w każdym miejscu?

W moim przypadku oprócz dziurki w chłodnicy, pod wpływem UV świeciła sprężarka w miejscu składania.

3. Dodatkowo mam taki problem że stojąc autem na wolnych obrotach sprężarka od klima się włącz i wyłącza - w czasie jazdy lub na postoju ale wyższych obrotach ten problem nie występuje - dziej się tak bez zależności - czy jest dużo, czy mało czynnika w układzie.

To może być wina czujnika.

1. czy ten czujnik od Opla będzie pasował? i czy faktycznie jego uszkodzenie może powodować takie cykliczne wł/wył. sprężarki - szczególnie na postoju? :

http://allegro.pl/cz...5554775213.html

Czujnik od Opla będzie pasował, sprawdź tylko średnicę gwintu.

2. Czy po roku od nabicia mogą być jeszcze widoczne ślady po kontraście (wyciek)? i czy to prwada że jak raz się wpuszczało kontrast to już wićej razy nie powinn się tego robić? tak piszą w serwisówce.

Kontrastem bym się nie przejmował, bo obecnie prawie wszystkie oleje do sprężarek są barwione pigmentem z UV.

Ślady po kontraście mogą być widoczne, dlatego po załataniu miejsca przecieków powinno się umyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki koledzy za poprady

 

Dodano: 20 lip 2015 - 18:02

Byłem dziś nabić klimę w Łodzi (100zł) - układ był praktycznie pusty, najpierw spec wytworzył próżnie i stwierdził że jest nieszczelność, bo na zegarach wskazówka szła od -1000 wzwyż - decyzja czy nabijamy to nabijamy, następnie auto poszło na podnośnik - spec zdjął dolną pokrywę silnika i szukał gdzie się dało i był dostęp źródła nieszczelności i dupa ani śladu, patrzył też przez dziurę w nadkolu, od góry, przez szpary w zderzaku, stwierdził że wyciek jest pewnie ze skraplacza w miejscu niewidocznym z zewnątrz lub łączeń na grodziach lub z parownika, wygląda na to że trza olać temat, bo po cholerę pchać się w koszty, które na pewno nie będą małe :-)... żeby jeszcze wyciek był gdzieś widoczny jak lukał, a tak to trza wybebeszać głębiej.. a gotówka będzie znikać.. może czynnika styknie do końca lata :) ale jak za te 100zł to i tak jestem zadowolony z usługi, rok temu gdzie indziej płaciłem więcej i spec tylko szukał wycieku od góry pod maską :)

 

ps. teraz chłodzi jak szalona, trzeba się cieszyć,bo czynnik tak szybko odchodzi :)

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie sprawdzania szczelności. Maszyna do napełniania klimy sprawdza szczelność na zasadzie podciśnienia i wszelkie ubytki na składaniach oringowych zaciskają się (czyli uszczelniają). Dlatego taka metoda jest nie do końca dobra, ponieważ klima działa na nadciśnieniu rzędu 18 bar. Dlatego szczelność powinna być sprawdzana podając ciśnienie ok 15 bar azotu z osobnej butli. Niekiedy podaje 20 bar i uda się zlokalizować wyciek. A maszyną na zasadzie podciśnienia nie ma szans znaleźć małej nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!