Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatronik - prawdopodobnie zamarza parownik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam od dłuższego czasu problem z moją Megane III (2009 r.).

Po odpaleniu silnika klima chodzi normalnie, z nawiewów dmucha zimne powietrze.

Jednak w sytuacji, gdy:

- auto jedzie przez dłuższy okres (zwykle w trasie, min. 1 godzina),

- temperatura zewn. przekracza ok. 23 st C,

- klima jest włączona,

systematycznie z nawiewów leci coraz mniej powietrza, aż w końcu przepływ jest niemal niezauważalny. Dzieje się tak przy wszystkich kierunkach nadmuchu (więc problemem raczej nie są klapki - w sytuacji gdy jeszcze dmucha, kierunki nawiewu zmieniają się prawidłowo). Nawet gdy włączy się nadmuch na najwyższy poziom, silnik dmuchawy chodzi (co słychać), lecz powietrze nie dmucha.

Po postoju, lub wyłączeniu klimy (wówczas stopniowo), nawiew wraca.

W aucie polecono mi wymienić czujniki: temp. wewn. (przy lusterku) i temp. parownika (taki długi). Oba są wymienione, jednak problem pozostał.

Dodam, że klima nabita w kwietniu, czy maju + wymieniony filtr. Nie uśmiecha mi się poszukiwanie rozwiązania przez wymianę kolejnych elementów auta...

 

Prawdopodobnie problem polega na zamarzaniu parownika.

Czy ktoś może miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać?

Ew. czy ktoś byłby w stanie podpowiedzieć co sprawdzić jeszcze? Obecnie mechanik proponuje wymianę zaworu w kompresorze, który podobno może działać nieprawidłowo.

 

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Edytowane przez kraster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem. Patrz wątek: LINK

 

I choć jeszcze nie odtrąbiam sukcesu to w minioną sobotę ustaliłem, że najprawdopodobniej przyczyną spadku wydajności nawiewu/ klimatyzacji w moim przypadku nie był wcale jak podejrzewałem osuszacz (wymieniłem go na nowy) czy też inny czujnik ale coś dużo bardziej prozaicznego.

W układzie było prawie 900 g czynnika zamiast 550 g (i naprawdę nie wiem jak to było możliwe bo od czasu wystąpienia problemu klima była serwisowana w conajmniej 2 różnych warsztatach) przez co po ok. 45 min. pracy klimatyzacji układ najzwyczajniej zamrzał.

 

Alternatywna diagnoza zakłada uszkodzenie "termostatu" klimatyzacji bowiem w czasie testów temp. w kratkach nawiewu spada poniżej 3 stopni a sprężarka klimatyzacji zamiast robić sobie przerwy wydaje się pracować bez przerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Cześć.

Mam podobną sytuację. Po około 2 godzinach nawiew spada prawie do zera. Po wyłączeniu klimy na około godzinę i jej ponownym, włączeniu znowu leci zimne powietrze. Dzisiaj oddaję auto do mechanika. Oby diagnoza była szybka i sprawna, a naprawa tania. Moje podejrzenia:

1) zawór rozprężny przy parowniku

2) czujnik przeciwoblodzeniowy na parowniku

3) osuszacz

Czytałem, że można wymieniać sam wkład osuszacza, ale niewielu mechaników o tym wie i wymienia cały skraplacz (chłodnicę), a co najlepsze w serwisach autoryzowanych mają zakaz mówienia klientom, że to można zrobić. Koszt wymiany wkładu to kilkadziesiąt złotych. Co o tym sądzicie?

Mój strzał, patrząc na objawy do pkt. 1) lub pkt. 2). Wg znawców osuszacz (czy też wkład) powinno wymieniać się co dwa lata, ale tego nikt nie powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!