Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uciążliwa jazda, kilka usterek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zacznę może od problemu który mnie spotkał. Przyspieszając ściąga mnie na prawo, puszczając gaz tor jazdy się prostuje, oraz przy delikatnym skręceniu kół w lewą stronę następuje pukanie takie jakby było na kole "jajo", natomiast przy większym skręcie, jeździe na wprost oraz skręcaniu w prawo te pukanie nie występuje. Udałem się z tym problem na stację diagnostyczna i stwierdzili tam, że jest walnięta końcówka drążka kierowniczego z prawej strony. Więc do sklepu z częściami i do mechanika. U tego Ostatniego okazało się, że końcówki drążków są w stanie dobrym, nie ma żadnych luzów. Mechanik popukał, popatrzył i stwierdził, że do roboty są gumy stabilizatora, poducha silnika (ta u dołu, taka plastikowo-gumowa) oraz do regeneracji Maglownica.

Co myślicie o tej sytuacji, czy uszkodzony magiel wywoływał by przy określonym skręcie kół takie drgania, wibracje? Bo nie wydaje mi się, że to wina poduszki.

I jakie są mniej więcej ceny regeneracji maglownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszając ściąga mnie na prawo, puszczając gaz tor jazdy się prostuje,

To wg mnie wskazuje na jakąś usterkę w zawieszeniu (elementy gumowe) lewego koła (nie przypuszczam aby to były przeguby układu kierowniczego), która powoduje, że przy ciągnącym silniku koło zmienia geometrię w stosunku do osi podłużnej podwozia, a konkretnie zwiększa kąt zbieżności w stosunku do wzmiankowanej osi. To lekkie pukanie może być efektem okresowego ujeżdżania (spychania) koła (przypuszczam, że lewego), które chciałoby jechać prosto, a jest spychane przez drugie koło. Potwierdzeniem tego byłby brak tego pukania przy jeździe po mokrej lub śliskiej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie gumy stabilizatora powodowały dziwne zachowanie samochodu. Pomijam już, że właśnie także pukało, ale ewidentnie ciągnęło także samochód na jedną stronę przy przyspieszaniu. Gumy wymieniałem sam i okazało się, że jedna w zasadzie już nie istniała, właśnie na tym kole, które ciągnęło nieustannie samochód do pobocza. Po wymianie gum auto znów jedzie jak po sznurku i nic nie puka.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Gumy stablizatora wymienione, poducha też, ale okazało się, że mam luz na drążku kierownczym, bądź maglownicy.

Gdy łapie koło w pozycji godzina 3 i 9 i ruszam przód tył to czuć jest pukanie i delikatny luz, czy to już magiel do remont czy tylko drążek trzeba wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!