Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja, a tempratura silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

W sumie od początku posiadania Megi borykam się z "problemem", poza pewnymi przygodami z termostatem, układ chłodzenia jest ok, lecz sytuacja się zmienia po załączeniu klimy.

 

Kwestia najogólniej wygląda następująco: w trasie klima chodzi i chłodzi ok, w mieście w korku czy na dłuższych światłach zaczyna znacząco wzrastać temperatura wody, aż do automatycznego wyłączenia sprężarki. Po wyłączeniu temperatura spada, znowu się załącza klima i znowu to samo. W trasie bez problemu z temperaturą. Zaznaczę, że wentylatr chodzi dobrze, układ chłodzenia nie ma wycieków.

 

I teraz pytania:

- czy to jest normlane (bo może jestem przewrażliwiony),

- czy może mieć na to wpływ zbyt niska ilość czynnika w układzie klimy?,

- czy może to wskazywać np. na zmniejszoną wydajność chłodnicy (bo np. jest zamulona, zabrudzona)?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Edytowane przez tereo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś wyczyścić chłodnicę z zewnątrz, np karcherem ?

Lub masz zamuloną chłodnice wewnątrz, może wypadałoby wyczyść układ chłodzenia.

To co opisujesz ewidentnie wskazuje, że jest jakiś problem z przepływem powietrza przez lamelki chłodnicy, inaczej mówiąc problem z odbiorem ciepła z chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też podejrzewałem chłodnicę. Co do płukania chłodnicy od wewnątrz objawiam się czy zaraz wycieki jakieś nie wyjdą, a karcherem da się wymyć jakoś bez wielkiego demontażu? Bo niestety nie dysponuję innymi niż parking osiedlowy oraz myjka przy stacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z myjką ciśnieniową lepiej nie przesadzać, bo można łatwo pogiąć blaszki na chłodnicy.

Chłodnica jak najbardziej może być zasyfiona, zbiera się dużo zanieczyszczeń pomiędzy chłodnicami.

Do zrobienia: uzupełnienie czynnika w klimatyzacji, płukanie układu chłodzenia wodą demi, zalanie nowego świeżego płynu i porządne odpowietrzenie układu, umycie chłodnic.

To co opisujesz często się zdarza właśnie przy zbyt niskim poziomie czynnika, albo przy brudnych chłodnicach.

Chłodnice najlepiej umyć z węża pod bieżącą wodą, przy niskim ciśnieniu.

Ściągnięcie zderzaka w Megi II, to jakieś 10-15 min roboty i można to zrobić nawet pod blokiem.

Ja bym zaczął od sprawdzenia czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!