Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpnięcie przy hamowaniu silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jeżeli umieściłem w złym dziale - przepraszam - i proszę moda o przeniesienie ;)

Mam takowy problem z moją meganą II 1.6 16v:

kiedy hamuje silnikiem (tj tocze się na biegu bez wciskania gazu) w okolicach 2000 obrotów jest szarpnięcie i samochód dodatkowo mocniej zwalnia..

Problem pojawił się od tak, nie wystąpił po jakiejś naprawie / wymianie.

W czym może być problem?

Dodatkowo mam wrażenie że auto gorzej przyśpiesza (potwierdzone mierzeniem czasu 0-100, kiedyś było szybsze ;) )

 

Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że kończy się sprzęgło albo wysprzęglik.

Zwróć uwagę, czy czasami nie zdarza się, że wciskasz gaz, obroty idą do góry, a auto przyspiesz po chwili, albo nieadekwatnie do wzrostu obrotów.

Wyskoczyły do tego jakieś komunikaty na desce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło mi się nie ślizga zdecyodwanie.

Kiedyś wyskoczył mi check engine i service, ale byłem w trasie więc odpiąłem aku. Błąd zgasł i się już nie pojawił - na clipie nic w pamięci nie było.

 

EDIT

Co do braku mocy, wiem że jest to 16v i ma mocniejszą górę ale jest bardzo silne odzcucie że dół jest słabszy niż wcześniej.

Od 3,5 tys. auto ma moc i reaguje fajnie na gaz.

Edytowane przez Kolasov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz na próbę zawór od KZFR i się przejedź autem, wyskoczy check, ale przynajmniej będzie wiadomo, czy diagnoza idzie w dobrym kierunku.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, wrażenia poparte dupohamownią więc nie mogą być całkowicie wiarygodne, ale po odpięciu zaworu kzfr:

-zniknął problem z szarpnięciem przy ok 2 tys obrotów

-auto generalnie przyspiesza gorzej, ale wrażenie jest jakby od dołu reagowało lepiej na gaz.

 

Myślę, że jak silnik trochę wystygnie to podmienię zawór (mam drugi) i zobaczę czy na nim będzie inaczej.

Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły chętnie wysłucham

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elf excelium (czy tam evolution) 5w40, wlany jakieś 500 km temu, świeży.. ;)

U mnie nie ma szarpania, jest tylko jedno szarpniecie. Tak jakbyś wcisnął i trzymał hamulec. I zawsze przy ok 2000 obrotów. Możesz na każdym biegu rozpędzić się do odcięcia, puścić gaz i w momencie w którym obroty zejdą do 2000 jest to "przyhamowanie" i dalej auto zwalnia znacznie mocniej, tak jakby coś wyhamowywało silnik dodatkowo...

 

Dodano: 05 sie 2015 - 17:17

Kolejna porcja obserwacji:

Podmieniłem elektrozawór sterujący KZFR i szarpnięcie występuje przy dowolnej prędkości obrotowej po odjęciu gazu.

Zauważyłem też że kiedy rozpędzając się nie przekroczę 2000 obrotów i puszcze gaz spalanie chwilowe spada nieznacznie i auto prawie nie zwalnia, natomiast kiedy przekręcę powyżej 2000 i odejmę gaz następuje szarpnięcie i spalanie chwilowe spada do 0.0

Jakieś sugestie co mogę jeszcze zrobić?

Na pewno wrzucę ponownie poprzedni zawór bo na tym jazda jest silnie irytująca...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I cóż mógłbym z tym fantem zrobić? ew. jak to sprawdzić?

 

Dodano: 11 sie 2015 - 13:07

Rozmawiałem z mechanikiem. Powiedział z grubsza to co już tu się przewinęło - mogą być przytkane kanały olejowe, może być wadliwy elektrozawór lub kzfr.

Umówiłem się z nim po jego urlopie że będziemy myśleć co dalej. Kiedy sprawa się rozwiąże napiszę co takiego dolegało ;)

 

Dodano: 05 wrz 2015 - 18:45

Problem się rozwiązał.. raczej nikt się tego nie spodziewał:

Okazało się że sypała się sprężarka klimatyzacji generując obciążenie na pasku.. aż w końcu całkowicie stanęła. Po jej wymianie problem zniknął, auto odzyskało moc i problem z szarpnięciem zniknął.

 

Temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!