Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytania i dylematy przed zakupem


Anius

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Jeździłam meganką coupe I phII przez 9 lat ale przysłowiowy Zenek mi wyjechał i ją pogniótł. Muszę kupić nowe auto, zastanawiałam się nad meganką II (do 2008r) i corollą (do 2006r). Podobno meganka jest bardziej awaryjna a corolla droższa w eksploatacji. Z sentymentu i przyzwyczajenia wybiorę chyba megankę. Co o tym sądzicie? Ja wiem, że to forum renault ale z chęcią posłucham Waszych opinii. Myślę o 1,6 benzyna, 5d.

Moja meganka była z 1999r., dbałam o nią ja i poprzedni właściciele, więc praktycznie nic mi się nie psuło, czy megane II też jest tak niezawodna?

Których roczników mam unikać? Czytałam, że te z początku produkcji były niedopracowane.

Teoretycznie chcę na samochód wydać do 20tys. łącznie z ewentualnymi niezbędnymi wymianami po zakupie - uda mi się znaleźć zadbany egzemplarz? Patrzę na roczniki 2007-2008. A może przemyśleć trochę starsze roczniki, i ew. coś w niej "zrobić". Warto?

Zastanawiałam się też nad megane III - tak w cenie ok 27tys (wyraźne przekroczenie budżetu) ale doszłam do wniosku, że chyba nie warto się zażynać finansowo, a w dodatku doczytałam się, że silnik 1,6 do tej masy jest już trochę za słaby. Co sądzicie? Jaką przewagę ma III w stosunku do II oprócz wyglądu?

I dlaczego jest tak mało ogłoszeń? Bo wakacje, czy są tak dobre, że nikt nie chce sprzedawać ;)

I jeszcze pytanie jak sprawuje się zawieszenie w kontekście wjeżdżania na krawężniki, czy jest wytrzymałe - jakoś pecha mam hehe. Nie mogę też znaleźć informacji na temat wysokości prześwitu między przednim zderzakiem a ziemią - jest niżej, niż w megane (cuope) I?, bo tak mi to wygląda jak oglądam auta, a trochę się tego boję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam już 3 Megankę i nie narzekam :)

Jak silnik 1,6 jest kapryśny, to co powiedzieć o Toyotowskim silniki 1,4/1,6 VVTi, w których remont silnika zdarza się dość często.

Kolega robił remont silnika VVTi jakoś przed wakacjami, mimo upływu gwarancji Toyota dołożyła od siebie części i niby płacił tylko za robociznę.

Mechanicy w ASO wcale nie byli zdziwieni, bo robili juz któryś taki remont od początku roku.

Kolejny niekapryśny samochód, czyli Golf VI kolegi, który miał dwie bezpłatne wymiany łańcucha rozrządu nim przekroczył 60 tyś km.

Nie ma samochodów bezawaryjnych, jak dbasz tak masz.

Jedyne rzeczy kapryśne w 1,6 to KZFR (ostatnio mocno potaniały) i cewki, które wystarczy wymienić na takie odpowiedniej firmy i można o nich zapomnieć.

Moja meganka była z 1999r., dbałam o nią ja i poprzedni właściciele, więc praktycznie nic mi się nie psuło, czy megane II też jest tak niezawodna?

Przed II miałem I, w obu szwankowały pierdoły, żadna mnie na trasie i w codziennym użytkowaniu nie zawiodła.

Mało tego II była na tyle miła, że pompa paliwa padła u mechanika w chwili kiedy odjeżdżałem po wymianie oleju :)

Których roczników mam unikać? Czytałam, że te z początku produkcji były niedopracowane.

Jeżeli rozpatrujesz silniki benzynowe, to tutaj nie ma wielkiego znaczenia rocznik, a tylko stan techniczny auta.

Teoretycznie chcę na samochód wydać do 20tys. łącznie z ewentualnymi niezbędnymi wymianami po zakupie - uda mi się znaleźć zadbany egzemplarz? Patrzę na roczniki 2007-2008. A może przemyśleć trochę starsze roczniki, i ew. coś w niej "zrobić". Warto?

Kwota 20 tyś zł na Meganke II, to już dość sporo, ale dzięki temu można przebierać w ofertach.

Już 15 tyś zł pozwoli Ci się rozglądać za nieźle utrzymanymi autami po lifcie.

Zastanawiałam się też nad megane III - tak w cenie ok 27tys (wyraźne przekroczenie budżetu) ale doszłam do wniosku, że chyba nie warto się zażynać finansowo, a w dodatku doczytałam się, że silnik 1,6 do tej masy jest już trochę za słaby. Co sądzicie? Jaką przewagę ma III w stosunku do II oprócz wyglądu?

Masa II i III jest praktycznie identyczna, więc nie ma to wielkiego znaczenia.

Jeżeli nie masz dużych wymagań co do wyposażenia, to Meganke III 1,6 16V lub 1,5 dCi z pierwszych lat produkcji kupisz w ładnym stanie za ok. 21-23 tyś zł.

Z dużym prawdopodobieństwem będzie to auto z polskiej sieci i z udokumentowanym przebiegiem, ale zazwyczaj po flocie.

 

Ja obecnie prawie codziennie poruszam się III, ale co jakiś czas zdarza mi się przesiąść do II.

W porównaniu do II na pewno jest dokładniejszy montaż elementów wnętrza, wygodniejsze fotele, lepsze hamulce i chyba też pewniejsze prowadzenie.

Ciężko wskazywać jakieś wielkie przewagi jednej generacji nad drugą.

I dlaczego jest tak mało ogłoszeń? Bo wakacje, czy są tak dobre, że nikt nie chce sprzedawać

Nie szukaj tylko na Otomoto, bo sporo osób się przeniosło na inne portale np. moto gratka, gumtree, czy też portale lokalne.

I jeszcze pytanie jak sprawuje się zawieszenie w kontekście wjeżdżania na krawężniki, czy jest wytrzymałe - jakoś pecha mam hehe. Nie mogę też znaleźć informacji na temat wysokości prześwitu między przednim zderzakiem a ziemią - jest niżej, niż w megane (cuope) I?, bo tak mi to wygląda jak oglądam auta, a trochę się tego boję

Tutaj bardziej się martw o opony i felgi.

Zarówno II i III mają wyższe zawieszenie niż I.

Tam gdzie I słyszałem przycieranie np. wydechem, tam II i III przechodzą bez problemu.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik 1,6 jest kapryśny

Ja mówie na podstawie swoich doświadczeń.

Ten silnik lubi się pocić spod pokrywy zaworów. Ma problemy z KZFR, cewkami, elektrozaworem od koła, czujnikami położenia wału i wałka rozrządu.

F4R jest znacznie lepszą konstrukcją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi :)

Oglądam samochody i zastanawiam się nad taką rzeczą: obsługa ogrzewania i wentylacji - w roczniku 2007 widziałam ładne przyciski jakby dotykowe, a w 2008 są pokrętła mechaniczne. Rozwiązanie z 2007 nie było udane, czy to zależy od klasy wyposażenia, a nie od roku produkcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!