Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytania i dylematy przed zakupem


Anius

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Jeździłam meganką coupe I phII przez 9 lat ale przysłowiowy Zenek mi wyjechał i ją pogniótł. Muszę kupić nowe auto, zastanawiałam się nad meganką II (do 2008r) i corollą (do 2006r). Podobno meganka jest bardziej awaryjna a corolla droższa w eksploatacji. Z sentymentu i przyzwyczajenia wybiorę chyba megankę. Co o tym sądzicie? Ja wiem, że to forum renault ale z chęcią posłucham Waszych opinii. Myślę o 1,6 benzyna, 5d.

Moja meganka była z 1999r., dbałam o nią ja i poprzedni właściciele, więc praktycznie nic mi się nie psuło, czy megane II też jest tak niezawodna?

Których roczników mam unikać? Czytałam, że te z początku produkcji były niedopracowane.

Teoretycznie chcę na samochód wydać do 20tys. łącznie z ewentualnymi niezbędnymi wymianami po zakupie - uda mi się znaleźć zadbany egzemplarz? Patrzę na roczniki 2007-2008. A może przemyśleć trochę starsze roczniki, i ew. coś w niej "zrobić". Warto?

Zastanawiałam się też nad megane III - tak w cenie ok 27tys (wyraźne przekroczenie budżetu) ale doszłam do wniosku, że chyba nie warto się zażynać finansowo, a w dodatku doczytałam się, że silnik 1,6 do tej masy jest już trochę za słaby. Co sądzicie? Jaką przewagę ma III w stosunku do II oprócz wyglądu?

I dlaczego jest tak mało ogłoszeń? Bo wakacje, czy są tak dobre, że nikt nie chce sprzedawać ;)

I jeszcze pytanie jak sprawuje się zawieszenie w kontekście wjeżdżania na krawężniki, czy jest wytrzymałe - jakoś pecha mam hehe. Nie mogę też znaleźć informacji na temat wysokości prześwitu między przednim zderzakiem a ziemią - jest niżej, niż w megane (cuope) I?, bo tak mi to wygląda jak oglądam auta, a trochę się tego boję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam już 3 Megankę i nie narzekam :)

Jak silnik 1,6 jest kapryśny, to co powiedzieć o Toyotowskim silniki 1,4/1,6 VVTi, w których remont silnika zdarza się dość często.

Kolega robił remont silnika VVTi jakoś przed wakacjami, mimo upływu gwarancji Toyota dołożyła od siebie części i niby płacił tylko za robociznę.

Mechanicy w ASO wcale nie byli zdziwieni, bo robili juz któryś taki remont od początku roku.

Kolejny niekapryśny samochód, czyli Golf VI kolegi, który miał dwie bezpłatne wymiany łańcucha rozrządu nim przekroczył 60 tyś km.

Nie ma samochodów bezawaryjnych, jak dbasz tak masz.

Jedyne rzeczy kapryśne w 1,6 to KZFR (ostatnio mocno potaniały) i cewki, które wystarczy wymienić na takie odpowiedniej firmy i można o nich zapomnieć.

Moja meganka była z 1999r., dbałam o nią ja i poprzedni właściciele, więc praktycznie nic mi się nie psuło, czy megane II też jest tak niezawodna?

Przed II miałem I, w obu szwankowały pierdoły, żadna mnie na trasie i w codziennym użytkowaniu nie zawiodła.

Mało tego II była na tyle miła, że pompa paliwa padła u mechanika w chwili kiedy odjeżdżałem po wymianie oleju :)

Których roczników mam unikać? Czytałam, że te z początku produkcji były niedopracowane.

Jeżeli rozpatrujesz silniki benzynowe, to tutaj nie ma wielkiego znaczenia rocznik, a tylko stan techniczny auta.

Teoretycznie chcę na samochód wydać do 20tys. łącznie z ewentualnymi niezbędnymi wymianami po zakupie - uda mi się znaleźć zadbany egzemplarz? Patrzę na roczniki 2007-2008. A może przemyśleć trochę starsze roczniki, i ew. coś w niej "zrobić". Warto?

Kwota 20 tyś zł na Meganke II, to już dość sporo, ale dzięki temu można przebierać w ofertach.

Już 15 tyś zł pozwoli Ci się rozglądać za nieźle utrzymanymi autami po lifcie.

Zastanawiałam się też nad megane III - tak w cenie ok 27tys (wyraźne przekroczenie budżetu) ale doszłam do wniosku, że chyba nie warto się zażynać finansowo, a w dodatku doczytałam się, że silnik 1,6 do tej masy jest już trochę za słaby. Co sądzicie? Jaką przewagę ma III w stosunku do II oprócz wyglądu?

Masa II i III jest praktycznie identyczna, więc nie ma to wielkiego znaczenia.

Jeżeli nie masz dużych wymagań co do wyposażenia, to Meganke III 1,6 16V lub 1,5 dCi z pierwszych lat produkcji kupisz w ładnym stanie za ok. 21-23 tyś zł.

Z dużym prawdopodobieństwem będzie to auto z polskiej sieci i z udokumentowanym przebiegiem, ale zazwyczaj po flocie.

 

Ja obecnie prawie codziennie poruszam się III, ale co jakiś czas zdarza mi się przesiąść do II.

W porównaniu do II na pewno jest dokładniejszy montaż elementów wnętrza, wygodniejsze fotele, lepsze hamulce i chyba też pewniejsze prowadzenie.

Ciężko wskazywać jakieś wielkie przewagi jednej generacji nad drugą.

I dlaczego jest tak mało ogłoszeń? Bo wakacje, czy są tak dobre, że nikt nie chce sprzedawać

Nie szukaj tylko na Otomoto, bo sporo osób się przeniosło na inne portale np. moto gratka, gumtree, czy też portale lokalne.

I jeszcze pytanie jak sprawuje się zawieszenie w kontekście wjeżdżania na krawężniki, czy jest wytrzymałe - jakoś pecha mam hehe. Nie mogę też znaleźć informacji na temat wysokości prześwitu między przednim zderzakiem a ziemią - jest niżej, niż w megane (cuope) I?, bo tak mi to wygląda jak oglądam auta, a trochę się tego boję

Tutaj bardziej się martw o opony i felgi.

Zarówno II i III mają wyższe zawieszenie niż I.

Tam gdzie I słyszałem przycieranie np. wydechem, tam II i III przechodzą bez problemu.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik 1,6 jest kapryśny

Ja mówie na podstawie swoich doświadczeń.

Ten silnik lubi się pocić spod pokrywy zaworów. Ma problemy z KZFR, cewkami, elektrozaworem od koła, czujnikami położenia wału i wałka rozrządu.

F4R jest znacznie lepszą konstrukcją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi :)

Oglądam samochody i zastanawiam się nad taką rzeczą: obsługa ogrzewania i wentylacji - w roczniku 2007 widziałam ładne przyciski jakby dotykowe, a w 2008 są pokrętła mechaniczne. Rozwiązanie z 2007 nie było udane, czy to zależy od klasy wyposażenia, a nie od roku produkcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!