Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

HF poraz kolejny... POTRZEBNA POMOC


Rekomendowane odpowiedzi

witam kolegów i koleżanki w moim 1 poście na forum

jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem mojej megi II phI, ale borykam się z awarią HF tnz. działa mi otwieranie w momencie pociągnięcia za klamkę, a nie działają przyciski w klamkach jak chcę zamknąć i odejść (działa tylko zamykanie w klapie... do rzeczy szukam kogoś kto mi wymieni te mikrostyczniki oczywiście szanuję czas dobroczyńcy i zapłacę za pomoc;-)

same styczniki kupiłem w ASO chciałem się za to zabrać, ale z przykrością muszę stwierdzić, że mam dwie lewe ręcę 2h zdejmowałem tapicerkę drzwi!!! i za ch...ja nie mogę sobie z tym poradzić, skapitulowałem w strasznych nerwach... po prostu nie jestem techniczny, ale za to ładnie gram na gitarze;-) jeśli ktoś ma wolne i już to przerabiał, albo zna warsztat który się tym z chęcią zajmię za rozsądną kwotę z woj mazowieckiego bardzo proszę o pomoc;-/ głupio mi ale to oststnia deska ratunku... sam tego się nie podejmę, więc POMOCY!!!

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co ściągałeś tapicerkę drzwi, jak to nie jest potrzebne?

Z boku drzwi, nad zamkiem jest otwór przez który odblokowuje się klamkę.

Po odblokowaniu sama wychodzi z drzwi, a samo jej rozebranie jest proste.

Poniżej masz linka do instrukcji serwisowej, interesuje Cię dział o nadwoziu, strona 47-A6.

Robisz wszystko według instrukcji, ale bez ściągania tapicerki i odłączania cięgien.

http://megane.com.pl/files/file/287-instrukcje-serwisowe-megane-ii-ph-i-ii/

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem milion stron forum na temat naprawy takiej przypadłości i wiele zdań było takich właśnie, że dla bezpieczeństwa i możliwości odłączenia wtyczki klamki warto zdemontować tapicerkę... nie wiem nie zrobię tego sam mimo zdań że kolegom zajmuje to 20min... mi zajęło 2h zdjęcie tapicerki i nie chcę więcej przez to przechodzić, dlatego szukam POMOCY...

PS. dziękuje za instrukcję serwisową w tym moim przypadku w grę wchodzi naprawa bez mojej ingerencji... chcę nadal KOCHAĆ moją MEGI ;-)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnej potrzeby zdejmowania tapicerki, uwierz mam już to przerobione na wszystkich 4 klamkach, a na niektórych nawet po dwa razy :)

W ten sposób zdemontowana klamka daje bezproblemowy dostęp do mikrostyku, jak nie będziesz za nią mocno szarpał, to nie wyleci cięgno (zresztą trudno je odczepić).

Po wyciągnięciu klamki sposobem jak wyżej, rozpoławiasz ją i bez problemu wymieniasz włącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jutro sam rozebrać w opisany powyżej sposób klamkę.

Zobaczysz sam, że przez te 2h byś spokojnie wymienił wszystkie przyciski :)

Ten sposób wymiany przycisków pokazał mi kolega, który kilka lat pracował w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie znajdę nikogo z mojej okolicy kto będzie mi w stanie pomóc fizycznie z tym problemem będę musiał sam podjąć rękawice i zacząć walkę rewanżową z mikrogówienkami... której zresztą jak mogę z chęcią uniknę... do pełni szczęścia brakuje mi tego zamykania, dodatkowej kary bo mam tylko 1, dorobienia pilota do webasto, bo sprzedający mi nie dał, i zamontowanie czujnika cofania... ale powoli mikrogówienka najważniejsze w tej chwili...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skapitulowałem w strasznych nerwach... po prostu nie jestem techniczny, ale za to ładnie gram na gitarze;-)

Jak gitarę zostawisz w domu, ewentualnie nie będziesz brzdąkał w czasie wymiany to możesz podjechać do mnie. :notacrook:

Co prawda to nie to województwo ale uczyłem się na swoich lewych tylnych drzwiach sceniola, a potem miałem forumowicza z okolicy u którego w Megance kombi też to nie działało. 4 szt. wymienione krócej niż 2 godziny, a co jeszcze przy tym tematów o megankach i sceniolach było poruszone to trudno zliczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego zależy mi na tym, aby zrobić to z kimś kto ten temat ma już opanowany. Z moimi zdolnościami to coś zaraz uszkodzę i dopiero rozpocznę tematów na forum;-) Dzięki Gojgien za zaproszenie i chęć pomocy, ale mam trochę za daleko do Ciebie...

P.S jak się tą klamkę z boku drzwi po wkładając sama się zablokuje czy też muszę tam drutem grzebać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ mrarek

Wiadomo wszystko się zepsuje z biegiem czasu. Tu jednak najbardziej usterkotwórcza jest wilgoć i jedynie dobre zabezpieczenie przez przemakaniem może czas działania przedłużyć i to znacznie.

Mój wymieniany działa już..... długo. W moim temacie jest to zanotowane pod datą 2012.07.21

Właściciel meganki gdzie to wymieniałem też jeszcze nie zgłaszał reklamacji, a to już chyba z 2 lata minęło.

Zastosowałem fabryczne mikrowłączniki z ASO ale dodatkowo je z zewnątrz od strony kulki uszczelniłem smarem silikonowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S jak się tą klamkę z boku drzwi po wkładając sama się zablokuje czy też muszę tam drutem grzebać?

jkoś enigmatyczne to pytanie skonstruowane ale domyślam się, że pytasz o potrzebie grzebania drutem w otworze.

Tak, drutem a właściwie haczykiem z drutu, (szprycha z koła roweru najlepsza) trzeba dłubać by zatrzask odbezpieczyć.

Potem wyciągasz maskownicę za klamką. Przy składaniu można i tym drutem zatrzask popchnąć, albo użyć do tego śrubokręta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro rano będzie D-Day, spróbuje i dam znać jak efekty walki z klamką... Kurde dlaczego tak daleko mieszkacie ode mnie;-) ??? Z duszą na ramieniu przystępuje do drugiej próby... mam nadzieję, że nie będe musiał z płaczem jechać do ASO ;-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!