Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co jakiś czas dusi się przy odpalaniu


karczes816

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem podczas odpalania samochodu. Raz na jakiś czas dusi się, tzn nie odpala na dotyk. Kręci przez chwilę i dopiero potem zapala. Myślałem że winne było KZFR. Niestety parę dni temu wymieniłem rozrząd , koło i pompę wody a problem nadal występuje, chociaż nie tak często jak wcześniej. Nie ma już tego warkotania jak przy KZFR, lecz nieraz się przydusi. Dodam,że jakiś czas temu wymieniany był również czujnik położenia wałka rozrządu. Na dzień dzisiejszy komputer nie pokazuje żadnych błędów. Więc nawet nie wiem gdzie szukać przyczyny. Mechanik sugerował, że może być to czujnik położenia wału, lecz wymieniliśmy i na nowym odpalał jeszcze gorzej niż na starym, więc założyliśmy z powrotem stary. Może mi ktoś pomóc coś zasugerować? Gdyż naprawdę nie mam już pomysłów od czego to może być. Jeśli nikt nie miał czegoś podobnego to poproszę chociaż namiary na jakiegoś sprawdzonego mechanika od Renault w Bydgoszczy lub okolicach, gdyż za parę dni będę w Polsce.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za szybko na pompę paliwa? Przejechane dopiero 128 tyś km. Jakie mogą być jeszcze inne objawy popsutej pompy,oraz czy da radę jakoś sprawdzić czy to faktycznie pompa zaczyna się psuć?

Mogę spokojnie jechać 1800 km w jedną stronę i zrobić sobie to w Polsce, czy istnieje ryzyko , że stanę gdzieś na drodze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw kupiłem nową za nieco ponad 200 zł, która okazała się być pompą zbyt wydajną od innego modelu, ale do pływaka pasowała idealnie.

Później kupiłem używaną z pływakiem na Allegro za 80 zł, szybka podmiana i jest OK.

Dobrze jest kupić całość z pływakiem, bo wtedy wymiana to jakieś 10-15 min.

Kupno samej pompki i jej podmiana w pływaku jest dość upierdliwa.

Ważne, żeby to robić przy minimalnej ilości paliwa w baku, bo inaczej narobisz bałaganu.

Kiedy ostatni raz wymieniałeś świece?

Jak masz model z rocznika do 2004, to możesz mieć pod autem filtra paliwa i warto go sprawdzić.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie chodzi tutaj o ten zespol zasilajacy za okolo 1000zl , tylko o ten wkład za kilka stówek? Bo już się przestraszyłem.

Świece były wymieniane około 3 mies temu, przed zakupem auta ,tzn tak jest w książce napisane. Ja tego osobiscie nie robiłem.

Moja Meganka to rok 2006 , no i były jaja z tym filtrem paliwa. Chciałem go wymienić, tzn ten wkład, lecz nigdzie mechanik go nie znalazł. Mowi że ten model prawdopodobnie go nie posiada. Jest taka możliwość?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o wkład pompy :)

Od któregoś miesiąca 2004 roku auta miały już filtr paliwa zintegrowany z pompą.

Ja mam auto z 2004 roku i wymiana filtra odroczyła wymianę pompy o jakieś 10 tyś km.

Jeśli chodzi o ten filtr zintegrowany, to wygląda to jak zwykła siatka nakładana na smok pompy.

Może wyczyszczenia smoka coś u Ciebie da.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok dzięki za pomoc, w Poniedziałek ruszam do Polski i będę szukał kogoś kto dobrze to zrobi. Mam nadzieje ze pomoze:)

 

Dodano: 01 wrz 2015 - 20:06

No pompa wymieniona i na razie wszystko w porządku. Mam nadzieje że tak już zostanie. Dzięki za podpowiedź :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik chciał wymienić mi ten wkład pompy ale tłumaczył mi, że ktoś przede mną robił coś tam nie udolnie i jakaś śruba była tak mocno skręcona, że jak odkręcał to coś pękło, za bardzo nie wiem o co mu chodziło bo nie znam się za dobrze. Powiedział, że musiał wymienić cały mechanizm pompy z pływakiem. Założył oryginalną używaną pompę lecz w bardzo dobrym stanie. Załatwił to za 350 zł. Myślisz że mnie cięcie? Ważne ze wszystko pracuje jak należy:)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!