Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP/ACR Defekt, Einspritzung uberprufen. Problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Może rozpiszę i wyjaśnię od początku problem.

Bylem z dziewczyna na zakupach. Dość daleko jechaliśmy bo z Niemiec do Polski.

Zrobione zostały zakupy i czas ruszać dalej. Wsiadamy (kobieta miała kierować) niestety wsiadła i strasznie mocna gazowała na starcie raz drugi trzeci i się spytałem czemu tak gazuje, a ona ze nie wie co się dzieje.

Zerknąłem i świeciła się tylko kontrolka ESP/ACR defekt oraz Spitzung uberprufen. Einspritzung(wtrysk).

Wsiadłem do auta i fakt lekko naduszony gaz powodował nagle podniesienie się obrotów do 2,5 tys. Ciężko się tak startuje choć auto wykazuje jakby zwiększona moc. Dowiedziałem ie ze to może cewka. Jednak po dojściu do sklepu z częściami odrzuciliśmy cewkę bo auto nie straciło na mocy. Ktoś podzwonił i podjechałem do elektromechanika. Aha w międzyczasie pojawiła się druga kontrolka od silnika.

 

Pojechałem do elektromechanika podłączył pod komputer. Pokazało mu błąd czujnika ciśnienia powietrza bodajże. Taki mały pierdolnik raptem pokazał mi to. Powiedział bym to wymienił i wyczyścił przepustnice. Niestety to był piątek 17 a na drugi dzień było święto. Postanowiłem wrócić do Niemiec autem 100 km. Jechało się w miarę na 5 jakoś się sunęło.

Na weekend autem nie ruszałem. W poniedziałek rano wsiadam by jechać do pracy i patrze a komunikaty zniknęły i świeci się tylko lampka od silnika. Auto startuje i jedzie normalnie (może delikatny spadek mocy). Później po pracy to samo jednak auto rozgrzałem pojechałem do sklepu i po sklepie wróciły komunikaty i obie kontrolki. Czyli gry auto się rozgrzeje i gdy ponownie silnik odpalę na ciepłym to się znowu to dzieje.

 

Miał ktoś podobnie? Na drugi dzień na zimnym oczywiście lampka od silnika bez komunikatów itd.

Liczę na Wasze pomoc. Jadę za tydzień do Polski i mam nadzieje ze dojadę i ze naprawa droga nie będzie. Oraz cy wymiana czujnika i wyczyszczenie przepustnicy faktycznie pomoże.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 oraz pkt. 10 - Regulamin dodawania zdjęć.-Prezes

 

 

thumb_hosting_zdjec_1440158074__11911540_883625541693409_1654932305_n.jpg thumb_hosting_zdjec_1440158108__11911597_883625545026742_152642474_n.jpg

 

Dodano: 22 sie 2015 - 13:00

Poprawione :)

 

Proszę o przeniesienie tematu o działu elektryczny osprzęt silnika.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam podobny problem, po gwałtownym wciśnięciu gazu (nawet na postoju) pojawia się komunikat ESP/ASR Fault i Check injection, zapala się serwis, samochód zaczyna mulić obroty dochodzą do max 2500. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy do momentu ponownego szybszego wciśnięcia pedału gazu. Po kilku takich zdarzeniach pojawił się błąd silnika, podłączyłem ELMa i sczytałem błąd P0638 "Obwód nastawnika przepustnicy (blok cylindrów nr 1) nieprawidłowy zakres wartości sygnału wyjściowego lub problem ze sprawnością" Zauważyłem że po pojawieniu się błędu ESP/ASR Fault i Check injection przepustnica zatrzymuję sie w położeniu 18% i nie zmienia parametrów w zależności od obrotów. Wymieniłem przepustnicę na nową ale problem pozostał. Prośba o sugestie co może być przyczyną usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Coraz częściej dochodzę do wniosku, że szukanie jakichkolwiek użytecznych info na tym forum to strata czasu. Człowiek opisuje problem, nikt za bardzo nie wie o co chodzi albo dziesiątki różnych teorii i na koniec cisza. Ktoś miał problem, rozwiązał go lub w warsztacie naprawili ale już nie poświęci 10min, żeby ludziom opisać co się dokładnie stało.

 

Mam ten sam problem z autem, ludzie o tym piszą ale nikt nie podzielił się rozwiązaniem...

Edytowane przez cush
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest zdiagnozować samochód na odległość, więc w grę czasem wchodzą tylko teorie.

Co się tyczy nie odpisywania, to czasem po prostu temat gdzieś zaginie i się zapomni na niego odpisać.

Nic nie poradzimy na to, że ktoś się nie chce podzielić tym, jak rozwiązał problem.

Co do pytań do czego są konkretne kable, to nikt tego nie ma w głowie.

Na forum są schematy elektryczne i zakładającym tematy nawet nie chce się w nie zajrzeć.

Prościej by było, gdyby z pytaniem ktoś wrzucił np. schemat i zapytał się gdzie tego szukać.

Kolejna sprawa, to brak prawidłowej diagnozy.

Nic tu nie da podłączenie ELMa prostym programem OBD II, który odczytuje tylko błędy silnika.

Tutaj potrzebny jest już bardziej zaawansowany program, lub interfejs CLIP, aby zdiagnozować całe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
"Ciężko jest zdiagnozować samochód na odległość, więc w grę czasem wchodzą tylko teorie."

Oczywiście, że tak dlatego dla mnie najbardziej przydatnymi informacjami byłyby po opisie awarii, symptomach i kodach błędów

zakończenie tematu w postaci opisu przyczyny i rozwiązanie problemu.

 

  Cytat
"Co się tyczy nie odpisywania, to czasem po prostu temat gdzieś zaginie i się zapomni na niego odpisać."

Rozwijasz login, klikasz moja zawartość i już masz swoje ostatnie wpisy. Moim zdaniem ludziom po prostu się nie chce.

 

 

W takim razie ja dam przykład na podstawie mojego przypadku, który mam nadzieję wczoraj został rozwiązany.

 

Renault Megane II, 2.0 (F4R770, 135KM)

 

Problem:

- Utrata mocy. Mulił jakby miał przytkany wydech.

- Błąd w ECU: P0135 - zwarcie do plusa na górnej sondzie lambda.

- auto po rozgrzaniu wchodziło w jakiś tryb serwisowy (ESP/ACR Defekt, Einspritzung uberprufen) - obroty same wskakiwały na 2.5 tys. do 3 tys. i w tym zakresie odzyskał jakby moc. Był wyraźnie żwawszy, jednak przy wciśnięciu gazu w podłogę dalej mulił i dławił się (robił kangura), wówczas MAXIECU pokazywało kolejne błędy:

P0638 - przepustnica

P0606 - Procesor mudułu sterującego ECM/PCM

 

Wymieniłem górną sondę lambda i bez zmian. Jedynie zamiast błędu P0135 pojawił się błąd P0136 - zwarcie do plusa dolnej sondy.

Po około tygodniu eksperymentowania i testów pojawił się jeszcze kolejny błąd - P0325 - czujnik spalania stukowego.

 

Rozwiązanie:

Mechanik zrobił diagnostykę na CLIP. Nie stwierdził problemów instalacji elektrycznej, co sam podejrzewałem.

Nie doszedł do niczego konkretnego. Podejrzenie padło na sterownik. Kupiłem na Allegro z takimi samymi numerami

i wysłałem do wyzerowania do firmy Electric Cars. Mechanik go podmienił i po przyuczeniu auto odpaliło.

Okazało się, że ECU pochodzi z samochodu z automatyczną skrzynią biegów ale mechanik coś tam poustawiał.

Od wczoraj zrobiłem co prawda autem dopiero 15 km ale błędów żadnych nie ma i jeździ normalnie.

 

Być może komuś się przyda.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez cush
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!