Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przerwa w obwodzie Czujnika poziomu oleju /schemat


Rekomendowane odpowiedzi

Sorry że post pod postem :)

Dzisiaj się zabrałem za sprawdzenie wiązki przedniej, trochę niefortunnie (nie sprawdziłem wiązek od czujnika poziomu oleju, jak wszystko rozebrałem i miałem się do tego dobrać to sobie uświadomiłem że sepie.... sprawę, nie było jak wjechać na kanał, auta się wycisnąć nie dało bo stało lekko pod ukosem i ścianę bym zaliczył, z racji okoliczności jak zawsze na wariata, nie mogłem złożyć żeby znowu to rozebrać), ale... moje wnioski

- wiązka alternator => złącze MT1 pin1 jest ok

- wiązek czujnika oleju nie sprawdziłem

- sądziłem że będzie zgnita instalacja pomiędzy UPC a przelotką do kabiny, nic z tych rzeczy, wszystko ok

- problemy dotyczą tylko złącza MT1

(obecnie ścieżki 1, 11 i 12) u mnie złącze ma tylko 5 ścieżek 1, 5, 7, 11 i 12 (jak w załączniku)

- ogólnie wiedząc to, to bym to olał, ale martwi mnie złącze nr 5, jeśli pada MT1 to kiedyś nie ruszę

Screenshot_20240720_221720_Adobe Acrobat.jpg

20240720_130912.jpg

 

Cd. Z tableta :D

Głównie pytanie do kol. Aniewa

Jeśli pada złącze MT1 to kiedyś raczej nie ruszę ze względu na pin 5, więc dla czego w schemacie złącze nie występuje? Źle to odczytuje? Dla czego w schemacie nie ma złącza MT1 we wiązce 3AC?

 

Zrzut ekranu 2024-07-20 222157.png

 

Ogólnie, wstępnie obstawiam że uszkodzony mam UPC

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest OK. Patrzyłeś na schemat dla silnika z fabrycznym gazem i dodatkową skrzynką przekaźników umieszczoną pod UPC. Dla Twojego silnika obowiązuje schemat jak poniżej. Sterownik silnika z pinu D1 podaje zasilanie dla przekaźnika pompy paliwa poprzez pin 5 złącza MT1. Przekaźnik jest wewnątrz modułu UPC.

Zrzutekranu2024-07-21091955.thumb.jpg.cb5ea24808cb1d8321c17d271ca6fac2.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa teraz rozumie, miałem patrzeć na wtrysk elektroniczny k4m856, dzięki (bo wczoraj to się już pogubiłem w tych schematach, jeszcze do tego presja czasu)

Plan mam taki że kupię na próbę inny upc, i zobaczę co się będzie działo, przy wymianie wjadę na kanał i przemierzę dla pewności wiązkę od czujnika poziomu oleju.

Jeszcze tak z ciekawości, wiązka 28A idzie od czujnika ciśnienia oleju do upc MT1 pin7, gdzie to dalej biegnie? bo nie mogę znaleźć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Rbt86 napisał(a):

wiązka 28A idzie od czujnika ciśnienia oleju do upc MT1 pin7, gdzie to dalej biegnie? bo nie mogę znaleźć!

To nigdzie dalej nie biegnie. UPC po sieci CAN informuje licznik o ciśnieniu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne, jeszcze raz dzięki :)

 

Ostatnie pytanie, moje UPC to 8200481866

Są różne wersje -F -G -J -H

Ja mam 8200481866-J, ta końcówka ma znaczenie?

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!