Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ryzyko Awarii Silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W trakcie jazdy na autostradzie na tempomacie około 130 km/h sygnał dźwiękowy odcięcie tempomatu i zapalają się kontrolki z tytułu postu. Samochód dalej jedzie bez żadnych problemów, raczej nie kopci, nie ma spadków ciśnienia. Na komputerze za każdym razem wychodzi błąd spadek ciśnienia doładowania w zakresie 2200/2300 lub coś podobnego.

Czy takie objawy mogą wystąpić w związku z nieszczelnością dolotu intercoolera? Mam wrażenie że poci się na łączeniu przewodów od dolotu?

Diagnozy jakie stawiają mechanicy to: zawór egr lub problemy z turbiną.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli widać, że intercooler się poci, to zdecydowanie od niego powinieneś zacząć.

EGR także może być winien, czasami chodzi, ale w niepełnym zakresie i błąd nie wyskakuje, a jednak silnik niedomaga.

Naśtepnie do przejrzenia układ sterowania turbiną i na końcu sama turbina.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Na razie zakupiłem rurę dochodzącą do intercoolera i ją wymienię. Przy okazji może uda się obejrzeć intercooler. Mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany turbiny :-). Napiszę co dalej z moim tematem. Poprzednio po jednej z napraw dolotu i uszczelnieniu całego układu działał bez problemów przez około 10 tyś kilometrów i znów dał o sobie znać jakiś czas temu.

Zobaczymy co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Przed świętami 2015 wymieniłem rury dolotu do intercoolera. Okazało się, że rury kupione na portalu aukcyjnym, które miały być na 100% o mojego silnika były odrobinę inne choć mechanik uznał że możemy to wrzucić. Przejechałem już kilka tyś km i jest sucho na łączeniach inrtercoolera z rurami i na łączeniu rur. Wygląda na to że nie zawsze trzeba wymieniać zawór EGR, czy inne drogie elementy silnnika. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!