Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie AC samo włącza się tylko przy włączeniu "odparowywania szyby" lub przy włączeniu "auto" w innych przypadkach muszę włączyć sam. ( tak mi się wydaje, muszę jeszcze sprawdzić ). Przy "manualnym" ustawianiu temperatury AC się nie włącza, przecież mogę jeździć w lato z włączonym ogrzewaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy "manualnym" ustawianiu temperatury AC się nie włącza, przecież mogę jeździć w lato z włączonym ogrzewaniem.

 

Jedno nie wyklucza drugiego. Od tego jest przycisk A/C.

Po coś te wskazania temperatury są. Przy fuknkcji No-Auto regukuję sie temperaturę nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Wydaje mi się że przy manualnum ustawianiu temperatury układ działa mechanicznie tzn zakres między 16 a 26 to 10 ustawień klapki ustawienie o stopień wyżej powoduje otwarcie klapki o 1/10
tak jest, stopnie celcjusza to jakby kolejne kreseczki na pokrętle "ciepłe/zimne", ale zakres jest od 15 do 27, gdzie skrajne to odpowiednio 100% zimne / 100% ciepłe
mam klimę manualną, ale problemy z ogrzewaniem takie same - max na pokrętle = grzeje, inne ustawienia = chłodne powietrze :mrgreen: O co tu chodzi? Już mnie to osłabia ... albo brak ogrzewania, albo klima w korkach latem się wyłącza, bo wentylator nie wyrabia i temp rośnie :)

 

coś trochę pokręciłem, bo dziś sprawdziłem i grzeje, tyle, że faktycznie ciepłe powietrze to leci od ustawienia pokrętła "na godz. 2", a to więcej niż jest połowa czerwonego pola ... jeśli gałka jest "na 1." lub poniżej, to powietrze jest raczej chłodne lub zimne ... w innych samochodach tak nie miałem

 

[ Dodano: 2009-02-27, 20:08 ]

dziś chyba się w końcu wyjaśniło :cry: brak całkowity ogrzewania + przegrzewający się silnik + brak ubytku płynu chłodniczego = diagnoza mechaników to uszczelka pod głowicą :) koszt wymiany + rozrząd = ok. 2tys zł :shock:

 

wyjaśniło się - tylko padła pompa ... wymieniona razem z rozrządem, ale ogrzewanie nie jest nadal "szałowe" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ponownie powracam to tematu, jednak chyba musi być coś nie tak, objawy:

- zakres pracy climatronika to : min .. 16 ..............26 .. max gdzie przy min powinno lecieć powietrze bezpośrednio z zewnątrz czyli o temperaturze otoczenia - u mnie lekko ciepłe a na pewno cieplejsze niż temperatura otoczenia ), max czyli maksymalna temperatura jaką może dać układ ( leci gorące ) jak napisał DrNO rozwiązanie siłowe, zakres 16-26 regulacja temperatury w danym zakresie ( u mnie praktycznie w całym tym zakresie leci lekko ciepłe powietrze ). Sumując - brak zimnego nawiewu i brak regulacji temperatury w zakresie 16-26 stopni.

Klimatyzacja wyłączona ustawienia manualne, gdzie szukać przyczyny? jak doprowadzane jest ciepłe powietrze do kabiny ( mieszalnik, regulacja klapkami itp )? dlaczego przy ustawieniu min leci letnie powietrze?

 

Rano gdy silnik jest zimny z nawiewów ( ustawienie min ) leci zimne powietrze. Wynika z tego że po rozgrzaniu płynu w układzie jakimś sposobem ciepłe powietrze dostaje się do kabiny ( układu ogrzewania i przewietrzania ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 4 miesiące temu...

Odświeżam temat....

Czy ktoś wyjaśnił tą zagadkę?

dziś z ciekawości sprawdziłem u siebie i faktycznie też tak mam. Po ustawieniu 27 stopni grzeje jak opętany ale przy 26 po chwili już nie....

czy to jest zależne od temperatury w kabinie... czyli jeśli jest odpowiednio ciepło w niej to nie podawane jest gorące powietrze gdy nie ma takiej potrzeby, bo temperatura jest np. wyższa niż 26 (nie mówię tu o ustawieniach auto)

muszę spróbować to zrobić pod wieczór jak się ochłodzi i wtedy sprawdzić czy przy np. ustawieniu 25 stopni zacznie grzać gdy wewnątrz będzie chłodniej...

 

Dodano: 23 sie 2013 - 07:57

No i na to wychodzi że auto jest mądre: -)

Gdy na termometrze rano bylo 14 i ustawiłem grzanie na 24 to po chwili czułem ciepłe powietrze.

Wnioski: gdy temperatura wewnątrz jest wyższa od tej żądanej nie będzie grzać. Jedynie na 27 stopni będzie grzać mimo upału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam was, mam identyczny problem z tym że jak na 26 czy innej w miare wysokiej temp. innej niż max i ustawię na auto , to załącza się klimatyzacja i zamiast grzać oczywiście chłodzi. gdzieś czytałem o czujniku wew. temp. w podsufitówce i obok filtra kabinowego silniczku krokowym czy jakoś tak co niby ma za zadanie mieszać odpowiednio temp. Jak wygospodaruje chwile czasu to pozaglądam i posprawdzam, zobaczymy czy ma to związek. na dzień dzisiejszy temat pozostaje otwarty do czasu aż ktoś rozwiąże zagadkę i będzie łaskaw pomóc nam biednym zmarźluchom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja mam inny problem zaczeły sie chłodne poranki i brak ogrzewania w moim megane II 2006 1.5 dci - ciepło leci dopuki wcesniej opisane grzałki podgrzewają, silnik osiąga okolo 70C grzalki sie wyałączaja i leci tylko chłód z nawiewów i przewody do agrzewnicy zimne do momentu osiągniecia przez silnik temperatury otwarcia termostatu gdy on pusci płyn na chłodnice jednoczesnie nagdzewnica robi sie ciepla to auto grzeje - ale zimą osiągniecie temp otwarcia termostatu bedzie nie osiagalne wiec grozi mi jazda w zimnym aucie co na to poradzicie czy moz to byc wina termostatu. podsmowując dopuki termostat nie otworzy dużego obiegu na nagrzewnice w kabinie też nie leci ciepły płyn ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Kolego Marcbl przed wysłaniem przeczytaj to co napisałeś i poprawiaj błędy. Używaj znaków przystankowych. W obecnej formie to jest masło maślane.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znaczy nie wiem...ale w silniku diesla jest zastosowana grzałka...zimą w aucie byłoby całkowicie zimno...dogrzać diesla można powyżej 50 km...przy temp -. Silnik benzynowy nie posiada chyba grzałki bo szybciej dochodzi do właściwej temperatury. A grzałka ma chyba tylko maks ciepło/maks zimno. Włączona klima- wtedy da się ustawiać DOKŁADNĄ temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

CZy ktoś rozwiązał ten problem lub ma jakieś pomysły ? Ja u siebie jak przestawilem na klimatroniku z 15 na 16 stopni to była ogromna roznica temperatury a teraz aby jako tako grzało musi byc 27. Dodam że problem pojawil sie podczas dłuzszej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję temat, nawet miałem podobnie z tymi temperaturami. W tym roku wymieniłem płyn w chłodnicy i zobaczę czy będzie zmiana jak przyjdzie mróz czy też nie. Ciągle się zastanawiam nad termostatem. Sprawdzany, działa, niby puszcza wtedy kiedy powinien, ale....Wiem, że diesel potrzebuje troche przejechać, aby się nagrzać. I w tym jest chyba problem. Ostatnio najczęściej mam do przejechania jedynie około 7 km. Auto nie specjalnie chce się nagrzać choć ciepełko leci po kilku kilometrach, ale wskazówka temperatury stoi sobie i stoi. Tak w okolicach 7 kilometra zaczyna mocniej szybować w górę. Zobaczę jak będzie w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Sceniolu lift warto przeczyścić czujnik temp. wew. który znajduje się w podsufitufce (plastry miodu jak to powiadają).U mnie pomogło. w innych modelach trzeba by sprawdzić gdzie się znajduję owy silniczek i przeczyścić , a nóż pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!