Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...

Ogrzewanie działa ( gorące powietrze ) tylko że po zadaniu temperatury na max. przy innych ustawieniach nie. Słyszałem że w scenicu nagrzewnica jest cały czas zasilana gorącym płynem ( po nagrzaniu silnika ) a mieszanie powietrza jest regulowane klapkami. W takim przypadku jestem za szukaniem tam przyczyny, czy jest możliwe że klapka ( odpowiedzialna za otwarcie ciepłego powietrza ) działa tylko w dwóch pozycjach np otwarte - zamknięte bez innych ustawień? Co odpowiada za ustawienie klapki w odpowiedniej pozycji przy zadaniu odpowiedniej temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problemy jak ustawie na AUTO i 27 stopni to leci mi gorące a po chwili zapala sie kontrolka AC od klimy sam z siebie i nie wiem dlaczago. Jak ustawie z 27 na 26 to jest ok włacza sie AC robi 26 stopni i sie wyłacza i jest ok

 

[ Dodano: 2008-09-10, 09:22 ]

toweriraq a jak sprawdziłeś czujnik zewnetrzny miałeś złe wskazanie w kabinie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc... mało ludzi o tym wie, ale w Climatroniku, skrajne ustawienia to tzw. ustawienia siłowe. ustawienia pośrednie (16-26'C), to rzeczywiste nastawy zakładanej temp. we wnętrzu auta.

 

"15'C" to ciągłe chłodzenie, nieważne jak zimno jak ciepło, klima ciągle działa i tłoczy zimne powietrze do kabiny. że zakładana temp. na wylocie z wywietrznika, przy sprawnie działającej klimie, to 10'C to taka temp. jest minimalna, gdy na zew. jest cieplejsze pow. lub świeci słońce, nagrzewające wnętrze auta. Przy niższych temp. zew. (poniżej 10'C) możliwe jest domieszanie zimniejszego powietrza do kabiny i tym samym kolejnego obniżenia temp. we wnętrzu auta.

 

"27'C" to pełne grzanie, nagrzewnica na full i kokodżambo, po chwili załącza się AC, ponieważ gorące powietrze jest też wilgotne, więc załącza się skraplacz, żeby powietrze przesuszyć, na zasadzie "na zimnym się skrapla para z powietrza", więc do kabiny tłoczone jest max ciepłe powietrze nie zagrażajace zaparowaniu szyb.

 

Mam nadzieję, że to trochę rozjaśnia sprawę, "dziwnie" działającego Climatronica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza, tylko nadal brak odpowiedzi dlaczego przy ustawieniu temp. np. 23 stopnie leci chłodne powietrze - zakładając że na zewnątrz jest 10 stopni i zakładamy że w środku jest niewiele cieplej.

Jeszcze jedno, używając ustawienia "auto" wiem że układ będzie dążył do uzyskania temp. zadanej na wyświetlaczu w zakresie 16-26 stopni, regulując temperaturę i siłę nawiewu, posiłkując się zamykaniem obiegu powietrza a teraz pytanie - jak działa układ manualny, tzn ustawiam temperaturę na 23 stopnie i co?, przecież układ climatronika jest wyłączony to jak uzyskujemy napływ ciepłego powietrza. Wydaje mi się że przy manualnum ustawianiu temperatury układ działa mechanicznie tzn zakres między 16 a 26 to 10 ustawień klapki ustawienie o stopień wyżej powoduje otwarcie klapki o 1/10.. ( myślę że rozumiecie co napisałem :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używając ustawienia "auto" wiem że układ będzie dążył do uzyskania temp. zadanej na wyświetlaczu w zakresie 16-26 stopni (...) posiłkując się zamykaniem obiegu powietrza
niestety nie, będzie tylko regulował skraplacz i nagrzewnicę.
Wydaje mi się że przy manualnum ustawianiu temperatury układ działa mechanicznie tzn zakres między 16 a 26 to 10 ustawień klapki ustawienie o stopień wyżej powoduje otwarcie klapki o 1/10
tak jest, stopnie celcjusza to jakby kolejne kreseczki na pokrętle "ciepłe/zimne", ale zakres jest od 15 do 27, gdzie skrajne to odpowiednio 100% zimne / 100% ciepłe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używając ustawienia "auto" wiem że układ będzie dążył do uzyskania temp. zadanej na wyświetlaczu w zakresie 16-26 stopni (...) posiłkując się zamykaniem obiegu powietrza
niestety nie, będzie tylko regulował skraplacz i nagrzewnicę.
Wydaje mi się że przy manualnum ustawianiu temperatury układ działa mechanicznie tzn zakres między 16 a 26 to 10 ustawień klapki ustawienie o stopień wyżej powoduje otwarcie klapki o 1/10
tak jest, stopnie celcjusza to jakby kolejne kreseczki na pokrętle "ciepłe/zimne", ale zakres jest od 15 do 27, gdzie skrajne to odpowiednio 100% zimne / 100% ciepłe

 

Chyba jednak nie. Zauważyłem, że AC włącza się wtedy w różnych sytuacjach. W upalne dni AC jest praktycznie zawsze włączone, teraz tylko w niższych ustawieniach.

Czyli jakgdyby też ustawia się temperaturę nawiewu, a nie traktuje jak pokrętło w zwykłej klimie. Jakby miało być tak jak piszece, to kiedy AC powinno się włączać? "Po środku" skali? Nie ma tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!