Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala za pierwszym


sebastian995

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem, moja meganka gdy ją odpalam kręci cały czas i w ogóle nie odpala. Po ponownym rozruchu odpala od strzała, nie ważne czy zimny czy ciepły. Co może być problemem? Podłączałem pod kompa i pokazał błąd czujnika wału, ale zazwyczaj problem występuje na zimnym silniku, a tutaj nie ma znaczenia, zawsze zapala za drugim razem... Nie wiem już co mam robić :( . Poradźcie coś panowie, z góry dziękuję. Proszę Was o udzielenie odpowiedzi :(

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale rozumiem, że zawsze musisz dwa razy wciskać przycisk start? Za pierwszym razem kręci tylko rozrusznik a dopiero po drugim wciśnięciu silnik odpala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, jak nacisnę raz to wtedy kręci cały czas bez odpalenia, zgaszę go i po ponownym naciśnięciu pali od strzała

 

Dodano: 08 paź 2015 - 21:52

może to być od czujnika wału ? bo z tego co wiem tak się dzieje tylko na rozgrzanym silniku, wszystko chodziło pięknie do czasu dopóki nie został umyty silnik. Wtedy tak się zaczęło dziać, pojechałem na komputer i pokazał właśnie błąd czujnika położenia wału .. :(

Wielkie litery.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to być od czujnika wału ?

pojechałem na komputer i pokazał właśnie błąd czujnika położenia wału

Sam sobie odpowiedziałeś :)

Może po prostu coś nie łączy we wtyczce.

Rozłącz, wyczyść i wtedy sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy po pierwszym naciśnięciu przycisku start wychodzi napięcie z przekaźnika wtrysku. Przekaźnik ten między innymi zasila regulator ciśnienia na pompie wtryskowej. Podłącz do białego przewodu w brązowej wtyczce na pompie wtryskowej miernik lub żaróweczkę 12 V i sprawdź czy po pierwszym naciśnięciu pojawi się tam napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale raczej przyczyną powinien być ten czujnik położenia wału prawda ? skoro błąd jest własnie od niego

Wielkie litery i znaki interpunkcyjne.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że masz uszkodzony czujnik wału ale mnie zastanawia to, że zawsze odpala dopiero po drugim wciśnięciu przycisku start. Czujnik wału byłby raczej bardziej chimeryczny, raz by odpalił za pierwszym razem, innym razem wcale a tu masz jak w zegarku, odpala po po drugim wciśnięciu start. Błąd czujnika wału może pojawiać się z tego, że przekaźnik wtrysku między innymi zasila też czujnik położenia wału.

Jak dla mnie to po pierwszym wciśnięciu masz zasilanie tylko przekaźnika rozruchu a dopiero po drugim wciśnięciu zasilanie otrzymuje przekaźnik wtrysku. By wykluczyć winę przekaźnika wtrysku należało by go sprawdzić w sposób podany w moim poprzednim poście. Jak podaje napięcie po pierwszym wciśnięciu przycisku start to przyczyna będzie gdzie indziej. Zaproponowałem sprawdzenie napięcia na regulatorze ciśnienia bo tam masz najłatwiejsze dojście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przy podobnych objawach ale z różną częstotliwością odpalania i błędami DF112, DF049 na komputerze wymieniłem czujnik położenia wału korbowego. Nie pomogło (poprzednie błędy zastąpił DF091) więc czujnik położenia wałka rozrządu i po problemie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!