Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik się nie uruchamia


mietafix

Rekomendowane odpowiedzi

Hej witajcie, mam problem z swoim silnikiem 1.9DCI. Mianowicie jak kilka dni postoi to nie chce odpalić się. Co więcej nawet z kabli lub z zaciągu nie potrafi się odpalić. Za to zauważyłem że jak przeciągnę samochód po polnej drodze z dużą ilością wertepów, to sam bez niczego odpala. Rozłożyłem osprzęt i złożyłem z powrotem, oczyściłem wszystkie styki i nadal żadnej zmiany. Nawet alarm wymontowałem.

 

Czy ktoś spotkał się już z taką sytuacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czy odpala na plaku. Obstawiałbym bym dwie wersje. Jeśli odpaliłby na plaku to przyczyną może być wracające się paliwo z pompy lub się zapowietrza układ paliwowy. Sprawdź przed odpaleniem czy na pompie jest paliwo.

Druga wersja, jeśli ci odpala po przeciągnięciu po wertepach to może być czujnik położenia wału, który możliwe że się zawiesza. A tak apropo to dobrze ci rozrusznik kreci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik nie znalazł błędów na komputerze.

Na samostarcie silnik działa dopóki się on nie skończy. Czujnik położenia wału był już wymieniany. Regulator ciśnienia i czujnik na listę ie tez był wymieniany. Rozrusznik też był wymieniany i kręci prawidłowo.

Jak sprawdzić czy pompa podaje paliwo i czy wtryskiwacze prawidłowo działają?

Edytowane przez mietafix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze sprawdzisz na stole.

Podłącz auto do CLIPa i zobacz jakie są parametry: na listwie wtryskowej, temperatura, liczba obrotów przy odpalaniu.

Bez tego będziesz podmieniał części na chybił trafił.

Przy kręceniu możesz poluzować nakrętkę na wtryskiwaczu, żeby zobaczyć czy dochodzi do niego paliwo.

Pamiętaj, że w tym aucie tylko CLIP i DDT nadają się do sensownej diagnozy.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to zauważyłem że jak przeciągnę samochód po polnej drodze z dużą ilością wertepów, to sam bez niczego odpala

Wciskałeś kulkę czujnika uderzeniowego? Może tam nie łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze sprawdzisz na stole.

Podłącz auto do CLIPa i zobacz jakie są parametry: na listwie wtryskowej, temperatura, liczba obrotów przy odpalaniu.

Bez tego będziesz podmieniał części na chybił trafił.

Przy kręceniu możesz poluzować nakrętkę na wtryskiwaczu, żeby zobaczyć czy dochodzi do niego paliwo.

Pamiętaj, że w tym aucie tylko CLIP i DDT nadają się do sensownej diagnozy.

 

Co to znaczy że sprawdzę je na stole? Czujnik uderzeniowy działa prawidłowo. hmm nieraz odpala i samochód jeździ bezproblemowo do momentu jego zgaszenia. potem nie chce odpalać...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga

Wtryski sprawdzone, są ok. Ciśnienie na listwie 60 barów.

<><><><><><><><><><><><><><>

Może to kwestia alarmu jest? Mam Scorpion 2000 z1m

<><><><><><><><><><><><><><>

Hmm a może to kwestia modułu BSI. Od którejś wizyty u mechanika nie działa mi też immobilizer w drugim kluczyku. Po otworzeniu modułu BSI, elektronika była mocno brązowa miejscami oraz napuchnięta, czy to może mieć jakieś powiązanie z problemem?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może miec nawet bardzo duże znaczenie.

Szczególnie UCH, który mógł być zalany.

Zastanawia też, że nie działa jeden z kluczyków, skoro wcześniej działał.

Ciśnienie na listwie paliwa wydaje mi się trochę za małe.

Nie dam sobie ręki uciąć, ale w 1,9 dCi ciśnienie przy rozruchu powinno być w okolicach 200 barów.

Skoro wtryski sprawdzone, to raczej nie będzie ich wina.

Możliwe, że regulator ciśnienia zaczyna szwankować, albo pompka wstępna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniony został cały zestaw UCH + BSI + stacyjka + immo w kluczykach, a samochód dalej nie odpala. Przejrzałem też niektóre wiązki kabli i kilka kabli nadawało się tylko do wymiany. W środku zgniłe były. Jakieś kolejne propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!