Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wypalanie tłoków


kabestanek

Rekomendowane odpowiedzi

Co może być przyczyną wypalania się tłoka. Po wymianie wypalonego (4 cylinder) 150km i znów się wypalił. Czy przyczyną może być to, że mechanik nie wymienił uszczelki pod głowicą?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga

Lejący czy przelewający?

Raczej przelewający, nie spala się paliwo więc wypala tłoka.

Lejący to więcej paliwa w stosunku do powietrza, więc brak tlenu na "wypalanie tłoka" (chyba łatwiej spalić ON niż metal) poza tym temperatura wobec niecałkowitego spalania przy braku tlenu będzie niższa niż nawet w normalnie pracującym silniku ze sprawnym wtryskiem.

Będzie dymił sadzą przy lejącym.

Jak przelewa to wtedy paliwa za mało spala się całkowicie lecz w wysokiej temperaturze i przegrzewa tłok który się topi i dziura powstaje w nim.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Dieslu spalanie odbywa się przy bardzo dużym nadmiarze powietrza i tlenu (stąd problemy z tlenkami azotu i zawory EGR, które zmniejszają zawartość tlenu w ładunku).

Silniki wysokoprężne z zasady pracują na ubogiej mieszance, kiedy paliwo się nie spala, to w cylindrze panuje obniżona temperatura i ciśnienie.

Dwukrotne zwiększenie dawki wtryskiwanego paliwa dość mocno podnosi temperaturę wewnątrz cylindra.

Dlatego wypalanie tłoków jest dość częste w silnikach wysokoprężnych po nieumiejętnym chiptuningu (duże zwiększanie dawki paliwa).

Wychwycenie jednego lejącego wtryskiwacza w dCi na podstawie koloru spalin niestety jest trudne, bo każdy lekko kopci.

Podwyższenie temperatury wynikające ze spalania zubożonej mieszanki występuje w silniku benzynowym.

W silnikach wysokoprężnych EGT rośnie przy bogatej mieszance, a w benzynowych przy ubogiej.

http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/diesel.html

http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/tuning-3705/news-wiecej-mocy-z-pudelka,nId,767205

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

~kebastanek~Czy przyczyną może być to, że mechanik nie wymienił uszczelki pod głowicą?

Chcesz powiedzieć, że założył starą uszczelkę pod głowicą:?: A co do problemu to raczej jest nadmiar paliwa

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!