Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd czujnika położenia fotela kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taki problem, podczas jazdy co jakiś czas wyskakuje mi błąd "skontroluj poduszkę powietrzną".

Więc podłączyłem samochód pod komputer (załączam foto).

W opisie błędu było też: "zbyt wysoka oporność układu", nie pamiętam dokładnie treści ale o to chodzi.

Czujnik po podłączeniu auta pod komputer pokazuje dobrze bo są to wartości 0.100 oraz 0.400 (przy podsunięciu fotela).

Błąd pojawia się losowo podczas jazdy lub postoju na zapłonie i trwa 0.5s do maks 5 sekund.

 

Przeczyściłem tą śmieszną wtyczkę pod fotelem (oczywiście po odłączeniu akumulatora na 15 minutach) i dalej jest to samo.

Gdzie szukać dalej i co z tym zrobić, błąd pojawia się średnio 2 razy na 50 kilometrów??

post-64173-0-72926100-1444500019_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam ten sam problem, jakiś czas temu wyświetlił mi się błąd "skontroluj poduszkę powietrzną" także przeczyściłem kable pod fotelem kierowcy z początku nic to nie dało. Po kilku dniach, ku mojemu zdziwieniu błąd zniknął sam bez żadnej ingerencji. Cieszyłem się tak ponad dwa miesiące i znowu to samo. Nie wiem czy jest to wina niełączącej kostki, jak miało to miejsce w megane 2, czy zupełnie coś innego. Bardzo prosiłbym o pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę zalutowałem nie pomogło.

 

Dobrze że mam CLIPa bo bym w ASO zostawił fortunę :D. Problemem był ten śmieszny przełącznik na szynie fotela. W zależności od ustawienia fotela miał mieć rezystancje 100 Ohm lub 400 Ohm (z niewielkimi odstępstwami), a podczas błędu rezystancja rosła do 150 Ohm. Więc zamiast wydać 1150zł w ASO za całą wiązkę wlutowałem opornik 100 Ohm za 15 groszy zamiast tego przełącznika i jest spokój, a CLIP pokazuje cały czas rezystancje 90 Ohm i już błąd mi się nie pojawia.

 

Problemem może wydawać się to iż jest rezystancja ciągle ta sama, lecz aby podsunąć fotel tak aby pojawiła się rezystancja 400 Ohm trzeba byłoby mieć mniej niż 140cm wzrostu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numer 1130 z załącznika

 

Znajdujesz ten czujnik, obcinasz go i w jego miejsce wlutowujesz opornik 100 Ohm.

Tylko zanim cokolwiek zrobisz przy poduszkach dobrze jest odłączyć akumulator na co najmniej 15 minut.

A masz zdiagnozowane iż jest to na pewno ten czujnik?

 

Tylko do tego czujnika będzie ciężki dostęp, najlepiej jest wyciągnąć przewody od tego czujnika na wierzch, tylko trzeba bardzo delikatnie wyciągnąć jest z wiązki która jest sklejona taśmą :).

post-64173-0-85181600-1448311799_thumb.jpg

post-64173-0-52890200-1448574202_thumb.jpg

Edytowane przez kzq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Też mam problem z tym nieszczęsnym czujnikiem. Poprawiłem wtyczkę pod fotelem ponieważ bardzo często miałem błąd od tego czujnika i się poprawiło. Dzisiaj jednak problem wrócił. dlatego testowo odetnę ten czujnik i podłączę rezystor. Pojawia się jednak moje pytanie bo zaglądając w schemat włącznika wrzucony przez "kzq" (za co dziękuje) to na moje większa rezystancja powinna być kiedy fotel jest odsunięty niż kiedy wsunięty pod kierownice. Na moje wysocy kierowcy powinni używać rezystora 400k a nie tak jak kzq zasugerował 100k. Jeśli się mylę proszę o informację. Ponadto odsyłam do linku: http://elektronikasamochodowa.net/post-47171.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane III pewnie jest tak samo jak w megane II. Przy fotelu odsuniętym od kierownicy powinno być 100 Ω a przy fotelu przysuniętym do przodu 400 Ω.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ma być testowo to OK ale pamiętaj aby to przywrócić do ładu. Jak dla mnie wstawianie rezystora na stałe to nie rozwiązanie, już wolałbym polutować przewody. Ale to twój samochód i twoje bezpieczeństwo, w razie W będziesz sobie całe życie pluł w brodę że mogłem to zrobić dobrze... pół biedy jak tylko tobie się coś stanie ale jak komuś innemu... <czerwona> <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Testowo, testowo. Muszę sprawdzić czy problem leży w wiązce czy w samym czujniku. Jeśli po ok. 2000 km błąd się nie pojawi kupuje "nowy" czujnik i go zalutowuje. Autem jeżdżę tylko ja dlatego najpierw sprawdzę dla pewności tą rezystancję na clipie i zalutuje taki opór pode mnie żeby wrazie w... (odpukać) system zadziałał prawidłowo. Na marginesie nawet z takim lipnym rezystorem który jest odpowiedni do mojego wzrostu czułbym się bezpieczniej niż z niesprawnym czujnikiem lub jego kabelkami które prawie cały czas działają poprawnie (słowo klucz "prawie"). Jeśli chodzi o polutowanie przewodów (chodzi pewnie o te przy kostce pod fotelem) już to zrobiłem - obszedłem ta kostkę i błąd występuje problem w tym że raz na jakiś czas - naprawdę rzadko.

 

Dodano: 07 cze 2016 - 23:10

Udało mi się kupić cały fotel kierowcy z poduszką i czujnikiem za 80zł. Podmieniłem czujnik. Na razie cisza (500km przejechane). Mam nadzieje że jest problem definitywnie rozwiązany. Swoją drogą nie rozumiem ceny z ASO (ok. 1100zł) za czujnik i może łącznie 3m przewodu.

Edytowane przez mkiju87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam

Mam taki problem w lagunie 3, komunikat „skontroluj poduszkę powietrzną”  pojawia się i znika samoistnie co kilka sekund deska mryga jak choinka, strasznie to drażni kupiłem zestaw foteli z powodów estetycznych fotele igła niestety po zamontowaniu ich komunikat pojawia się dalej, w czym tkwi problem w wiązce ? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obędzie się bez odczytania błędów. Dowiesz się czy na pewno  błąd generuje fotel a jeżeli tak to który i w jakim obwodzie. W ciemno to tylko możesz posprawdzać połączenia wtyczek pod fotelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!