Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd czujnika położenia fotela kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taki problem, podczas jazdy co jakiś czas wyskakuje mi błąd "skontroluj poduszkę powietrzną".

Więc podłączyłem samochód pod komputer (załączam foto).

W opisie błędu było też: "zbyt wysoka oporność układu", nie pamiętam dokładnie treści ale o to chodzi.

Czujnik po podłączeniu auta pod komputer pokazuje dobrze bo są to wartości 0.100 oraz 0.400 (przy podsunięciu fotela).

Błąd pojawia się losowo podczas jazdy lub postoju na zapłonie i trwa 0.5s do maks 5 sekund.

 

Przeczyściłem tą śmieszną wtyczkę pod fotelem (oczywiście po odłączeniu akumulatora na 15 minutach) i dalej jest to samo.

Gdzie szukać dalej i co z tym zrobić, błąd pojawia się średnio 2 razy na 50 kilometrów??

post-64173-0-72926100-1444500019_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam ten sam problem, jakiś czas temu wyświetlił mi się błąd "skontroluj poduszkę powietrzną" także przeczyściłem kable pod fotelem kierowcy z początku nic to nie dało. Po kilku dniach, ku mojemu zdziwieniu błąd zniknął sam bez żadnej ingerencji. Cieszyłem się tak ponad dwa miesiące i znowu to samo. Nie wiem czy jest to wina niełączącej kostki, jak miało to miejsce w megane 2, czy zupełnie coś innego. Bardzo prosiłbym o pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę zalutowałem nie pomogło.

 

Dobrze że mam CLIPa bo bym w ASO zostawił fortunę :D. Problemem był ten śmieszny przełącznik na szynie fotela. W zależności od ustawienia fotela miał mieć rezystancje 100 Ohm lub 400 Ohm (z niewielkimi odstępstwami), a podczas błędu rezystancja rosła do 150 Ohm. Więc zamiast wydać 1150zł w ASO za całą wiązkę wlutowałem opornik 100 Ohm za 15 groszy zamiast tego przełącznika i jest spokój, a CLIP pokazuje cały czas rezystancje 90 Ohm i już błąd mi się nie pojawia.

 

Problemem może wydawać się to iż jest rezystancja ciągle ta sama, lecz aby podsunąć fotel tak aby pojawiła się rezystancja 400 Ohm trzeba byłoby mieć mniej niż 140cm wzrostu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numer 1130 z załącznika

 

Znajdujesz ten czujnik, obcinasz go i w jego miejsce wlutowujesz opornik 100 Ohm.

Tylko zanim cokolwiek zrobisz przy poduszkach dobrze jest odłączyć akumulator na co najmniej 15 minut.

A masz zdiagnozowane iż jest to na pewno ten czujnik?

 

Tylko do tego czujnika będzie ciężki dostęp, najlepiej jest wyciągnąć przewody od tego czujnika na wierzch, tylko trzeba bardzo delikatnie wyciągnąć jest z wiązki która jest sklejona taśmą :).

post-64173-0-85181600-1448311799_thumb.jpg

post-64173-0-52890200-1448574202_thumb.jpg

Edytowane przez kzq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Też mam problem z tym nieszczęsnym czujnikiem. Poprawiłem wtyczkę pod fotelem ponieważ bardzo często miałem błąd od tego czujnika i się poprawiło. Dzisiaj jednak problem wrócił. dlatego testowo odetnę ten czujnik i podłączę rezystor. Pojawia się jednak moje pytanie bo zaglądając w schemat włącznika wrzucony przez "kzq" (za co dziękuje) to na moje większa rezystancja powinna być kiedy fotel jest odsunięty niż kiedy wsunięty pod kierownice. Na moje wysocy kierowcy powinni używać rezystora 400k a nie tak jak kzq zasugerował 100k. Jeśli się mylę proszę o informację. Ponadto odsyłam do linku: http://elektronikasamochodowa.net/post-47171.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane III pewnie jest tak samo jak w megane II. Przy fotelu odsuniętym od kierownicy powinno być 100 Ω a przy fotelu przysuniętym do przodu 400 Ω.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ma być testowo to OK ale pamiętaj aby to przywrócić do ładu. Jak dla mnie wstawianie rezystora na stałe to nie rozwiązanie, już wolałbym polutować przewody. Ale to twój samochód i twoje bezpieczeństwo, w razie W będziesz sobie całe życie pluł w brodę że mogłem to zrobić dobrze... pół biedy jak tylko tobie się coś stanie ale jak komuś innemu... <czerwona> <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Testowo, testowo. Muszę sprawdzić czy problem leży w wiązce czy w samym czujniku. Jeśli po ok. 2000 km błąd się nie pojawi kupuje "nowy" czujnik i go zalutowuje. Autem jeżdżę tylko ja dlatego najpierw sprawdzę dla pewności tą rezystancję na clipie i zalutuje taki opór pode mnie żeby wrazie w... (odpukać) system zadziałał prawidłowo. Na marginesie nawet z takim lipnym rezystorem który jest odpowiedni do mojego wzrostu czułbym się bezpieczniej niż z niesprawnym czujnikiem lub jego kabelkami które prawie cały czas działają poprawnie (słowo klucz "prawie"). Jeśli chodzi o polutowanie przewodów (chodzi pewnie o te przy kostce pod fotelem) już to zrobiłem - obszedłem ta kostkę i błąd występuje problem w tym że raz na jakiś czas - naprawdę rzadko.

 

Dodano: 07 cze 2016 - 23:10

Udało mi się kupić cały fotel kierowcy z poduszką i czujnikiem za 80zł. Podmieniłem czujnik. Na razie cisza (500km przejechane). Mam nadzieje że jest problem definitywnie rozwiązany. Swoją drogą nie rozumiem ceny z ASO (ok. 1100zł) za czujnik i może łącznie 3m przewodu.

Edytowane przez mkiju87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam

Mam taki problem w lagunie 3, komunikat „skontroluj poduszkę powietrzną”  pojawia się i znika samoistnie co kilka sekund deska mryga jak choinka, strasznie to drażni kupiłem zestaw foteli z powodów estetycznych fotele igła niestety po zamontowaniu ich komunikat pojawia się dalej, w czym tkwi problem w wiązce ? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obędzie się bez odczytania błędów. Dowiesz się czy na pewno  błąd generuje fotel a jeżeli tak to który i w jakim obwodzie. W ciemno to tylko możesz posprawdzać połączenia wtyczek pod fotelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!