Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów

 

Moje pytanie dotyczy wspomnianych w temacie gum stabilizatora. Mam dylemat: kupić w Renault "oryginały" po 60 zł za szt., czy w zaprzyjaźnionym sklepie FEBI BILSTEIN 39629 parę za 8 zł. Do tego w ASO można nabyć za "jedyne" 60 zł jakiś specjalny smar do gum, który zapobiega skrzypieniu. W ASO także powiedzieli mi, że przy wymianie smarują gumy tym smarowidłem, bo bez tego skrzypienie murowane. Czy ktoś z Was wymieniał owe gumy i jakie ma w związku z tym doświadczenia. Nadmienię, że sama wymiana jest kłopotliwa ze względu na utrudniony dostęp.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginały wytrzymują tyle samo co i te za 8 zł.

Jak chcesz coś lepszego, to kup poliuretanowe, a nie gumowe, cena podobna jak tych z ASO.

Ten specjalny smar, to smar silikonowy, puszka takiego smaru CX-80 to jakieś 35 zł za 0,5 kg.

http://www.cx80.pl/nasze-produkty/cx-80-smary-specjalistyczne/cx-80-smar-silikonowy

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie kupuj żadnych tulei firmy Febi a tym bardziej gum stabilizatora. Ja zrobiłem ten błąd i je założyłem na wiosnę tego roku bo miałem ten sam problem ze skrzypiącym zawieszeniem. Spokój był tylko przez dwa tygodnie a 300 zł poszło w las za wymianę.

Szukałem dużo opinii na temat tego producenta na forach różnych marek samochodowych i ogólnie nigdzie Febi nie polecają właśnie ze względu na to, że lubią skrzypieć.

Odnośnie smarów też są sprzeczne opinie. Jedni piszą, że kategorycznie nie wolno smarować tulei przy zakładaniu, inni że smarują i jeżdżą. W Renault w Krakowie powiedzieli mi, że ogólnie zamienniki skrzypią, bo niby oryginały mają jakąś wkładkę w środku która izoluję gumę od drążka stabilizatora co ma niby wykluczać skrzypienie. Niby to jakieś wytłumaczenie jest, ale czy to prawda nie wiem. Na serwis w Renault się nie zdecydowałem gdyż wycenili wymianę na 1150 zł. Odnośnie smarowania też kategorycznie zaprzeczyli, że tego się nie smaruje. Ja dwa lata temu przy okazji wymiany tulei ramy przedniego zawieszenia zapobiegawczo wymieniłem również te gumy stabilizatora i do teraz tego żałuję. Na oryginałach przejeździłem 4 lata i było ok. Pierwszy zamiennik już nie pamiętam jakiej firmy wytrzymały od wiosny do późnej jesieni, drugi "Febi" jak już pisałem dwa tygodnie.

 

P.S. Poliuretany też bardzo lubią skrzypieć, bardzo dużo użytkowników wymienia to jako ich główną wadę.

Edytowane przez unkis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tydzień temu założyłem żółte poliuretany (cena kpl. to 72 zł z przesyłką)

 

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/renault-grand-scenic-ii-scenic-ii-tuleje-stabilizatora-przedniego-fi-215-mm-2szt.html

 

Teraz to się jedzie. Skrzypienie ustało jak ręką odjął. Przy okazji zmieniłem łączniki stabilizatora. Popękały już gumy przy przegubach i tylko było patrzeć kiedy brud, piach i inny syf je wykończy. Przejechały 218kkm. Myślę, że wystarczy. Poza tym luz na przegubach był już spory ale jeszcze nie stukały. Założyłem RTS-y - cena przystępna i gwarancja 3-letnia.

 

Subiektywne odczucia po wymianie są takie, że autko jest lekko sztywniejsze - dosłownie minimalnie. Zobaczymy jak będzie przebiegać dalsza eksploatacja. Po większym przebiegu dam znać jak się sprawują poliuretany. Za wymianę zapłaciłem 100 zł. A ile się mechanik nabluzgał, żeby wyjąć drążek. Oczywiście bez opuszczenia sanek i odkręcenia kolumny kierowniczej się nie obyło... No i oczywiście potem nieodzowna była regulacja geometrii - przez zdejmowane sanki.

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!