Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 Dci błędy, problem z rozruchem.


Jacek-J129

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzcie mi czy po tym bolesnym zabiegu będzie to auto jakoś jeździć ?. Na dzień dzisiejszy postanowiłem że po naprawie sprzedaje to w cholerę ...
opowiadasz bajki, bo targają Toba emocje...

 

1) Wyczyść wszystko DOKŁADNIE i ze 2x, bo opiłki to zabójstwo dla układu.

2) Zamontuj zregenerowane, CZYSTE podzespoły.

3) Wymieniaj częściej filtr paliwa (np. 40 kkm), dolewaj olej 2T do paliwa.

 

Zobaczysz wtedy, jaki 1,5 dCi jest przyjemny w jeździe i oszczędny. Zrobiłem tym silnikiem (101 KM) i gdyby nie panewka to pewnie dalej by hulał pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że po tym zabiegu pojeżdzę trochę, chociaż przyznam szczerze że chyba nie stać mnie na serwisowanie tak awaryjnego Diesla. Wiem że nie wynika to z ogólnej natury 1.5, ale chyba z mojego egzemplarza :D.

Ogółem nie przywiązywałem się do tego auta, chciałem z rok pojeździć i przejść na coś innego, niekoniecznie innego. Kupiłem z powodu powiększenia rodziny i przyznam że jeździ się tym bardzo przyjemnie, sylwetka również jest ok, ale nic poza tym :D

 

Dodano: 02 gru 2015 - 21:24

Witam ponownie. A więc dziś odebrałem pompę od regeneracji (koszt 820 zł). Jutro auto będzie składane w "całość". Został wyczyszczony układ zasilania (bak, węże zasilania, powrotu itd...) mechanik (wujek) nie stwierdził obecności opiłków w baku. Ponoć magnes nic nie przyciągnął, więc moje pytanie brzmi czy to dobrze czy źle ?. Ponoć te opiłki są tak mikroskopijne że ich prawie nie widać, a może są nie z metalu że magnes tego nie ściągnął ?. Boje się że po złożeniu znów sytuacja się powtórzy, a robienie od nowa całego układu jest bardzo bolesna dla portfela.

Zadałem również pytanie - skoro opiłki są w baku to dlaczego filtr tego nie wychwyci ?. Odpowiedź była następująca - jest to tak mikroskopijna struktura że podczas kiedy pompa ciągnie paliwo, ten poprostu przedziera się pod wpływem ciśnienia przez papier w filtrze i wędruje na wtryski.

Chciałem również zobaczyć za co zapłaciłem to 820 zł, pokazał mi jakieś płytki, jakiś okrągły "wałek" który był tak mało starty że ledwo można było to zobaczyć, ale ponoć to wystarczy do zajechania wtrysków.

 

Jakby ktoś był zainteresowany - na dzień dzisiejszy koszt wszystkiego:

Regeneracja wtryskiwaczy - 990 zł

Regeneracja pompy - 820

Nowy filtr paliwa (stary ma dopiero 2 miechy a już musi zostać wyrzucony) - 100 zł

Przegląd rozrządu i najprawdopodobniej wymiana paska (na starym nikt nie chce tego zetknąć)

Robocizna wujka - prezent niespodzianka 300 zł :)

 

I jeszcze jedno - po złożeniu będzie trzeba od nowa programować wtryski czy raczej jest to rzadka przypadłość ?.

Teraz czekam na złożenie tego w całość i zobaczymy jak to będzie śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dalej ten silnik eksploatować to nie będę się powtarzał - masz dwa posty wyżej napisane.

 

Dziwi mnie tylko odpowiedź Twojego wujka na pytanie "skoro opiłki są w baku to dlaczego filtr tego nie wychwyci". Jakby znał się trochę na tym, to by wiedział, że już zopiłkowane paliwo płynące nadmiarami z wtryskiwaczy wpływa DO FILTRA, gdzie miesza się z paliwem z baku (żeby je podgrzać), a część wraca do baku. Stąd cały układ zawalony opiłkami.

A nie tam jakieś bajki o przedzieraniu się przez papier :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "mrarek" żeby była sprawa jasna - to ja zadałem pytanie czemu filtr nie wychwyci opiłków facetowi który regenerował mi pompę i wtryski. Jego odpowiedź brzmiała tak jak wyżej pisałem, ja śmiem twierdzić że to troszkę bujda, no ale cóż ...

Wujek jako mechanik jest mechanikiem chwalonym i dobrym z wieloletnim doświadczeniem, ale nie zajmuje się regeneracją pomp czy wtrysków. Rozkręcił wszystko, dał do specjalisty który się tym zajmuje, a ja od niego odebrałem i płaciłem zawożąc podzespoły do wujka żeby poskładać to do kupy.

 

Dzisiaj odebrałem auto - odpala że aż miło :). Do tego mam zrobiony kompletny rozrząd także mogę być mam nadzieje spokojny.

Zabrałem od niego stary (2 miesięczy filtr paliwa) w domu rozłupałem go i ja tam nic niepokojącego nie widziałem.

Wujek podczas czysczenia baku również nie napotkał na żadne świnstwa.

Dodał że nie dawno robił takiego samego Scenica, nawet ten sam kolor i tam w baku było mnóstwo opiłków które ściągnął magnesem. Stąd wnioskuje że może mój układ nie był pierwszej młodości, ale pewnie nie było z nim jeszcze tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!