Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5dci Injection fault - przelewy ok, wykres, błąd DF722 - potrzebna pomoc w identyfikacji


Wydryszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Dawno tu nie pisałem a ostatnio nabyłem MaxiEcu z MPM-COM i mogłem poobserwować zachowanie swojej megi.

Błąd injection fault wyskakuje przy mocnym długotrwałym obciążeniu.

Problem z tym błędem mam od dwóch lat jak mam auto ale częstotliwość występowania wzrasta.

Dokładnie rok temu regenerowałem wszystkie wtryskiwacze (jeden lał na przelewach, pozostałe w normie).

Filtr paliwa wymieniony miesiąc temu, próba przelewowa robiona dwukrotnie dzisiaj, raz na zimnym silniku, raz na rozgrzanym. W obu przypadkach minuta pracy w idle (?) na jałowym bez obciążenia i kontrola przelewu i kolejne dwie minuty 2000RPM. Paliwo zebrane z każdego przelewu w identycznej ilości około 6ml.

 

Po sprawdzeniu MaxiEcu wyskakują takie pozycje:

DF722 - Kontrola ciśnienia; parametr przy maksymalnym zatrzymaniu

DF722 - Sterowanie ciśnieniem; Parametr przy minimum zatrzymania

 

thumb_hosting_zdjec_1445114291__blad2.png

Wykres pokazuje (żółty) zakres prędkości 78-100km/h, (zielony) RPM 2000-3500, (bordo) ciśnienie paliwa w rampie, (niebieski) zapotrzebowanie na ciśnienie szyny.

 

Wykres ma taki przebieg tylko przy mocnym butowaniu/przeciąganiu trzeciego/czwartego biegu.

Wcześniej podczas rozpędzania, wartość ciśnienia była ciągle wyższa niż zapotrzebowanie.

 

Nie wiem czy przyczyny szukać w rampie/czujniku rampy czy też w moim silniku jest jakiś regulator wydatku w pompie paliwa (nie wiem jak to odnaleźć żeby kupić jak padnie diagnoza).

Rampę kupiłem w razie czego sprawną za grosze wraz z zamontowanym w niej czujnikiem i zastanawiam się czy mogę ją sam wymienić "pod blokiem", czy po montażu na odpiętych wtyczkach wtrysków zakręcić rozrusznikiem żeby zalać wtryski paliwem... Czy może lepiej udać się do fachowców.

 

Ktoś coś? :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście źle przepisałem....DF772 to ten poprawny kod błędu i teraz pojawiło mi się więcej odpowiedzi w internecie.

Oczywiście wiem, że przyczyną mogą być te czujniki ale jak je zdiagnozować? Dodam jeszcze, że podczas wymiany filtra paliwa rozciąłem stary roczny, przepłukałem dokładnie ropą i sprawdziłem mocnym magnesem na obecność jakichkolwiek opiłków....brak więc myślę czy ten wykres powyżej może się tak rysować kiedy na przykład układ paliwowy łapie lewe powietrze? Mam filtr purflux.

Co do wymiany rampy to chyba żeby nie zrobić kuku wtryskiwaczom, trzeba je przelać najpierw paliwem bez podłączania ich kostek elektrycznych ale zastanawiam się czy to jedyna rzecz na którą powinienem uważać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu rampy bym nie wymieniał bo nie masz pewności czy nie pochodzi z pojazdu po opiłkach z pompy wtryskowej. Wymień tylko sam czujnik. W samej rampie nie ma co się zepsuć.

Gdybyś się zdecydował na wymianę rampy to przed przykręceniem przewodu paliwowego położonego najwyżej zalej ją czystym paliwem ze strzykawki.

Na pompie jest regulator przepływu. Steruje ciśnieniem paliwa. Podłączona do niego brązowa wtyczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja, dzięki za sugestię, moja "nowa" to jedyna z tych na allegro która ma nakręcone nakrętki na wszystkie króćce więc ktoś bardziej profesjonalnie podszedł do tematu.

Zastanawia mnie fakt że dzisiaj na dłuższym odcinku i różnych warunkach testowych, różnica między zapotrzebowaniem a ciśnieniem prawie nie występowała albo była bardzo niewielka.

Nie wiem czy ten czujnik z rampy warto ruszać bo pokazuje wartości odpowiadające zapotrzebowaniu lub odrobinę większe więc jakby był sprawny. Ten drugi czujnik z pompy warto kupować używkę, czy można znaleźć nowy w rozsądnych pieniądzach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo zebrane z każdego przelewu w identycznej ilości około 6ml.

Wtryskiwacze masz w stanie idealnym i lepiej nie ingeruj w układ wtryskowy bo tam łatwo coś zepsuć.

Przy problemach z regulacją ciśnienia paliwa w rampie przeważnie spowodowanych lejącymi wtryskiwaczami występuje błąd DF053.

Z własnego doświadczenia mogę tylko powiedzieć, że błąd DF772 pojawia się też u mnie raz na dłuższy czas, bez wyraźnej przyczyny i bez jakiś większych następstw. W opisach błędów RENAULT tego błędu nie ma lub ja nie mogę go znaleźć. Są tylko opisy ogólne tego błędu tak jak to podaje między innymi Maxiecu.

Jeżeli chcesz to mogę Ci na próbę podesłać za free drugi, sprawny regulator ciśnienia paliwa. Ten z brązową wtykę umiejscowiony w pompie wtryskowej. Jak się poprawi to kupisz nowy lub inny używany, jak bez zmian to go odeślesz.

Sprawny regulator ciśnienia ma mieć oporność cewki 5,3 Ω . Pomiar po wypięciu wtyczki na pinach 1 i 2 regulatora.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa, dziękuję za rzeczową podpowiedź. W takim razie nie ruszam tego i z racji charakteru pracy, w domu będę w weekend i zmierzę oporność i się w razie czego doezwę to jak masz sprawny, chętnie odkupię jak będzie na sprzedaż :) Odezwę się zatem niebawem. Dziękuję.

 

Dodano: 24 paź 2015 - 16:01

aniewa - zmierzyłem, dokłądnie 6,3 Ohma czyli o 1 za dużo. Jest jakaś granica tolerancji czy to oznacza że moje anomalie mogą wynikać z winy tego regulatora?

Jesli faktycznie to może być przyczyną to czy będę w stanie wymienić go sam? Martwię się czy nie trzeba demontować pompy i jej rozbierać żeby go wymienić. Chętnie odezwę się do Ciebie na PW celem uzgodnienia wysyłki regulatora (na jakich warunkach i czy jeśli mi podpasuje to go chcesz opchnąć :)

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba demontować wykręciłem go kiedyś u siebie jest na 2 śrubki.5.3 Ohma przy temperaturze 20 stopni.Pasuje też od forda .Ten błąd regulatora często wysakakuje gdy leja wtryski zużyte zaworki bo spada ciśnienie na pompie.

Edytowane przez marekwodniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój regulator ma 5,6 Ω w temperaturze pokojowej. Demontaż masz w opisie powyżej. Dojście do dolnej śrubki giętką przedłużką lub po odkręceniu o ile dobrze pamiętam dwóch rurek wysokiego ciśnienia. Tych które utrudniają dostęp. Dobrze mieć jakąś końcówkę magnetyczną bo dolna śrubka prawie na pewno poleci między pompę i blok silnika. Po odkręceniu śrubek mocujących wyciągasz regulator i zakładasz drugi.

Tak jak pisałem wcześniej mogę podesłać do prób swój regulator, pojeździsz tydzień, dwa lub więcej i się odezwiesz jak jest. Szczegóły na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa, regulator dotarł i wczoraj już go montowałem. Nawet z przedłużką biorąc pod uwagę moje łapska, nie jest to wygodne ale nie pogubiłem śrubek. Podczas jazdy nie zauważyłem dużej różnicy bo błąd wyskakuje wtedy kiedy wyskakiwał natomiast analizując wykresy stwierdzam, że różnica w zapotrzebowaniu i wydatku paliwa, na Twoim regulatorze jest dużo mniejsza, chociaż nie jestem tego pewien bo chociaż skala jest ta sama to wizualnie mimo iż widać różnicę, nie wiem jak się do niej odnieśc. Idealne rozwiązanie by było gdybym miał do dyspozycji nowy regulator.

Może komuś przyjdzie do głowy co sprawdzić, jakie środowisko testowe zafundować megi :)

Dziękuję aniewa, potestuję jeszcze kilka dni i zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

thumb_hosting_zdjec_1446316287__1.png

 

thumb_hosting_zdjec_1446316317__2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to już pompa się kończy? Wysokie ciśnienie robią tylko dwa małe tłoczki umieszczone naprzeciwko siebie. Regulator może dostarczać im odpowiednią ilość paliwa ale jak tłoczki będą zużyte to już przy butowaniu nie nadążają z wytwarzaniem odpowiednio wysokiego ciśnienia w dłuższym okresie czasu. Zwłaszcza, że wtedy chwilowe zapotrzebowanie na paliwo może dochodzić nawet do 20 l/100 km.

Możesz jeszcze sprawdzić parametr "zapotrzebowanie na paliwo główne". U mnie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym oscyluje wokół 5 mg/cp. Wydaje mi się, że parametr ten może świadczyć o kondycji rozpylaczy we wtryskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem kolejną wycieczkę i trochę pobutowałem ale to zanim przeczytałem świezy post. Oczywiście ta względna różnica w wykresach wynikała ze skali bo nowe wykresy robię z większą liczbą parametrów, nic się zatem nie zmienia. Jutro zdemontuję ten regulator i odeślę do Ciebie z jakimś bonusem :) Sprawdzę jeszcze jutro ten parametr chociaż nei wiem jak go czytać ale przynajmniej wgram tu wykres. Zastanawiam się już nad wizytą w serwisie układów paliwowych albo już zakupem pompy http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-1-5-dci-delphi-renault-megane-ii-i5717975687.html

 

Nie mam chyba innego wyjścia, wtryski ok, czujniki ok, chyba więc tylko pompa została.

Jeszcze daje mi do myślenia ten post ciki, http://megane.com.pl/topic/48658-czujnik-cisnienia-paliwa/page__view__findpost__p__356127

 

Pompa? Regulator? Bąbelki powietrza w przewodach paliwowych?

 

Dodano: 01 lis 2015 - 19:32

aniewa, zdamontowałem twój regulator, oba regulatory miały taka sama temperaturę (sprawdziłem) i taką samą wartość 5,5 Ohma. Wychodzi na to że mój egzemplarz też jest ok więc zamontowałem go spowrotem. Załączony zrzut ze wskazań MaxiECU a wartość zapotrzebowania na paliwo oscylowała w zakresie 4,2-4,8mg/cp. EGR pracuje, nie było żadnych ujemnych wskaząń temperatury czegokolwiek przed odpaleniem jak i po. Jedynie niepokoi mnie wartość MAF bo niezmiennie 800mg/cp aczkolwiek pewnie nie ma to wpływu.

Chciałem pobawić się w przeróbkę przewodów powrotu paliwa żeby wstawić tam trójnik ale nie znalazłem krok po kroku info skąd paliwo puścić gdzie itd.

 

thumb_hosting_zdjec_1446402679__po_kilku_minutach_pracy.png

Edytowane przez Wydryszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz wersję silnika 82 KM to nie masz przepływomierza i parametr "przepływomierz masowy powietrza" ma wartość niezmienną.

Odnośnie pozbycia się pęcherzyków powietrza w przewodzie zasilającym pompę to temat o trójniku zamontowanym na czarnym przedwodzie powrotnym do zbiornika masz TU

Często zamiast przerabiać układ wystarczy wymienić przewód zasilający pompę (czyli ten wychodzący ze środka filtra z króćca z białą plamką) na zwykły gumowy do paliwa. Powietrze dostaje się do układu tylko po stronie ssącej, na powrocie z pompy jest spore nadciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa, dzięki za info. Myślałem że jest MAF ten taki wpięty w plastikową rurę dolotu ale wychodzi na to że to inny czujnik. Przewód zatem wymienię a wczoraj doszedłem do jakże banalnego wniosku i nie wiem czemu wcześniej nie sprawdziłem tego po zakupie MaxiECU. Mianowicie rok temu wtryski były regenerowane, naturalnym jest że powinny zostać im nadane nowe kody i wgrane do sterownika. Coś mnie tknęło i sprawdziłem naklejki z kodami na wtryskiwaczach...wszystkie są fabryczne...nadszarpnięte zębem czasu...i takie też są wgrane do sterownika...pokrywają się idealnie.

Czy zatem to jest najbardziej prawdopodobną przyczyną injection fault u mnie bo komputer steruje wtryskiwaczami nie tak jak trzeba? Możliwe że te różnice ciśnienia w rampie wynikają z tego że są pwiedzmy za małe korekty dla wtryskiwaczy bo kody są sprzed regeneracji?

Co teraz....pewnie sporo kasy ktoś krzyknie za demontaż/nadanie kodu/montaż...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja wtrysków oprócz czyszczenia polega zazwyczaj na wymianie tylko zaworka. Wówczas kod zostaje ten sam. Z tego co mi wiadomo to nowy kod nadaje się przy wymianie końcówki rozpylacza. W tym silniku jest czujnik spalania stukowego i komputer na podstawie jego impulsów sam przeprowadza odpowiednią adaptację czasów wtrysków. W silnikach gdzie nie ma tego czujnika jest konieczne wpisywanie odpowiednich kodów. Wielu użytkowników tego silnika po wymianie wtryskiwaczy nie wgrywa nowych kodów do komputera i nie ma jakiś zauważalnych skutków ubocznych.

Ten czujnik w dolocie to czujnik temperatury powietrza i ciśnienia doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!