Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem swoją Megankę w czercu bieżącego roku w salonie - samochód farbycznie nowy, z tego rocznika. Autko obecnie ma przejechane ok 9000km.

Gdy tylko nadeszła jesień, spadły temperatury i pojawiło się trochę deszczu, pojawił się spory problem z parującymi szybami przednimi. Na początku zaznaczę, że w samochodzie nic nigdy się nie rozlało, ani w inny sposób wnętrze nie zostało zalane. Nie dostrzegłem też na ten moment mokrych dywaników, czy jakichś śladów wilgoci pod deską.

Sytuacja wygląda tak, że dopóki nie pada, jest ok, nawet jak jest spora wilgotność na zewnątrz, w tym mgły. Mogę jechać w takich warunkach bezproblemowo, ale gdy tylko zacznie padać, momentalnie szyby zaczynają parować. Oczywiście sytuacja ta ma miejsce przy wyłączonej klimie. Nie pomaga też skierowanie nadmuchu na szyby oraz zwiększenie jego mocy jak i zwiększenie temperatury. Po takiej jeździe, gdy zostawię samochód np. na 1-2h, po jego odpaleniu (wciąż bez włączonej klimatyzacji) szyby w sekundzie parują tak, jakby z nawiewu leciała para w czystej postaci. Szyba paruje do stopnia kompletnego braku widoczności.

Oczywiście włączenie klimetyzacji rozwiązuje problem, ale przecież to nie o to chodzi. Jak mi szlag trafi klimę, to pozostaje szmatka, albo ściągaczka...:)? Skądś ta wigloć musi się brać, pytanie skąd?

Pierwszy raz kupiłem nowy samochód. Do tej pory jeździłem samochodami w wieku od 9 do 18 lat. Niektóre nawet nie miały klimy manulanej. Czesto miałem problemy z parującymi szybami i zawsze problemem były jakieś nieszczelności kabiny, co w staraych samochodach to nic nadzwyczajnego, ale w nowym?? Zawsze też po usunięciu nieszczelności i wysuszeniu wnętrza, problem znikał.

Zastanawiam się, czy jechać z tym do serwisu. Chciałbym jednak podpytać najpierw, czy są jakieś typowe wady tych modeli, mogące mieć takie skutki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie on jest montowany? Wyjmę go i zobaczę, czy będzie jakiś efekt.

Choć z drugiej strony, zapchany po tak niskim przebiegu? Dodam, że samochód nigdy nie był użytkowany w jakichś nadzwyczajnych warunkach zapylenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może masz cały czas włączony "obieg zamknięty" :D ?

Nie, nie mam.

Po prostu system wentylacyjny nie jest doskonały.

Z Twojego profilu wynika, że masz ten sam model, czy masz ten sam problem?

Jak pisałem wyżej, nie raz udawało mi się znaleźć przyczynę parowania szyb i rozwiązać problem, no ale to np. było w 15-letnim Daewoo, więc bez zaskoczenia. Tu mówimy o nowym samochodzie i modelu w którejś tam już generacji... Trochę mi trudno przyjąć, że "ten typ tak ma". Po moich wcześniejszych doświadczeniach wiem, że przyczyna jest prosta, wilgoć w kabinie. Nie proste jednak jest znaleźć jej źródło i dlatego szukam informacji na ten temat.

Też z doświadczenia wiem, że taka niekontrolowana wilgoć w samochodzie to potem nieprzyjemny zapach, a jak ma to jakiś kontakt z elektryką, to zaczynają się dziać cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na pewno filtr przeciwpyłkowy. Możliwe, że zebrały się tam zanieczyszczenia, jakieś liście, które przytrzymuja wilgość. Nie parkujesz samochodu pod drzewami?

 

Jest jeszcze inna sprawa - być może samochód jest projektowany do wentylacji ze stale włączona klimatyzacją i tylko taka konfiguracja zapewni jej skuteczność. Masz ją automatyczna czy manualną?

Edytowane przez altair4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ją automatyczna czy manualną?

Automatyczna - dwustrefowa.

Gdyby było tak, jak sugerujesz, to w intrukcji pojazdu musiałaby się znaleźć taka informacja. Sprawdzę z ciekawości, jakie tam są informacje na ten temat. Nie sądzę jednak, aby używanie klimatyzacji było obligatoryjne, ale sprawdzę.

Pod drzewami bezpośrednio nie parkuję, ale w pobliżu się one znajdują, więc czasem jakieś liście na samochodzie leżą. Wnoszę więc, że filtr będzie gdzieś w podszybiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noszę więc, że filtr będzie gdzieś w podszybiu?

A co za problem skorzystać z opcji szukaj. A filtr od klimy jest w kabinie za schowkiem pasażera. A że kolega przejechał 9tys km, to jak dla mnie nadaje się już dawno do wymiany. Sam wymieniam co 3, 4 miesiące, w szczególności jak zaczynają szybko szyby parować w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co za problem skorzystać z opcji szukaj.

A dokładnie taki sam, jak dopisać jedno zdanie więcej, nie w kolejnym poście pod tytułem "gdzie znajduje się filtr kabinowy..." - żaden <piwko> .

Aston76, Twoja wypowiedz brzmi tak, jakbyś był pewny swojej propozycji rozwiązania problemu. Czemu więc nie, wymienię filtr, to żaden problem.

Zaskoczenia nie ukrywam choćby dlatego, że w żadnym ze swoich prywatnych samochodów nie robiłem tego tak często (a mało który miał klimę), firmowe samochody serwisuję w okresach nieco mniejszych niż określone przez producenta, ale to i tak sporo więcej niż 9000km i w żadnym problemów z parowaniem szyb również nie ma. Mamy też Megane, tylko diesel i z 2011r i nie zajmuję się nim bezpośrednio. Od zakupu tego samochodu, tj. koniec 2014r jest w nim problem z klimą, tzn. po nabiciu wystarcza do 3 miesięcy i serws nie potrafi znaleźć nieszczelności. Kontaktowałem się z kolegą, który użytkuje ten samochód - klima nie działa od końca wakacji, serwis był z końcem 2014 roku, a jak mu szyby parują, to kieruje nadmuch na szybę, zwiększa moc i to załatwia sprawę. Czyli zupełnie inaczej, niż u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ursus_81 chwilę przeglądałem forum i mam oto taki temat http://megane.com.pl/topic/27151-filtr-kabinowy-megane-iii/ . Odnośnie swojej propozycji wymiany filtra, to pisze ze swojego doświadczenia z klimą. I u mnie wymiana pomaga na parujące szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ursus, z tym filtrem kabinowym w Megane to jest trochę bardziej skomplikowana sprawa. Jak pierwszy raz wymieniałem swój, to doznałem szoku. Był cały pogięty, przykrywał może 60% powierzchni. Zakładam, że w ASO się nie chciało porządnie go zamontować, i po prostu wcisnął ktoś na siłę. Może u Ciebie jest ta sama sytuacja. Tematów o tym jest sporo na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, teraz widzę, że szukałem informacji pod niewłaściwymi hasłami - skupiałem się na "parujących szybach", a tu w wielu kwestiach ten wątpek się przewija, ale w tematach związanych bezpośrednio z samym filtrem i jego wymianą...

Link do tematu podesłany przez Aston76 już mi wiele rozjaśnił. Co prawda nie miałem jeszcze czasu go w całości dokładnie przeczytać, ale już wiem, że tutaj ot tak po prostu, to chyba nie kupię nawet samego filtra...

Wymiany się podejmę, a że mam jakieś tam zapędy do "amatorskiej mechaniki", to myślę, że sobie poradzę, tylko teraz muszę dojść ostatecznie, jaki filtr kupić? Muszę to doczytać w jakiejś wolnej chwili, bo widzę, że nie wszystkie pasują idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradzisz sobie z wymianą, bez problemu. No, z problemami, ale jednak;)

Kluczowe przy wyborze filtra jest to, by żeberka były ułożone wzdłużnie do filtra. Z poprzecznymi po prostu nie włożysz filtra do obudowy (otwór jest mniejszy od filtra). A jeśli Ci się nawet uda tak włożyć, to będzie jak u mnie. Wzdłużny wchodzi jak masełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!