Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trudny początek jazdy na zimnym silniku


meganica

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Poproszę o pomoc. Zawsze rano po uruchomieniu silnika mam problem z ruszeniem z miejsca. Silnik uruchamia się bez żadnego problemu, wchodzi na ok. 1000 obrotów po czym te obroty w ciągu kilku sekund spadają do ok. 700 i po kilku sekundach wracają do ok. 1000. Wciśnięcie sprzęgła i próba ruszenia kończy się spadkiem obrotów, zgaśnięciem silnika. Nie ma żadnego kłopotu z ponownym jego uruchomieniem. Żeby nie zgasł muszę przeczekać ten moment aż obroty wrócą do 1000, wyciśnąć sprzęgło i trzymać powyżej 2000 obr. Sąsiedzi na pewno o 6 rano się nie cieszą ;) Ciepły silnik pracuje idealnie, obroty nie szaleją. Dwukrotnie też miałam sytuację, że już rozgrzany samochód podczas hamowania zgasł (przy gaśnięciu nie ma żadnego szarpnięcia czy dziwnych odgłosów). Przy porannym uruchamianiu wydaje mi się, że czuję mocniej spaliny w środku (ale mogę mieć lekkie zwidy). Zauważyłam też, że auto nieco więcej pali. Wykluczam problemy ze strony instalacji gazowej, bo problem ujawnia się na benzynie. Przegląd instalki zrobiony, błędów nie ma, mapy idealnie ustawione. Trzykrotne podłączenie do kompa nie wykazało żadnych błędów. Przepustnica wyczyszczona, czujnik temperatury płynu wymieniony, termostat również bo był niesprawny. Dziś spróbowałam przejechać się z odpiętą wtyczką od czujnika zmiennych faz, ale myślę, że działa w porządku bo jest różnica w jeździe z odpiętym czujnikiem. Nie wiem już gdzie szukać usterki, będę wdzięczna za jakieś sugestie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwukrotnie też miałam sytuację, że już rozgrzany samochód podczas hamowania zgasł

U mnie gaśniecie samochodu wiązało się z uszkodzonym czujnikiem położenia wałka rozrządu. Może tam być przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik miałam wymieniany jakieś 25 tys.km temu gdy pojawił się jego błąd. Obecnie nie pojawia się. Wciąż zastanawiam sie nad elektrozaworem zmiennych faz rozrządu. W kostce gdy go wypinałam, zauważyłam olej. Czy ten elektrozawór może mieć wpływ na spadek obrotów i gaśnięcie silnika rano przy próbie ruszenia samochodem? Nic nie grzechocze, nie słychać charakterystycznego terkotania. Koło zmiennych faz wymieniane 25 tys. km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik uruchamia się bez żadnego problemu, wchodzi na ok. 1000 obrotów po czym te obroty w ciągu kilku sekund spadają do ok. 700 i po kilku sekundach wracają do ok. 1000

Też tak miałem swego czasu, ale ustąpiło samo i od dawna się tak nie dzieje. Tyle, że ja to miałem raczej na zagrzanym silniku. Poranny rozruch zawsze przebiega idealnie - obroty od razu wskoczą na 1000-1100 i tak się utrzymują. Problem u mnie pojawia się już po ruszeniu i przekroczeniu ok 1800 obr/min - na zimnym silniku trochę mi się dławi i szarpie, ale to tylko przez pierwsze kilkaset metrów, później jest OK. Muszę wymienić świece, bo może już są słabe i wypadają mi zapłony. Cewki mam dwie Beru, jedną Sagem i jedną jakąś turecką chyba, ale nie wiem, czy cewka może być przyczyną tak chwilowego problemu po rozruchu (jeśli cewka się uszkodzi, to chyba cały czas jest z nią problem).

Jeśli chodzi o Twoją sugestię z zaworem KZFR to u mnie 3 lata temu objawiało się to tym, że gasł po wysprzęgleniu na zimnym silniku już podczas jazdy, czyli rozruch bezproblemowy, ruszanie z miejsca też, ale wystarczyło, że po 300 m jazdy dojeżdżałem do świateł i nacisnąłem na sprzęgło, a auto gasło. Odpalałem znów bez problemu, ale po dojechaniu do kolejnych świateł sytuacja się powtarzała (max 2-3 razy), a jak już silnik złapał trochę ciepła, to problem znikał. Jak ruszałem i od razu jechałem bez zatrzymywania (np. same zielone światła), problem nie istniał. Sprawdziłem to poprzez odłączenie wtyczki zaworu po nocnym postoju i silnik nie zgasł :-) Więc wymieniłem na nowy i 3 lata jest spokój.

W ostatnim czasie pojawia się problem z szarpaniem na zimnym, ale to może coś z zapłonem (świece, cewki) albo z czujnikiem położenia wałków rozrządu, bo 3 lata temu mechanik stwierdził po podpięciu pod CLIPA, że jest jakiś błąd tego czujnika i wymienił mi na jakiś używany (nie wiem, czy w pełni sprawny). Forumowicze piszą, że po przeczyszczeniu tego czujnika zauważają poprawę, więc na początek spróbuję to zrobić i wymienić świece, żeby pozbyć się tego szarpania. Jeśli to nie pomoże, to go wymienię, bo podejrzewam go też z innego powodu - jak na zimnym silniku odpalę go, przejadę kilka metrów i zgaszę, to przy kolejnej próbie odpalenia rozrusznik musi kręcić ze 2 sekundy (a za każdym innym razem jest to max pół sekundy).

Tobie sugeruję przejechać się po dłuższym (nocnym) postoju z odpiętą wtyczką. Jeśli to nie pomoże, a świece nie były dawno wymieniane, to lepiej je wymienić (zwłaszcza, że masz LPG). Jeśli to też nic nie da, to może CLIP pomoże, bo na chybił trafił nie ma co więcej wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka czujnika ciśnienia powietrza.

Może być uszkodzony czujnik, zaśniedziała wtyczka, albo jest nieszczelność przy czujniku.

Zdarza się, że uszczelka parcieje, do kolektora leci lewe powietrze i czujnik wariuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zlokalizowałam. Na odpalonym silniku poruszałam nim, nie było słychać żadnego syczenia wskazującego na "lewe" powietrze. Na uruchomionym silniku wypięłam kostkę od czujnika (nie bardzo wiem po co, ale to zrobiłam;), silnik zgasł. Styki czyste. To normalne, że na pracującym silniku słychać popiskiwanie przepustnicy? Możliwe, że błąd p0100 związany jest z niesprawną przepustnicą czy jednak czujnik ciśnienia powietrza do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd odpowiada za czujnik, błędy przepustnicy to P012x.

Co do przepustnicy, to warto ją wyczyścić i wykonać adaptację w CLIPie.

Nie zaszkodzi, a może pomóc.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Przepustnica była czyszczona i adaptowana dwa tygodnie temu. W takim razie skupiam się na czujniku. Bardzo dziękuję za pomoc:)

 

Dodano: 22 paź 2015 - 12:26

Wypięłam kostkę od elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. W środku jest w niej olej, to normalne czy świadczy o końcu żywota elektrozaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!